Baby verschonen in de stad?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Jaetje85, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Hoi allemaal,

    Afgelopen september is onze eerste, een zoontje, geboren. We zijn helemaal dol op hem. Hij is nu 6 weken en sinds een weekje of twee ga ik wat verder met hem van huis. Ik doe hem dan in de draagdoek en stap met hem in de bus. (ik heb geen auto) Dit vind ik nog wel spannend ivm voeden en verschonen. Ik vroeg me af wat jullie favoriete plekken zijn om je kind te voeden en verschonen als je naar de stad/dorp gaat om te winkelen of wandelen.

    Zijn er op veel plekken verschoontafels in de wc's? Heb er nog nooit op gelet, haha!

    Ben benieuwd. Doen jullie dit gewoon overal waar het zo uitkomt, of zoek je een rustig plekje op?

    Wandel je een cafe in, alleen om je baby te verschonen of bestel je dan ook altijd iets? (zijn nu natuurlijk gesloten, maar normaal gesproken)

    Nouja, ben dus benieuwd! Dank jullie voor je verhalen!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Als cafés en restaurants open zijn dan hebben de meeste wel een verschoontafel. De mc altijd haha of de Hema oid
    En anders op de grond. Wij zijn niet zo moeilijk. Ook wel gewoon in t park.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is ontzettend veel nu gewoon dicht, of ze hebben meteen bij de ingang een to-go-punt - dus geen toegang tot toiletten of verschoontafels.

    Voeden heb ik heel veel buiten gedaan, geen probleem. En bv een flesje opwarmen; dat zullen ze bij zo’n to-go-cafe ook nog wel doen hoop ik? Hier ook wel eens bij de Hema gedaan, die hebben een magnetron bij de broodafdeling, zo gepiept. Bij bv de Hema kun je vast ook wel verschonen trouwens!
    Ik ging ook vaak naar de V&D, maar ja - die bestaat niet meer ;)
     
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Leuk is dat he, met je kleintje op pad gaan. Je wereld wordt dan ineens weer zo veel groter!
    Hier kon ik laatst niet verschonen in de hema omdat ze de wc gesloten hebben vanwege corona. Nu de restaurantjes dicht zijn lijkt het me best lastig om een verschoonplekje te zoeken.
    Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Ik voedde eigenlijk overal (maar moest wel een tijdje oefenen om me op mijn gemak te voelen, voelde me eerst erg bekeken), op bankjes, in het winkelcentrum, bij de bakker, in de auto en ik zou het ook rustig achter in de bus doen denk ik;)
     
  5. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Nu in coronatijd lijkt het mij toch handiger om de wagen mee te nemen. Dan kan je het kindje in de wagen verschonen
     
  6. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    Bedankt voor de tips!

    Ja, ik geef borstvoeding inderdaad. Denk dat je gelijk hebt dat het wennen is @Mupp . Gewoon nog wat spannend in het openbaar.

    Wij hebben geen kinderwagen, maar snap dat je daar handig in kunt verschonen!

    Dan wordt het denk ik bankjes, de bieb, en sommige winkels misschien. Ik zal eens rondspeuren...
     
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Nog gefeliciteerd met je baby! Leuk om te lezen dat je er al lekker op uit gaat met de draagdoek. Heb je fb? Er zijn heel veel lokale draaggroepen en mamacafés op fb waar je met andere mama's kunt kletsen, en daar kun je ook vragen of iemand handige verschoonplekken in jouw stad weet.

    Ik ging zelf meestal naar een café, de Hema, kinderkledingzaken of de Prenatal. Bij kledingwinkels en Prenatal hadden ze zelfs een fijn hoekje om te voeden en te verschonen.
     
  8. Jaetje85

    Jaetje85 Actief lid

    22 nov 2015
    489
    452
    63
    @Jessi79 Dank je voor de tips!
    Prenatal, nog niet aan gedacht, super. De andere kinderkledingwinkels ook maar eens onderzoeken. Wordt een heel onderzoek haha.

    Fb groepen goede tip, mamacafe's zijn nieuw voor me. Eens kijken! Zit wel in een fb SamenSlapen groep. Is superfijn inderdaad.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik verschoon meestal bij de hema.
    Bij een winkelcentrum bij de centrale wc’s vaak ook wel verschoonplek.
    Of gewoon in een hoekje van de winkel op de grond. Sommigen vinden dat niet kunnen. Tja baby’s ga nog niet naar de wc.

    Voor bv onderweg had ik vaak een xl hydrofiele doek bij me om eventueel wat af te dekken.
    En als mensen kijken gewoon zeggen: tja hij kan nog geen kroketje bij de febo uit de muur trekken :roflmao:
     
    Jaetje85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina