Baby van bijna 8 maanden kan nog niet zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

    ashleyp Niet meer actief

    Joah is nu 7 maanden en 3 weken oud. (3 weken te vroeg geboren dus gecorrigeerd, 7 maanden)
    Hij heeft onzettend sterke spieren krijgen we telkens te horen bij het CB en met het hoofdje optillen en rollen was hij ook super snel. Eigenlijk ging ik er dan ook een beetje vanuit dat hij met kruipen en zitten ook snel of in ieder geval gemiddeld zou zijn.

    Volgens het CB hoeft hij nu nog niet te kunnen zitten maar ik heb het idee dat de meeste kindjes met deze leeftijd wel al kunnen zitten? Ik heb het dan niet over zelf gaan zitten maar dat je ze op een plaats zet en ze daar rechtop blijven zitten. Joah moet echt nog worden vastgehouden want hij kiept overal om. Wanneer hij op schoot zit hoef ik maar met 2 vingers zijn armpje vast te houden om hem recht te houden dus het is niet zo dat hij als een pudding in elkaar zakt. Ook lijkt het al heel lang alsof hij probeert te kruipen maar dat heeft hij nu weer opgegeven dus dat zal dan ook nog wel even duren denk ik.

    Wanneer bleven jullie kindjes zitten op hun plaats?
     
  2. Delta

    Delta Niet meer actief

    Hier vond ik haar ook vrij laat, was ook zo rond de 7/8 maanden dat ze goed kon zitten en met 9 maanden zelf gaan zitten.. Maar het komt wel goed! Wie weet doe hij het ineens volgende week!
     
  3. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Mijn dochter ging zelf zitten vanaf een maand of 10.Mijn zoon was bijna 1 toen hij dat uit zichzelf deed. Met hulp (kussen rondom) vanaf een maand of 7/8.

    Dit vond men "vroeg".

    Maar ja wat is vroeg en wat is laat?
     
  4. Ctje1987

    Ctje1987 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is ruim 8 maanden en kan ook nog niet blijven zitten. Kindjes van zijn leeftijd zitten allemaal al wel. Met rollen was hij ook vrij laat, dus ik ga er van uit dat het goed gaat komen ;)
     
  5. Nicolemarie

    9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Mijn dochter is 7 maanden en draait net 2 weken van rug naar buik. Dus zitten met 8 maanden gaat ook hier niet lukken. Zolang ze maar vooruit gaan in ontwikkeling en lekker in hun vel zitten. Prima toch?
     
  6. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik ging me al druk maken :p. Mijn zoon van ruim acht maanden valt echt om hoor, als ik m laat zitten. Met kussens gaat het aardig en in de kinderstoel ook, alleen zitten doet ie echt niet.

    Hij is ook laat met rollen, dus hij doet gewoon alles op zijn gemakje. Ik maak me er totaal geen zorgen om. Lichamelijk is er niets mis met m, dus als ie inziet dat zitten heel handig kan zijn, gaat ie dat vanzelf doen.
     
  7. Nova81

    Nova81 VIP lid

    18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is toch niet zo laat??
    Je kunt ook pas praten van 'zelf zitten' als ze dus echt zelf gaan zitten. Was hier rond 9-10 maanden dat ze vanuit het niks in een keer van tijgerstand naar zitten ging... en dat tijgeren deed ze ook pas een paar dagen toen!
    Is helemaal goed gekomen hoor. Kijk naar je kind en niet naar wat alle boekjes en zo zeggen!
     
  8. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Hier ging ze rond de 9 a 10 maanden zelf zitten. Ze is hier binnen 4 maanden van alleen kunnen liggen/rollen naar lopen gegaan.
    Het kan ineens heel snel gaan.
     
