Baby van 4 maand mee in de bakfiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door lorreke, 31 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Hallo allemaal,

    Komende week komt mijn bakfiets binnen.
    Hebben jullie tips om onze zoon van 4 maand mee te nemen?
    Er moet ook nog een ander kindje bij in.
    Is de maxicosi dan handig of zou je dan voor een baby of peuterschaal gaan?
    Hij is behoorlijk sterk en stabiel voor 4 maanden.

    Graag hoor ik jullie ervaringen.

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
     
  2. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland
    #2 Jaime, 31 jul 2022
    Laatst bewerkt: 31 jul 2022
    Hoi!

    Wij hebben onze baby toen meegenomen rond de 5 maanden in een babyschaal. Echter vond ik de babyschaal niet stevig aanvoelen en het schuift heen en weer op het bankje na de montage en de bevestiging van de riempjes is echt een ramp. Erg lastig waarbij de beschrijvingen niet kloppen. Daarnaast is de babyschaal smal vind ik, dus met een winterjasje aan is het krap. Ook kijkt de baby van je af en niet naar je toe. Als laatste nadeel vond ik dat als de baby slaapt je die wakker moet maken als je die uit de schaal haalt. Wij zien de bakfiets als een auto en daarmee is een maxicosi erin ideaal. Alleen zijn de meeste beugels erg groot en nemen veel ruimte in beslag. Gelukkig hebben we een nieuw type gevonden dat zonder de maxicosi veel ruimte overhoud en als de maxicosi erin zit dan kan er op het bankje nog twee kindjes zitten.

    Hieronder de link:

    https://www.bol.com/nl/nl/p/steco-mini-mee-bakfiets-maxi-cosi-beugel-montage-standaard-maxi-cosi/9300000073709218/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-140657194754-S-1672879035823-9300000073709218&gclid=Cj0KCQjw0JiXBhCFARIsAOSAKqA_l-aEEqRBtcC5_rgQlaqow5tp2UejpV_ZMbQx4kLaPje-hKtax0kaApakEALw_wcB


    Je kan wel lezen dat ik echt geen voorstander was van de babyschaal, maar iedereen is anders
     

    Bijgevoegde bestanden:

    lorreke vindt dit leuk.
  3. Jaime

    Jaime Lid

    14 mei 2022
    36
    21
    8
    Vrouw
    Gelderland

    En een peuterschaal kan echt pas veel later trouwens, zoals het woord peuterschaal het al zegt. Maar tegen die tijd kan een kindje van bijv 2 ook al wel gewoon op een bankje zitten met riepmpjes vast. Ons zoontje heeft ook een fietsstoeltje voorop en als ie moe is doen we hem nog in de maxicosi. Hij is 14m maar het kan nog en is veiliger dan slapen in het fietsstoeltje voorop hihi
     
  4. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83

    Bedankt voor je snelle reactie!
    Ja ik twijfel ook inderdaad.
    Zo'n stang ziet er handig uit maar ik ben niet fiets gebonden. Mooi weer fietser zeg maar dus in de winter zou ik bijna niet fietsen. Dus dan is Zo'n stand wel erg prijzig voor Zo'n korte duur.

    Ja Zo'n peuterschaal gaat vanaf 7 maand tot 18 maand ongeveer.


    Wel fijn dat jullie zoon met 14 maand nog in de maxicosi kan!
    De oudste wou er met 10 maand niet meer in maar die liep toen ook al.
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb 1x met de baby in de baby schaal gefietst en vond dat echt niet verantwoord. Wij hebben de maxi Cosi dus gebruikt, met de steco baby mee, op de bodem gemonteerd. Toen ze daaruit was gegroeid een Yepp fietsstoeltje met zo'n bevestigings ding op de bodem vastgemaakt en daar zit ze nog steeds prima in :) de Baby Mee en het fiets stoeltje met beugel voor een appel en een ei op marktplaats gevonden trouwens!
     
    lorreke vindt dit leuk.
  6. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83

    Bedankt voor je reactie.

    Op de bodem monteren lijkt mij niet heel handig gezien er nog meer mee moeten;) voor mijn gevoel ben je dan veel ruimte kwijt:oops:

    Wel handig trouwens dat je er een gewoon fiets stoeltje in kan bevestigen :):thumup:
     
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja dat fiets stoeltje kan sowieso ook op een bankje! De Baby Mee weet ik niet..
     
    lorreke vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Maxicosi idd. Ik had een fietskar en ook niet gekozen voor babyschaal maar de maxicosi totdat hij voorop de fiets kon
     
    lorreke vindt dit leuk.
  9. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Maxicosi lijkt mij ook handiger idd hoor. Als ik dan toch bedenk de winkel ff In te gaan kan Dat in een schaal niet dan moet ik altijd Maxicosi los mee gezien hij nog niet zelfstandig zit.
     

Deel Deze Pagina