Baby valt niet in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lalalola, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Helpppp hoe gaat dit bij jullie? Mijn kindje kan gewoon niet zonder hulp in slaap vallen. Elke keer als het tijd is om naar bed te gaan moet je hem eerst heel lang in je armen wiegen tot hij rustig wordt. Dan leg ik hem in bed en begint het volgende gevecht. Hij vecht zo hard tegen de slaap dat je hem moet blijven sussen, over zijn neusje wrijven, de speen moet geven zodat hij rustig wordt. Zijn oogjes vallen steeds dicht omdat hij ondertussen doodop is maar hij houdt ze met alle moeite open en blijft druk bewegen. Als het echt weer huilen wordt dan is er geen kalmeren meer aan en moet ik hem weer in mijn armen wiegen en begint het weer van voren af aan. Laten liggen is ook echt geen optie want dan gaat het van kwaad naar erger en ligt hij binnen no time te gillen in zijn bedje. Soms gaan hier uren overheen en ben ik helemaal kapot. Ik besluit hem dan maar weer te voeden omdat hij daar soms wel van in slaap valt en dan moet ik hem weer heeeeel voorzichtig neerleggen en gaan sussen.

    Elke dag lijkt dit gevecht voor het slapen wel langer te duren en ik hou het gewoon niet meer vol. Vooral s nachts is het slopend en ik moet deze week ook weer aan het werk... Hoe kan ik dit nou oplossen?

    Verborgen reflux heeft hij ook lange tijd last van gehad maar dat lijkt nu onder controle. Inbakeren doe ik al maar hij begint al van buik naar rug te rollen dus dat moet ik ook afbouwen.
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Zwaar he. De eerste 6 maanden konden wij onze baby's ook amper neerleggen. Je baby vecht niet tegen de slaap, maar tegen het alleen zijn. Accepteren werkt hier het beste. Overdag leefden ze in de draagdoek. 'S avonds bij ons op de bank op schoot slapen en onbeperkt aan de borst. Als ik dat allemaal deed, kon ik ze wel overleggen in bed als wij gingen slapen.
    Of vermoed je dat je baby pijn heeft? Houd je je baby na de voeding lang genoeg rechtop zodat de melk kan zakken?
     
  3. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hier hetzelfde en ik heb het vanwege vermoeidheid opgegeven. Meneer valt nu standaard aan de borst in slaap, s avonds dan; overdag slaapt hij in de draagzak.

    Dus helaas van mij geen tips, alleen herkenning. Misschien kun je overwegen om hem in ieder geval snachts rustig te voeden en slapend weg te leggen? Wij hebben rond 3.5 maand om die reden een co sleeper aangeschaft.. Ook toen gestopt met de luierwissel in de nacht zodat ik zelf aan mn slaap toe kwam.

    Succes!
     
  4. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Misschien wordt het dan gewoon een minder gevecht als ik het maar accepteer en maar aan de borst in slaap laat vallen. Na het voeden houdt ik hem rustig en rechtop, ga even met hem kletsen. Hij is dan erg vrolijk en lijkt geen pijn te hebben. Daarna even alleen spelen in de box en dan merk ik aan zijn geluidjes en wrijven in zijn ogen dat hij moe wordt en begin ik dus met het in bed leggen. Hij is dan 1 tot 1,5 uur wakker geweest. Gelukkig merk ik bijna niks meer van de reflux. dat was voorheen direct na het voeden al huilen
     
  5. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Een uur wakker is idd wel normaal nog zo klein. Je zou kunnen proberen hem voor het wrijven in de oogjes op bed te leggen, kan schelen. Heb je wel het bedje omhoog? Ivm reflux?
     
  6. Domiej

    Domiej Actief lid

    15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Zou inbakeren helpen wellicht? Hier was dat de oplossing..
     
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Volgens mij heb ik 3 maanden geleden een soort gelijk bericht geplaatst. Advies wat ik toen kreeg geef je er aan over het komt echt goed. En dat gebeurde dus ook. Zoon heeft tot 3 maanden bovenop mij geslapen. Wilde echt niet in de co-sleeper. Na 3 maanden een helft van de nacht in de Co-sleeper. En nu slaapt hij met bijna 5 maanden heel de nacht in de Co-sleeper. Hij komt s nachts nog steeds voor de fles en ook ik ben sinds een week gestopt met verschonen s nachts. Hij slaapt nu de middag wel in zijn eigen bedje dit gaat ook goed. We gaan nu binnen kort proberen om ook s nachts in zijn eigen bedje te leggen. Succes het komt echt goed
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Snap dat je het zelf wellicht anders had willen zien maar ik vind het toch ook wel ontroerend dat je kindje zo graag bij mama wou zijn, die veiligheid zo nodig had.

    Fijn dat het zo goed gaat!
     
    MariekeRox vindt dit leuk.
  9. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Mijn zoontje had de eerste 3 maanden hetzelfde.. puckababy hielp + tussen ons in slapen. Gewoon maar aan toe geven dan sliepen we alle 3 goed. Overdag sliep hij sporadisch in zn bedje (probeerde het wel altijd) maar meestal sliep hij gewoon op mij op de bank of in de draagzak. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen!!
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn kinderen hadden dat ook en soms werd het echt te gek. Ik zal wel verketterd worden hier maar laten huilen deed wonderen. Op tijd op bed leggen, vast ritueel, en dan elke 5-10 minuten even terug. En volhouden. Bij de eerste hadden we de tijd nog wel voor wiegen en wat allemaal niet, maar bij de tweede en derde echt niet. Alle drie zijn het nu prima slapers, ze zijn bijna 4, 2 en 7 maanden oud. Succes.
     
    Lalalola vindt dit leuk.
  11. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijn tweede weigert overdag ook te slapen, s avonds slaapt ze gelukkig wel. She's got places to be and people to see.

    Ik dwing haar nu overdag 1 keer te slapen in de kinderwagen met de voetenzak tot haar kin dichtgesnoerd. Dan kan ze geen kant op en geeft ze wel snel toe aan de slaap.
     
  12. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik kreeg van iemand anders ook de tip 5 min laten huilen en dan teruggaan. Ik heb het vanochtend geprobeerd en na 1x teruggaan sliep hij, binnen 20 min!

    Zojuist weer geprobeerd en nu bleef hij huilen. Na de 3e keer zelfs zo hysterisch dat ik hem niet meer kalm kreeg in zijn bedje. Ik heb hem eruit gehaald en in mijn armen rustig gemaakt en weer teruggelegd maar weer was het echt hysterisch gillen. Ik moest hem er weer uithalen en heb hem even gewiegd. Hij viel toen in mijn armen in slaap en ik heb hem toen weggelegd, hij bleef slapen. In totaal duurde dit alles bij elkaar 40 minuten. Dus nog altijd korter dan hoe lang ik normaal bezig ben.

    Ik vind het heel zielig als hij zo huilt maar er altijd bij blijven zitten, wiegen, neusje wrijven, in de draagzak, stukje wandelen etc. Maakte mij echt kapot en volgens mij gaf het hem ook teveel prikkels. Ik had zelfs voor de oppas een hele lijst met trucjes om hem in slaap te krijgen en die moesten dan ook vanalles uit de kast trekken..

    Nu op deze manier van rustig neerleggen, kus geven en weglopen ga ik het een tijd proberen.
     
  13. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Haha heel herkenbaar ook dit. Hij wilt alles om zich heen meemaken en zien :roflmao:
     

Deel Deze Pagina