Baby verslikt zich vaak

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door spriet, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hallo,

    Mijn dochter verslikt zich regelmatig tijdens het voeden 2 tot 3x op een 25min voeding.
    Het is dan zo dat ik haar gelijk overeind moet houden omdat ze er anders in blijft hangen, het is als het ware dat ze gewoon geen lucht krijgt en ziet er vervelend en eng uit.
    Ik ben benieuwd of hier ook iets aan te doen is?

    Ik heb geen last van overproductie, melk spuit er zo gewoon niet uit (wat er gebeurd als haar mondje erom heen zit weet ik niet)

    Ik geef de borsten om en om en deze gaat tot zover ik voel helemaal leeg of zo goed als leeg, als de borst aan de volgende voeding toe is dan wil het weleens een beetje druppen maar dit is minimaal.

    Stuwing heb ik geen last meer van sinds een paar dagen heb het idee dat de borsten zich al aan haar behoefte hebben aangepast.

    Ik vind het heerlijk om borstvoeding te geven en heb er veel plezier in maar dit is eigenlijk het enige vervelende puntje.
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

    Het is inderdaad een heel vervelend gezicht als een baby zich zo enorm verslikt. Misschien kun je haar wat rechterop houden als ze drinkt. Dat ze als het ware een beetje naast je zittend in de rugby-houding drinkt.
    Als je twijfeld of er iets mis is met haar slik-zuig-adem-coordinatie zou ik toch eens vragen of een lactatiekudnige uit je buurt eens mee kan kijken.

    groet
    Linda Offereins
     
  3. spriet

    spriet Fanatiek lid

    5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Bedankt voor je reactie,

    Ik heb de rugby houding geprobeerd maar dan drinkt ze nog slechter en laat ze continu los.
    Wat ik nu wel snachts doe is haar liggend voeden en dan verslikt ze zich dus helemaal niet en lijkt ook rustiger te drinken en veel minder last van lucht/boeren.
    Wat me nu wel opvalt is dat ze het eigenlijk het meest aan de linkerborst heeft daar laat ze ook vaker los en drinkt veel onrustiger, rechterborst drinkt ze veel rustiger en hoor ik haar ook veel minder klokkend slikken.
    Was vandaag hier iemand van het consultatie bureau en heb ik het probleem ook voorgelegd, die zei dat ik dan het beste wat van mijn linkerborst kon afkolven maar ik vraag me af of dat wel goed is want dan gaat de borst toch alleen maar meer melk aanmaken?

    Ze groeit wel super bij de geboorte 4720gr en nu 2,5 week later 4910gr (210) in 1 week aangekomen.

    Hoe gaat het in zijn werk zo`n lactatie deskundige? via welke instantie kan ik die vinden?

    En mijn dochter klakt ook veel tijdens het drinken dit deed ze in het begin niet heeft dat ook een reden?
     
  4. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als je linkerborst veel melk geeft en erg krachtig stroomt kan het inderdaad helpen om een beetje melk voor te kolven. Meestal verloopt een voeding dan rustiger.
    Dat wat je afkolft breng je dan langzaam een beetje terug. Meestal heeft de productie na een week of 6 een dipje, dan is voorkolven niet meer nodig.

    Een lactatiekundige bij jou in de buurt vind je op www.nvlborstvoeding.nl

    groet
    Linda
     

Deel Deze Pagina