Baby van 9 maanden weinig aangekomen

Discussie in 'Voeding' gestart door Blijdorp, 4 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Afgelopen vrijdag bleek dat N in een maand tijd maar 130gr is aangekomen. Nu is ze gedurende deze maand een paar keer ziek geweest en is ze gaan kruipen dus kan wel redenen zien, maar vind het toch wel erg weinig.
    Qua groei zat ze qua lengte op de +1 en gewicht op 0 dus wil niet dat dit verder uit elkaar loopt. Ze ziet er goed uit en in het ziekenhuis zeiden ze er niet eens iets over.

    Ze eet goed (dit is gemiddeld):
    O: pap (180/6)
    T: 1 stuk fruit + thee
    L: fles 180/6 + bijna een boterham met boter/kindersmeerkaas/vegetarische smeerworst/peer
    T: groentewolkjes/mini rijstwafeltjes/babykoekjes van de kleine keuken/fruit + thee
    A: 2 a 3 eetlepels groente met 2 a 3 eetlepels graanproduct
    T: fles 210/7
    Ze heeft verder dan geen honger.

    Omdat ze zoveel ziek was hebben we nog weinig nieuwe producten toegevoegd. We gaan deze week beginnen met vlees/vis etc. We willen ook wat beleg van de kleine keuken op het brood gaan doen.

    Hebben jullie verder nog tips qua eten zodat ze wat meer aankomt? Cb verwijst naar voedingscentrum.nl maar ze eet meer dan het schema daar aangeeft.

    Sorry lang berichtje!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.497
    113
    Ik vind het er prima uit zien hoor, weet ook niet zo goed wat je nou aan zou kunnen passen. Je geeft nog 3 flessen en dat is best ruim voor 9 maanden, maar mag ze ook nog prima hebben (hier waren het er toen nog maar 2) en daarnaast eet ze ook prima bijvoeding.
    Ik zou gewoon over een maandje nog weer even gaan wegen om te zien of ze wel weer gegroeid is.
    Wat je zelf al aangeeft kan het best zijn dat ze door ziek zijn en meer bewegen gewoon wat minder is aangekomen?
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    wat een lekkere eter! Mijn zoontje eet een stuk minder en fles wordt ook steeds minder populair.
    De laatste keer bij het cb was in oktober tijdens het weeguurtje en toen was zijn lijntje qua gewicht iets afgebogen.
    Deden ze daar niet moeilijk over...het is een actieve periode zeiden ze waarin ze veel gaan bewegen. Bij honger gaan ze meer eten en zo niet is dat ook prima.
    Zelf vond ik het ook niet prettig om te zien...
    Ik ga morgen nog even langs het cb, want ben benieuwd of het weer bijgetrokken is of nog verder afbuigt, want het is ook geen grote eter sinds een aantal maanden
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Overal boter bij doen. Of kokosmelk. Vaker iets te eten geven. Dat waren in elk geval de adviezen die ik vorige week kreeg op het cb. Mijn jongste is qua lengte tussen 0 en -1 en gewicht nu onder -1. Hij is ruim 10 maanden en kruipt en staat de hele dag door.
     
  5. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoeveel eet jouw kleintje ongevee? Hier ook een kleine eter, ook veel minder dan @Blijdorp aangeeft...
     
  6. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Das normaal hoor!
    Ze eet meer dan genoeg.
    Mijn dochter groeide op de +2 en de ha zei altijd dat dat een voordeel was want als ze dan ziek waren konden ze die paar grammen missen ;)
    Ze kwam een maandje weinig aan en dat kwam daarna weer dubbel terug dus geen zorgen maken ze doet het prima!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Een papje van 150/5
    Als lunch een broodje, soms een heel boterhammetje en soms een paar stukjes en een flesje van 150/5
    Stukje fruit
    Avondeten
    Flesje van 180/6
    Hij drinkt wel water tussendoor, maar meer eten of melk gaat er niet in.
    Heel af en toe een vreetdagje, maar vaak is het dus zo.
     
