baby voelen/ horen buitenkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hoi hoi,

    Ik ben nu 26 weken zwanger en ik kan de baby nog steeds niet voelen aan de buitenkant. vooral mijn man vindt dat heel jammer, ook valtr er niets te horen. Is dit niet wat laat? Hoor je de beeb niet allang te kunnen voelen aan de buitenkant?
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    iets horen is vrij logisch hoor. als je al iets hoort klinkt het denk ik als darmen.

    tsja aan de buitenkant voelen dat verschilt per vrouw. misschien heb je een dikke buikwand, zit je placenta aan de voorkant of trapt je kleintje tegen jouw rug aan, en zit het met zijn haar ruggetje tegen je buik aan.

    het belangrijkste is dat jij hem/haar wel vaak voelt. zeker als je rond de 28 weken bent moet je je kindje elke dag voelen.

    stel je vraag anders even aan je VK
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    volgens mijn vk zou mijn zo langzamerhand aan de buitenkant de hartslag van de baby moeten horen, maar ja, die buik is zo groot hè ;)

    het voelen begint al wel op gang te komen, maar nooit als mijn man in de buurt zit :)
     
  4. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik voel de baby zo'n 4x per dag en dan beweegt hij wel zeker 5 a 10 min. meestal 's ochtends en als ik ga slapen en overdag 2x als ik rustig zit. Volgens mij is de baby heel rustig. Ik voel de baby altijd onder in mijn buik aan de voorkant. ik heb wel de placenta voor, maar ik dacht dat er rond deze termijn toch wel al iets te voelen moest zijn.
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik weet niet meer precies wanneer mijn vriend het voelde. wat ik wel weet is dat ik het op een gegeven moment zelfs kon zien aan de buitenkant. en mijn vriend natuurlijk ook.

    maar je zegt al dat je de placenta voor hebt zitten Dat had ik ook, maar op een gegeven moment kon hij hem zien en voelen.

    overigens wordt elke beweging als 1 geteld, dus elk schopje of schuifje.

    zo moet je je kind minimaal 12 keer per dag voelen.
     
  6. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Hier een placenta aan de voorkant, maar mijn vriend heeft de baby afgelopen weekend al goed gevoelt. En we hebben samen mijn buik heen en weer zien gaan.
    Bij iedereen verschillend maar als je twijfelt vraag het je verlos. Daar zijn ze voor he!
    succes
     
  7. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ben nu 25 weken zwanger en pas sinds enkele dagen kan ik zelf aan de buitenkant wat voelen. En ze (we krijgen een meisje) is stil als mijn man zijn hand op mijn buik legt! Dus hij heeft het nog steeds niet gevoeld. Ik dacht ook: duurt wel lang, maar ook hier een aan de voorkant liggende placenta, dus dat hoort erbij. We zullen nog even geduld moeten hebben, denk ik!
     
  8. Ik ben inmiddels alweer bijna 32 weken en bij mij ligt ook de placenta aan de voorkant. Mijn man kon pas heel laat de baby voelen. Is ten eertste een kwestie van timing en ten tweede heel geconcentreerd voelen anders kon je bij mij niks voelen. Nu daarintegen hoef je alleen maar naar m'n buik te kijken om te weten dat de kleine beweegt.
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    onze jongen houdt ook op met bewegen zodra je je hand erop legt. alleen wanneer je hem lang laat liggen gaat hij weer bewegen. Ik heb vandaag wel eens naar mijn buik gekeken op jullie adviezen en je kunt d ebuik inderdaad wel zien bewegen! Dit was me nog nooit opgevallen. bedankt vast allemaal!
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is puur het verschil met waar je placenta ligt meid...

    helaas ligt dit keer bij mij de placenta ook aan de voorkant, en waar ik ze de vorige keer al "goed" kon voelen, nu nog steeds niet (ondanks dat het de 3e is en je het onderhand wel weet)....

    bij de vorige 2 kon mijn man met een week of 22 ook de kleine voelen en met 26 wkn zag je echt constant het voetje over de buik heen gaan e.d.

    maar ja dit keer dus niet :( behalve dat het jammer is kun je er jammer genoeg niets aan doen,en zal je man nog even moeten wachten blijkbaar tot hij het ook kan voelen...die van mij ligt ook wel eens met zijn hand op de buik maar zeg ook tegen hem, je kan wel voelen hoor, maar je voelt em toch niet... ;)

    maar ja komt vanzelf wel..

    succes
     

Deel Deze Pagina