Baby vocht in de buik

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Summerbelle, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    vandaag (27 weken) heb ik een extra controle gehad omdat ik veel last had van pijnlijke harde buiken, gevoel van weeën en een keer vochtverlies.

    Tijdens de echo bleek alles netjes dicht te zitten en had ik juist veel vruchtwater.

    Ze bleef echter lang bij de buik hangen en vertelde uiteindelijk dat ze vocht in de buik zag. Alsof de darmen enzo vloeibaar waren en door de buik schoven. Dat zag ik daarna ook.

    Morgen krijgen we in het ziekenhuis onderzoek. Op internet lees ik alleen maar slechte verhalen maar veel kan ik er niet over vinden

    De 20 weken echo was overigens goed.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wilde het ook niet zomaar weg klikken.
    Suuces en sterkte morgen.
     
  3. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb hier wel ervaring mee. Bij 20 weken echo zagen we vocht in de borstholte, doorgestuurd naar het wkz en bleek dat er veel vocht in borstholte zat en het ook naar de buikholte ging. Uiteindelijk in Leiden beland omdat het wkz niet kon behandelen. Alles is gelukkig goed gegaan, maar afhankelijk van waar het door komt kan het alle kanten op gaan.
    Als je wil mag je pb sturen, kan ik je meer vertellen als je wilt.
    Welk ziekenhuis moet je naar toe?
     
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    hebben net echo gehad, buik zit vol vocht, blaas zit ook behoorlijk vol en iets vocht bij het hart. We moeten nu zo meteen naar Nijmegen voor verder onderzoek.
     
  5. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.518
    2.445
    113
    Geen ervaring mee maar wil jullie heel veel sterkte wensen. Hoop dat het niks ergs is en het allemaal goed komt.
     
  6. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Stuur me maar een pb als je terug bent en hopelijk iets meer weet. Mijn jongste heeft dit ook gehad en zijn de gehele zwangerschap in Leiden onder controle geweest.
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Oh jeetje! Schrikken! Onze dochter heeft het gehad, maar al veel eerder in de zwangerschap. Zij had het turner syndroom. Maar dat komt vaak al veel eerder aan het licht. Sterkte in Nijmegen! Wij waren/zijn daar ook onder controle, fijn ziekenhuis.
     
  8. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Gelukkig geen vocht bij het hart, wel in de buik en baarmoeder. Zoals het er nu naar uit ziet is het met een moeilijk woord congenitale Hematocolpos en wordt ze na de bevalling geopereerd. Verder lijkt ze gezond gelukkig.
     
    mimi1988 vindt dit leuk.
  9. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat klinkt als goed nieuws voor nu dat ze eraan geholpen kan worden en verder gezond is! Fijn!
     

Deel Deze Pagina