  8. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dit komt overeen met onze kleine eter inderdaad. :)

    Moet de gekste fratsen uithalen om haar te laten eten. Als ze een stukje boterham in haar mondje stopt doe ik een dansje, voor een hapje avondeten krijgt ze een staande ovatie, etc. etc.....
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Eet ze echt zoveel? De '/' is 'of' niet 'en', hè? ;)
    Ze is wel echt heel erg druk hoor. Zit geen minuut stil. Ze is zo'n 9 uur per dag wakker en beweegt er denk ik zo'n 6 á 7 uur van :)
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het is inderdaad erg lastig...vooral op dagen dat hij echt niks wil.
    Er zit soms ook een dag tussen dat hij van elke maaltijd maar drie hapjes neemt en de rest niet wil.
    Heb wel het geluk dat hij altijd qua lengte en gewicht boven de 0 lijn zit, maar zo’n afbuigende lijn vind ik maar niks.
    Nu hij meer beweegt eet hij ook niet meer dan eerst. Eerder minder.
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee, niet veel...gewoon goed.
    Ik krijg het er niet in hier en al helemaal niet met ook nog drie flessen.
    Als ik hem 180/6 bij de lunch geef dan eet hij gewoon geen broodje en als ik dan ook de ochtend 180/6 doe dan eet hij ook zijn fruit niet in de middag.
     
  12. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Fruit eet ze in de ochtend maar paar hapjes, mag blij zijn als ze een kwart peer of banaan op eet. Heel soms eet ze de helft. Van een boterham krijg ik er met zeeeeeeeeer veel moeite en geduld een halve boterham in. Als dat lukt ben ik blij. En van avondeten eet ze de helft tot 3/4 (potje) Ze heeft hem 2x helemaal op.

    Einde middag geven we wat yoghurt en koek. Koek moet ze niet, yoghurt vindt ze dan wel weer lekker.

    En sochtends krijgt ze 180(6) met twee scheppen pap, na haar boterham een fles van 180(6) en voor het slapen 210(7). De eerste twee flessen gaan meestal leeg met zeer veel moeite ( pauze van half uur er tussenin) en de laatste fles laat ze meestal wel deel van staan.

    Maar het wisselt ook wel. Af en toe is er een dag dat alles er redelijk in wil, de laatste dagen is het weer drama.

    En hier ook een heel druk en beweeglijk kind, zit geen seconde stil. Op het cb zeiden ze dat dat ook een reden kan zijn, dat ze niet zo zwaar is.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat qua eten ik wel helemaal op haar afgestemd ben. Pap is direct als ze uit bed komt. Fruit zo'n 1.5u erna voor haar slaapje. Fles dan na het slaapje of rond 11u als ze snel wakker is. Brood erna en dan even aanzien of het een zelf doen moment is of een voer moment. Meestal een combinatie.
    Tussendoortje dan weer na het slapen. Dat wil ze altijd zelf doen. Avondeten is een combinatie van voeren en zelf eten. De laatste fles pas als ze jengelt.
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    #14 Blijdorp, 5 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2017
    Aanvulling: soms gaat er een halve boterham in ipv en hele. Soms komt iets er weer uit. Brood duurt sowieso minimaal 30min. Avondeten meestal ook 45. En wij eten als zij eet.
    Ze krijgt de fles op schoot en al het andere eten in dr kinderstoel. En ik ben ook heel streng. Ze krijgt geen hapje als ze gedraaid zit :roflmao:
     
  15. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Het schema vindt ik er goed uit zien. Mijn dochter is heel iets ouder en eet het volgende.

    O: fles van 180+6
    T: een halve banaan/peer in stukken
    L: een halve tot hele boterham met boter/jam/chocopasta
    Daarna een fles 180+6 (als ze naar bed gaat)
    T: een maisvinger/rijstwafel/fruit oid
    A: een half potje en een bakje yoghurt na
    Daarna nog een fles 180+6 als ze naar bed gaat.

    Heel soms komt ze avonds of nachts nog voor een 4de fles van 180+6.

    Vaak is het wel zo dat ze rond deze periode weinig aankomen/groeien omdat ze in de actieve periode zitten.
    Mijn dochter was 1,5 maand wel 450 gram aangekomen maar nog geen cm gegroeid. Hierdoor week haar curve qua groei ook heel erg af. (Ze zat qua lengte altijd op de -1 lijn en nu ineens -2).

    Je kan altijd een keer extra gaan wegen om het een beetje in de gaten te houden.
     
  16. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dit eet ons meisje ook gemiddeld....nu verkouden en is het weer drama
     

Deel Deze Pagina