Baby toucheren met thermometer -> hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Hallo allemaal! Ons meisje had sowieso altijd 2 luiers op een dag. Omdat ze bij het CB dachten aan darmpkrampjes moest ik Infacol halen met als gevolg, dat ze dinsdag op woensdagnacht als laatst ontlasting heeft gehad. Ze huilt nu ook heel veel, dus ben bang voor verstopping. Wat kan ik hieraan doen? Wilde haar toucheren met een thermometer, maar ik weet niet precies hoe dit moet. Las iets van vaseline er aan doen en dan in haar anus steken?
     
  2. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    ik deed dit in uitzonderlijke gevallen zoals ik haar koorst rectaal zou opnemen en meestal was dit voldoende
     
  3. Mamaloe26

    Mamaloe26 Fanatiek lid

    26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja gewoon net als temperatuur op nemen. Een beetje vaseline op het puntje doen kan helpen om alles wat zachter te maken.
    Verder hoef je niks bijzonders met de thermometer te doen.
     
  4. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Als ze echt verstopt zit werkt dat niet hoor, dan zit het veel dieper. Ik zou even naar de huisarts gaan, dan krijg je een laxerend middel. Dat is een soort geconcentreerde pruimenstroop.
     
  5. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad niet zelf gaan lopen klungelen! Idd huisarts bellen!
     
  6. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    is heel gevaarlijk om met thermomether te "rommelen" , kun je het darmpje mee kapot maken

    ik zou ook langs de HA gaan, en als je bv geeft kan het soms wat langer duren he, maar als je denkt dat ze last heeft, gewoon naar HA gaan
     
  7. lenka

    lenka Bekend lid

    13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan ook een glycerine suppo opsteken dat is voor harde ontlasting en werkt heel goed
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hadden het zelfde probleem met onze dochter, ze zat soms twee weken zonder ontlasting. allerlei middeltjes gehad, maar niks werkte. toen ik de kinderarts vertelde dat temperaturen wel hielp, riep ze alleen maar 'nou prima toch?!'. je kunt de darmpjes hier niet mee beschadigen en door dagelijks te 'temperaturen', kwam er uiteindelijk wel weer ritme in haar ontlasting en uiteindelijk nam het lijfje het weer zelf over.

    ik zou wel even langs de ha gaan voor een controle, het kan tenslotte ook iets ernstigs zijn, maar het temperaturen zelf kan geen kwaad.
     
  9. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wat voorn voeding geef je?
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Wij kregen hier de tip om een paar druppeltjes zonnebloemolie door de voeding heen te mengen. Klinkt een beetje cru, maar hielp inderdaad erg goed.
     
  11. Esmaralda

    Esmaralda Fanatiek lid

    8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja of nog beter olijfolie. Dat werkte hier ook wel.
     
  12. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dan moet je wel heel erg rommelen wil je de darmpjes kapot krijgen.. met normaal tempen gaan de darmen toch ook niet kapot...

    Hier werkte tempen en een warm badje daarna goed, ontspannen de darmen van.
     

Deel Deze Pagina