Ik heb een tweeling van 9 maanden die tot voor kort om 20.00 sliepen en om 23.00 nog slapend een flesje kregen en dan doorsliepen tot de volgende ochtend 8.00 a 8.30. Nu willen ze die laatste fles allebei opeens niet meer, mijn ene zoontje slaapt door tot 6.45 en heeft dan flinke dorst en drinkt zijn flesje leeg en gaat dan nog even doorslapen mijn andere zoontje word snachts wakker omdat hij dorst heeft en soms drinkt hij tussen 2.00 en 3.00 zijn flesje in 1x leeg en soms wilt hij telkens wat slokjes drinken, met water neemt hij geen genoegen en hij blijft huilen tot dat hij melk krijgt. Ik heb al van alles geprobeerd, ook overdag meer laten drinken maar dat wilt hij niet. Ze krijgen nu het volgende: 7.00 fles 210/7 melk 10.00 flinke fruithap met wat diksap 13.30 1 a 1,5 boterhammetje zonder korstjes met beleg en 120/4 melk 16.30 thee of diksap met een tussendoortje 18.00 warme hap en een danone 20.00 fles 210/7 en dan naar bed soms drinken ze de fles niet eens leeg, met rijstebloem drinken ze vaak nog minder. Wat kan ik doen om hem te laten slapen snachts, komt het misschien door alle indrukken die hij op doet, hij is druk bezig met ontwikkelen maar hij lijkt ook echt heel erge dorst te hebben want na het drinken slaapt hij direct verder.
Hallo, Misschien hebben je kindjes nog niet genoeg honger bij de laatste voeding. Wellicht is het mogelijk om het warme eten iets eerder te geven? Misschien dat een kant en klaar papje wel goed gaad, dan krijgen je kindjes net iets meer voedingsstoffen binnen om de nacht goed door te komen. Groeten Eveline
Bedankt voor je reactie, heb idd hettussendoortje weggelaten en hun groentenhap naar voren geschoven en nu drinken ze hun flesje goed leeg en slapen ze goed door. Het wakker worden bleek ook van een oorontsteking te komen....