  9. ashleyp

    ashleyp Niet meer actief

    Oke dan valt het dus toch nog mee! Het kinderstoeltje mag vanaf 6 maanden gebruikt worden staat erin. Nou ik heb het 1x geprobeerd en toen meteen weer op zolder gezet. Hij gaat dan voorover hangen met zijn buikje tegen de rand aan. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik weet ook dat ik me geen zorgen hoef te maken. Hij is verder vrolijk en zijn ontwikkeling gaat nog altijd vooruit maar ik had het idee dat alle kindjes rond deze leeftijd dit al konden. Hij word de laatste tijd ook erg snel boos wanneer iets niet gaat zoals hij het wil en dat is precies zo met zitten. Hij probeert niet zelf te gaan zitten maar wanneer ik hem op de arm heb of wanneer hij in zijn wippertje zit dan vind hij het verschrikkelijk om zo half-liggend te zitten. Hij "duwt" zichzelf dan echt rechtop. Uiteraard niet vanuit ligpositie dat kan hij niet. Dus in die babyhouding op de arm dat wil hij echt niet meer. Dan is het nog maar even geduld hebben en afwachten he :p
     
  10. Bobar

    Bobar Lid

    12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer zelfde leeftijd als die van jou en onze zon kan ook nog niet zitten, laat staan kruipen. Volgens mij is het dus heel normaal. Ik maak me in ieder geval geen zorgen, als ze eenmaal kunnen kruipen / zitten zul je denk ik nog vaak aan de tijd terug denken dat je zonder problemen eventjes weg kon lopen ;)
     
  11. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    #11 Polletjepiek, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2013
  12. Loontje85

    Loontje85 Fanatiek lid

    19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Mijn zoontje zit nu net een week of 2. Dus die was bijna 9 maanden.
    Komt vanzelf, echt waar :)
     
  13. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano kon pas zitten met 10 maanden dus het komt vanzelf :)
     
  14. Flynnie11

    Flynnie11 Bekend lid

    8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje kan het sinds deze week 'pas' en gaat ook maar meteen zelf zitten nu :D
     
  15. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Met neerzetten op de bibs zit mn meissie redelijk, maar dat duurt ook maar een halve minuut voor ze gaat kantelen. Zelf zitten doet ze nog niet, hier kan ze net een weekje tijgeren. Ik kan me er niet druk om maken. Neerzetten op de bibs doe ik eigenlijk alleen op schoot. Verder moet ze het op haar eigen tijd doen als ze wil zitten. :)
     
  16. Ingeltje33

    12 okt 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, mijn meisje is even oud als jouw kindje TS en zij kan ook echt nog niet zelf zitten als ik haar zo neerzet. In de kinderstoel en buggy gaat het wel goed en gister is ze ongeveer een halve nanoseconde zelf blijven zitten, maar verder kapseist ze ook gelijk als ik loslaat. Ik vind het zelf ook wel eens spannend hoor, of het niet veel langzamer gaat. Maar wat iemand hierboven schrijft, ze blijft zich wel ontwikkelen, dus daar hou ik me ook maar aan vast. Ze tijgert net sinds een paar dagen, dat is al spannend genoeg voor nu!
     
  17. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    *slik* eerste zaadlozing gemiddeld op hun 12e dan al. Worden ze echt zo snel volwassen :(
     
  18. Miekjepiekje

    Miekjepiekje Bekend lid

    29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij ging pas zelf (op haar billen) zitten nadat ze één was. Ze doet alles op geheel eigen wijze. Ze zit stevig vanaf 6 maanden. Vanaf een maand of 9 kruipt ze en trekt ze zich op aan de meubels. Niet tot staan maar op haar knieën. Ze heeft ook heeeel lang op haar knieën gezeten. Ze loopt ook nog niet op haar voeten, wel op haar knieën.. Zo doet ieder kind het anders. :D
     
  19. mamaSylvia1975

    mamaSylvia1975 Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier zit S nu sinds hij precies 8 maanden is..............uit zich zelf.
    Dus wat is vroeg en wat is laat?
     
  20. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Met 7 maanden zat ze los en nu zit ze vanzelf.. Ze is ook 3 weken te vroeg. Ik denk dat ieder kindje op zijn eigen tempo gaat.
     

Deel Deze Pagina