baby van 10 maand weigert fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mora27, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    #1 mora27, 31 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2010
    nou de titel zegt het al..
    mijn dochter van 10 maand wil echt geen fles meer... ze wil alleen maar vast voedsel en eet dan ook wel echt alles en begint met een broodje kaas en wat drinken smorgens.. als ik dan wat later de fles weer probeer gaat zo zowat kokhalzen! gisteren heeft ze dus geen een fles gehad.... ik maak me daar wel zorgen over want ze moeten toch zowiezo tot een jaar wel minimaal 2 van die flesjes op een dag drinken....?
     
  2. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kun je niet alles in de tuitbeker doen? Mijn dochter krijgt nog 3 keer op een dag opvolgmelk, waarvan 1 keer in de tuitbeker. Als ze die wel wil, zou ik dat gaan geven!

    Ennehh, er moet van alles, maar je kunt d'r niet dwingen! Gewoon lekker proberen en als ze de opvolgmelk niet meer wil, misschien dreumesmelk of gewone melk proberen?
     
  3. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ze drinkt wel uit een tuitbeker... kan ik weleens proberen vanmiddag...! of een bordje pap... maar vraag me gewoon af of dat kwaad kan... ze eet wel heel goed hoor, brood, fruit, crackers, ontbijtkoek, warm eten, toetje... dus daar zal het niet aan liggen maarja... lastig...
     
  4. kikker2

    kikker2 Bekend lid

    8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Mijn zoon wilde ook geen borstvoeding of opvolgmelk meer met 8 maanden, ik ben hem toen volle melk aangevuld met water gaan geven, op advies van het CB.( hij wilde ook geen fles meer, alleen maar een rietjesbeker of gewone beker. Ik maakte 's morgens wel een bordje pap van opvolgmelk.
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    ze heeft nog wel melk nodig, maar natuurlijk niet uit een fles. Als ze deze uit een (tuit)beker wil drinken, of anders in de vorm van pap is het ook prima. Voedingsdeskundiged adviseren tot 1 jaar 500cc opvolgmelk te geven, CB's zeggen dat het om 500cc zuivel gaat (dus incl yoghurt, kwark enz)
    En als ze een weekje wat minder drinkt dat deze hoeveelheden is het ook geen ramp. Ik merk hier dat het ook een fase is, en dan is het even behelpen.
     
  6. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ga dan maar eens proberen het in de tuitbeker te geven en anders een bordje pap... bedankt!!
     
  7. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ben hier met 9-10 maanden gestopt met flessen omdat ze geweigerd werden. Deed de nutrilon in een tuitbeker of antilekbeker en voila: opgelost. En oja, 's ochtends een bordje bambix met nutrilon.
     
  8. grietje

    grietje Fanatiek lid

    16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik kom net van het cb af, en mag afbouwen met de opvolgmelk. Hij hoeft maar 300cc melk incl. toetje etc. Wel vitamine d gaan geven.
     
  9. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat van de vitamine d wist ik al en krijgen ze elke ochtend in de pap (fles)....
     
  10. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoontje wilde dat ook niet meer dus heb hem sochtends bordje bambix gegeven
    en dat vond die heerlijk
     
  11. tulip

    tulip Niet meer actief

    een andere beker zou idd een optie kunne zijn, en als dat niet werkt en het ligt dus echt aan de opvolgmelk, zou ik gewone melk verdunnen en geven.
     
  12. KleinWondertje

    KleinWondertje Niet meer actief

    Ik heb er nu ook problemen mee, zaterdag zelfs een ander merk melk gekocht, maar helaas.
    S'morgens de pap gaat nog, maar krijg er s'avonds echt niks meer in. Bij het zien van de fles gaat ze kokhalzen. Tuitbeker etc allemaal geprobeerd, maar ze laat zich niet foppen. Ik ga er maar vanuit dat ze genoeg binnenkrijgt.
     
  13. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    eef heeft dat een paar weken terug gehad, groot drama.. en nu drinkt ze ze weer liters.. zolang ze de fles maar zelf mag vasthouden... en ze is gek op karnemelk!
     
  14. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Dat heeft onze dochter ook gehad rond de 10/11 maanden.

    Daarna ging het ineens wel weer goed... Misschien gewoon een periode ?

    Ik zou het gewoon even laten rusten en vervangende spullen geven, zoals alle goede tips die hier al gegeven zijn :D... en dan na een tijdje nog een keer proberen.
     
  15. kim0503

    kim0503 Bekend lid

    10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Heeel herkenbaar. Hier ook een mannetje die zijn flessen weigerde. Ik ben toen zijn flessen in zijn bedje gaan geven, liggend dus, en dit werkt perfect voor hem. Zodra ik hem op schoot neem of hij zit in zijn stoel weigert hij de fles direct en ik krijg hem er met geen mogelijkheid in. In de periode dat ik nog zoekende was naar een oplossing gaf ik hem ook nog weleens een pyjamapapje en die dronk hij wel op ( is natuurlijk ook erg lekker hihi). Ook ben ik van brede hals flessen ( dr brown) naar smalle ( goedkope van de kruidvat) en hier drinkt hij super goed uit nu. Hij kon dus gewoon die brede speen niet goed pakken.

    Heel veel succes en hopelijk is dit ook bij jou een fase.

    Groetjes Kim
     
  16. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    dit is niet helemaal waar ;) Minimaal 300cc op een dag is het. Maar inderdaad als ze keertje wat minder drinkt dan een andere keer is het echt geen ramp.

    Ons ventje heeft ook periode gehad dat hij absoluut geen fles wilde en alleen maar vaste voeding. Dit ging na 2weken over en hij drinkt weer als geen ander. Bordje pap dat gemaakt is uit flesvoeding is ook prima. Zo hadden we dat hier ook opgelost
     
  17. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Roozjuh is wel waar , tot een jaar is het 500 & daarna 300!

    Hier ging het precies zo ts, met 10 maanden weigerde hij! Ben toen ook overgestapt op gewone melk op advies van het cb en extra vit D plus zuivelproducten (kaas yoghurt etc) hij heeft dit lang volgehouden maar nu geef ik hem weer 2 flesjes nutrilon (hij is te licht voor zijn lengte & eet slecht)
     
  18. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    misschien kun je gelijk naar een gewone beker overstappen? Wij gaan niet aan de tuitbeker maar Ties kan echt al heel netjes uit een gewone beker drinken.
     
  19. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    aangeraden is 500cc maar het minimale is 300cc. Dat wordt hier in ieder geval gezegt bij 2 verschillende cb's :)
     
  20. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Ah Naja hier bij het cb en de diƫtiste niet.. Maarja iedereen heeft andere richtlijnen blijkt!
     

Deel Deze Pagina