Baby voelen 'in' vagina??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poebelie, 5 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poebelie

    Poebelie Actief lid

    21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Hoi,

    Sinds anderhalve week voel ik onze baby af en toe wat bewegen. Ik ben 19+5 zwanger. Sinds twee dagen lijkt het net of de baby 'in' m'n vagina beweegt. Beetje vreemd gezegd misschien, maar is er iemand die dit herkent? Schopt hij tegen m'n baarmoedermond ofzo? Kan dat kwaad? Klinkt stom, maar ik heb bijna t gevoel dat hij er zo uit komt hupsen... 🙄
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel herkenbaar, ik begrijp precies welk gevoel je bedoelt. Verderop in de zwangerschap vond ik het helemaal vervelend als ik op de fiets zat, dan had ik echt het gevoel alsof ik 'op' het hoofdje zat.

    Geen idee wat dit zegt over de ligging. Maar het is in ieder geval een herkenbaar gevoel.
     
  3. Indy89

    Indy89 Fanatiek lid

    19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Haha!!! Je bent niet gek hoor, dat kan.. teminste ik voel de schopjes ook soms van onderen. Gek gevoel, lijkt alsof ze tegen mijn blaas schopt en dat voel ik ook in mijn vagina doorkaatsen😉
     
  4. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik heb het bij die termijn ook gehad, vond het een vervelend gevoel omdat ik me er zorgen om ging maken. Vanaf ong. 25 weken weg gegaan en nooit meer last gehad.
     
  5. Catmommy

    Catmommy Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb dat heel vaak/lang gehad en de baby lag ook telkens met de voetjes naar beneden. Voelde bij mij echt heel onaangenaam en kon er niet eens van slapen. Terwijl ik bij andere bewegingen wegsmelt en er van geniet is die positie alles behalve fijn.
     
  6. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hahaha ja heel herkenbaar. Had soms het idee of kwam er een voetje mee naar buiten 😂 Haha maar de kleine zit goed beschermd hoor. Die kan er niet zomaar uithupsen ;)
     
  7. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier tot het einde toe gehad (au) is heel normaal
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hier met 37w+6 komt dat ook nog voor. Heel irritant gevoel inderdaad. Ze heeft een hele tijd in stuit gelegen, kreeg ook klappen op zenuwen daar onder dan was mn been ineens in slaap getrapt of zo'n gevoel dat ie onder stroom stond (beetje telefoonbotje gevoel bedoel ik dan).
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Herkenbaar! Hier lag de jongste richting het einde met een handje/armpje voor haar gezicht zagen we op de echo, en dat voelde ik dus kriebelen van onderen 😂 Eerder in de zwangerschap ook getrap tegen de baarmoedermond denk ik.
     
  10. Poebelie

    Poebelie Actief lid

    21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Wat fijn dat jullie het herkennen!! Bedankt voor jullie reacties!
     
  11. Kegi

    Kegi Actief lid

    23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Hier ook weel herkenbaar hoor. Soms lijkt het wel of ze tegen mijn blaas schopt. Voelt net of ik dan in mijn broek plas 🙈 of net of er ergens een lichaamsdeel uitploft.
    Was bij mijn zoontjes ook zo en er is nooit iets "raar" gebeurd 😀
     
  12. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heel herkenbaar. Rond 20 weken lag de baby met de benen op de baarmoedermond.
    Nu voel ik het hoofdje heel duidelijk, vooral tijdens de hik. Kan maar niet aan dit gevoel wennen.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Jup heel herkenbaar haha.

    Kleine draait dan in je kruis. Of schopt. Of doet iets. Heel bizar.
    Heb ook een flinke poos het gevoel gehad dat hij eruit zou vallen ofzo. Zo bizar..
     
  14. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ja herkenbaar. Hier ook vaak schopjes op de bmm. :( :(
    Doet zo'n pijn ivm de cerclage. Net alsof er in geprikt wordt
     
  15. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    had ik ook rond die termijn.
    Nu helemaal nooit meer. Nu ligt ze al met hoofdje onderaan, en voel ik de meeste beweging rond en boven mijn navel. Ik denk dus dat het met de ligging te maken heeft.
     

Deel Deze Pagina