Baby te slapen leggen op locatie

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pinkie88, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dag mede-mama’s

    Aan mijn vraag gaat een hele redenering vooraf, maar die bespaar ik jullie :roflmao:

    Ik stel,de vraag vooral om te kijken of er alternatieven zijn waar ik nog niet aan gedacht heb:

    Als jullie met een jonge baby (de eerste maanden) ergens op visite gaan, hoe leggen jullie de baby dan te slapen? Ik heb het dan echt over wat langere visites, dus bvb een dagje bij je ouders of een avondje eten bij vrienden. En even hypothetisch gesteld dat er geen babykamer voorzien is ofzo op die locatie.
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    In de draagzak, achter of naast me op de bank, op het grote bed. Maar meestal in de kinderwagen, in een hoekje van de kamer. Ideaal.
     
  3. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    In de kinderwagen / reiswieg op een (redelijk) rustig plekje... indien nodig babyfoon aan en klaar :thumup:
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Draagzak.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Kinderwagenbak. En toen ze daar niet meer in paste een Deryan tentje of campingbedje.

    Ik ben eigenlijk toch wel nieuwsgierig naar je redenering... :p.
     
  6. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Afhankelijk van leeftijd baby in reiswieg kinderwagen, bij mij in de draagdoek of gewoon op schoot tijdens het kletsen met gezelschap.
     
  7. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    In een opvouwbare tentje, zetten baby luxe. Ideaal. Klein en compact. Zo op gezet en in gevouwen. Dekentje mee en klaar.
     
  8. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Draagzak of wandelwagen. :)
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.484
    3.856
    113
    Vrouw
    Wandelwagenbak inderdaad
     
  10. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het ‘probleem’ dat zich stelt en dat ik niet uitgedacht krijg met mijn hormonaal hoofd, is dat we de kinderwagen bij m’n eerste zoontje eigenlijk amper tot niet gebruikt hebben waar die voor dient. Ik droeg hem eigenlijk altijd als we ergens naar toe gingen.

    Ik heb dus al de hele zwangerschap gezegd dat we dit keer de wagen gewoon op zolder laten, want dat ding neemt gigantisch veel plaats in en we hebben er eigenlijk geen echte goede plek voor. Met m’n eerste zoontje heeft die wiegbak maanden in de woonkamer geslingerd en de wielen in de gang, in elk geval, in de weg.

    Maar nu bedacht ik le ineens, Damn, wij gebruikten die wiegbak ook best vaak om hem in te slapen te leggen op locatie. M’n ouders wonen op anderhalf uur rijden, dus als we bvb daar naartoe gaan is dat best voor lang. M’n eerste zoontje werd altijd wakker in de draagdoek als ik ging zitten.

    Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, maar ik wil het die stomme wiegbak niet in m’n woonkamer :roflmao:
     
  11. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Wij doen hem nu nog in de wandelwagen of draagzak. Wandelwagen zet ik dan in de gang of ergens op een rustigere plek.

    Straks als hij daar niet meer in past neem ik een campingbedje mee.

    Maarre, ben wel benieuwd naar je redenering :p
     
  12. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Ik doe hem overigens meer in de wandelwagen, want dat is voor mezelf ook fijner :)
    Maar als hij echt van slag/onrustig is ofzo, pak ik de draagzak.
     
  13. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ik vind de kinderwagenbak met een tweede echt onmisbaar, evenals de draagzak. Je wil toch af en toe je handen vrij hebben voor de oudste. Zou ‘m er toch bij pakken en als je ‘m toch niet gebruikt kan hij altijd weer naar zolder toch?!

    Als wij ergens op visite zijn slaapt zoontje op ons. Maar dat doet ie sowieso alleen maar dus tja... :rolleyes:
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar ik wil die gigantische wandelwagen gewoon niet beneden :|

    We hebben nu een superhandige heel klein inklapbare buggy op een lijst staan (voorlopig vooral voor de oudste, al zit die niet zo vaak meer in de buggy) (https://www.babymatters.com/nl/blog/ergobaby-stelt-voor-de-compacte-metro-stroller/93/)

    Als blijkt dat ik voor dagjes weg of wandelen echt een wandelwagen mis (wat ik betwijfel) dan kunnen we op die buggy ook een newborn kit kopen (150 euro), die is ook super compact op te plooien.

    Je kan deze wiegbak echter niet af de buggy nemen en als reiswieg gebruiken. Dus dan zou de buggy steeds in z’n geheel ergens moeten staan om in te slapen.

    Ik had ook al aan zo’n slaaptentje gedacht, maar weet niet of een newborn daar nu echt goed in slaapt?
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Deryan tentje, eerst de babyversie, daarna de peuterversie. Al heb ik bij de jongste alleen de peuterversie gebruikt. Ideaal ding.
    Maar als je de wagenbak alleen gebruikt voor slapen bij opa en oma, dan hoef je toch niet de hele wagen constant beneden te hebben staan? Dan zet je de wagenbak boven op de kledingkast ergens in een slaapkamer, en pakt hem mee als je naar opa en oma gaat?
     
  16. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    En de reiswieg van de wagen bij je ouders laten?

    Of zijn er ook veel andere locaties waar jullie langdurig op visite gaan?
     
  17. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Tweedehands een losse reiswieg kopen? Hier sliep E. er veel in zonder het onderstel. Met onderstel niet veel gebruikt. Maar vanwege reflux werd E. gewoon veel gedragen waar we waren, zo sliep ze nog het beste. Schoonmoeder kon gerust 2u met E. op haar arm zitten.
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Campingbedje
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Deryan tentje, kun je ook heerlijk buiten zitten en je kind in de tent leggen :) (al heeft ons kind er nooit in geslapen helaas, maar was wel een fijne instant box)

    En verder, hier kinderwagenbak. Als we ergens op visite gingen en kind kon niet slapen (teveel prikkels op arm of draagdoek als ik gewoon ergens tussen zat) was er altijd wel een iemand die even een lekker rondje ging wandelen met de uk en hem slapend terug bracht.

    Als wandelen niet werkte, was het een kort bezoek voor ons. Kind wou niets missen, hoe jong ook. Toen hij niet meer in de kinderwagenbak pastte, sliep hij niet in de wandelwagen helaas; dus werden alle bezoeken om de slaapjes heen gepland.
     
  20. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Heerlijk in de kinderwagen op een rustig plekje, evt met babyfoon. En als ze iets groter zijn in een campingbedje.
     

Deel Deze Pagina