Baby vervoeren fiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door NdNk, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    We zijn een gezin van 5 inmiddels.
    De oudste gaat naar school. We hebben 1 auto en eigenlijk wil ik het naar school brengen van de kinderen op de fiets doen.
    Maar hoe? Een bakfiets (elektrische) is te duur en geen optie.
    We zitten te denken aan een fietskar. Maar die zijn maar voor 2 kindjes. Dus zou ik dan graag baby en middelste in vervoeren. Baby zou in een baby schaal mogen. Maar....heeft iemand hier ervaring mee? Er wordt via de productmakers geadviseerd alleen ermee te wandelen (?)....dan heb je er toch niets aan :cool:
    Andere tips zijn ook welkom :thumup:
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb toendertijd een 2e hands maxicosi stoeltje groep 0 gekocht.
    Deze in de fietskar vastgemaakt en hier zat de jongste in tot een maand of 9.
    Vond ik veiliger dan een babyschaal.
    En dan had ik een draagzak mee waar de kleine dan in ging als we op plaats van bestemming waren gekomen.
     
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ja dat lees ik dus ook meer dat mensen die erin maken. Is er dan nog wel plek voor ander kindje?.
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    oudste zelf op de fiets? de middelste bij jou achterop, de kleinste in een maxicosi in de fietskar?
    Of de oudste en middelste bij jou op de fiets, een op een zitje voorop

    https://hollandbikeshop.com/fietszadels-zadelpennen/kinderzadel-op-framebuis/zadel-op-buis-damesfiets-monobuis-model-4/?country_id=150&gclid=EAIaIQobChMIje_L6cKf3wIVi-R3Ch01agTvEAQYAiABEgLudvD_BwE,

    andere achterop. baby in de maxi cosi in de fietskar.

    Via marktplaats een tweedehands bakfiets ook geen optie?
    hoe ver moeten jullie fietsen?
     
  5. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.332
    843
    113
    Wij hebben een fietskar gehad. Dochter zat in een babyschaal en zoon ernaast. Heb er paar jaar veel plezier aangehad, zowel wandelend als fietsend. Het is alleen wel zwaar fietsen. Op een gegeven moment was zoon voorbij het lijntje wat mag en toen hebben we hem weer verkocht
     
  6. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Wij hebben wel een bakfiets en daar passen ook geen 2 kinderen en een baby in. Als de maxicosi in de bak zit kan er eentje achterop. Babyschaal zou ik vanaf een maand of 8,9 doen. Wij doen het brengen straks naar school dus helaas met de auto in het begin.
     
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Balen dat het wel zwaar fietsen is :$
    Hoopte dat het mee zou vallen.
     
  8. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me ook heel zwaar. Oudste zou eventueel zelf kunnen fietsen. Maar voor stabiliteit heb ik dan liever de middelste en jongste in de kar.
    Het is een 3 a 4 kilometer.
     
  9. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook bakfiets en past prima hoor 3 kids.. Maar das niet de vraag.. Euhm zou wel willen adviseren in de babyschaal niet vanaf geboorte te gebruiken. Ik gebruik hem zelf ook maar vanaf latere leeftijd. Maxicosi bevestigd in kar/bakfiets gaat prima!
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik zou ook kiezen voor de mc in de fietskar. Het zou ook nog uitmaken hoe vlak de weg is wanneer ik het zou aandurven om te gaan fietsen met de kleine.

    Als het even kan zou ik de oudste zelf laten fietsen. De kar alleen al is vrij zwaar.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    ja het is inderdaad ook wel zwaar met 2 kinderen op de fiets, en een kar achter je fiets, ik snap dat je liever de middelste en jongste in de kar hebt. je zou misschien moeten kijken bij zo'n kar hoe breed ze zijn, je hebt er ook nog wel wat verschillende types in, dat je het eventueel kunt passen. 3 a 4 km is voor een 4 jarige meestal wel oké te fietsen. maar kost je wel veel energie, en inderdaad dan is het extra fijn om je kinderen in een wagen te hebben.
    heb je al bedacht hoe je het gaat doen als er een kindje wil komen spelen? die kun je dan niet zomaar meenemen, die moet dan ook op de fiets. JA misschien denk je dat is niet mijn probleem, of denk ikzelf te moeilijk, maar dat is misschien wel een dingetje om even over na te denken.
    dan zou een bakfiets wel makkelijker zijn, dan een kar achter de fiets. anyway. succes!
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Hoe oud is je baby? Ik stond een aantal maanden geleden voor het zelfde probleem, onze school bevindt zich op 2,5 km van huis en de peuterspeelzaal nog een kleine kilometer verder. Ik heb wel een extra auto voor de deur staan en bwn die toen daarvoor maar gaan gebruiken ( deed tot die tijd alles met de bakfiets) . Sinds een maand ongeveer gebruik ik ook de maxi-Cosi in de bakfiets. Mijn jongste was toen zo’n 3 1/2 maand en eerder wilde ik het echt niet doen, want je ziet het Hoofdje echt nog behoorlijk hobbelen wanneer je fietst. Dus voor welk plan je ook gaat, je zult een ander plan moeten bedenken voor de eerste maanden ben ik bang…
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  13. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Klopt. Is iets om over na te denken. Want dat is wel aan de orde inderdaad.
    Maar ik denk dat ik liever heb dat oudste thuis eet en dat daarna.een speelafapraak plaats vind. Mee naar huis na een lange schooldag vind ik nu nog geen optie :|

    Baby is nu bijna 2 maanden. Er is sprake van in januari dan gaat hij richting 3 maanden.
     
  14. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Ok nou ala je rustig fietst dan moet het wel goedkomen. Zou dan wel een maxi cosi gebruiken
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik had de jongste al met vijf weken in de maxicosi in de bakfiets. En de middelste destijds ook met zoiets in de fietskar. Kon best.
     
  16. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vond dat die babynestjes niet heel plat konden..is wel al 7 jaar terug. Ik ben de fietskar pas gaan gebruiken met 6 maanden en gebruikte daarvoor de bus.
    Toen jongste achterop kon gebruikte ik voor de oudste het fietsplankje. Ziet er raar uit maar fantastische uitvinding, heel veilig ook!
     
  17. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    En een tweedehands bakfiets? Wij hebben een bakfiets gekocht toen de 3e werd geboren. Ze pasten er alledrie in.

    Een fietskar durfde ik niet aan, omdat ik daar een ongeluk mee heb zien geboren, omdat een automobilist niet zag dat er nog iets achter de fiets hing.
    Ze rijden hier als idioten, dus daarom wilde ik dat risico niet nemen.
     
  18. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ohw jeetje wat heftig!
    Mijn man zei vanmorgen ook dat het hem niets leek. Je ziet ze ook niet. Ze zitten achter je.
    Man stelde voor zelf op de fiets naar het werk te gaan en ik met de auto. En dan maar sparen voor een bakfiets. Tweede hands is ook goed hoor maar het is nogal een hot item...in ieder geval hier in de buurt en dan vragen ze alsnog de hoofdprijs :rolleyes:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik zie vaak dat ze een vlaggetje aan de fietskar heb en zodat je de fietskar iets beter ziet.
    Je man fietsen en jij met de auto is de beste optie, evt een auto van een paar 100 euro om de eerste maanden door te komen? Kan die daarna weer verkocht worden
     
  20. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben ook een tweedehands elektrische bakfiets. Kostte 1000 en dat bedrag krijg je ook weer terug bij doorverkoop, dus op zich goed te doen.
     

Deel Deze Pagina