Baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Afwachtertje, 1 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,

    De verloskundige zei dat mijn placenta aan de voorkant ligt, waardoor ik het kindje waarschijnlijk pas later zou voelen.
    Nu ben ik nu 17+4 weken zwanger en dacht ik afgelopen week al de baby te voelen.. Alleen twijfel ik hierover, door wat zij zei en omdat dit mijn eerste zwangerschap is.
    Wat ik voelde is voor mijn gevoel anders dan ik normaal mijn darmen voel. Het zijn meer “plopjes” of alsof iemand met een vinger heel zachtjes tikt van binnenuit.
    Ik voel het met name als ik rustig zit/lig.

    Wat denken jullie: verbeeld ik het me of is dit toch echt het kindje dat van zich laat horen?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.816
    5.562
    113
    Vrouw
    #2 Kramertje, 1 aug 2021
    Laatst bewerkt: 1 aug 2021
    Het zou zomaar kunnen! Hier ook 1e kindje en placenta voor. Iets meer dan 18 weken zwanger en vanaf 16,5 week ongeveer plopjes en knappende belletjes. Niet dagelijks, soms en inderdaad vooral in rust. Eerst dacht ik darmen maar denk toch baby.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik had ook een voor liggende placenta maar ik voelde de baby met exact 16 weken voor het eerst en heb haar vanaf toen elke dag gevoeld. Ben wel slank gebouwd met een platte buik, misschien dat dat nog heeft uitgemaakt? Maar het kan dus prima hoor, ik hoor eigenlijk vaker dat de ligging van de placenta helemaal niet blijkt uit te maken dan andersom.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kan zeker hoor!
    En je beschrijving klinkt in mijn oren ook alsof je gelijk hebt! :)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Bij de eerste en deze zwangerschap placenta aan de voorzijde. Ik voelde het bij de eerste met 16 weken en nu denk ik ook al met 11 weken wat gevoeld te hebben. Het kan langer duren voor je wat voelt en vaak duurt het langer voor je het duidelijker voelt. Maar als ze om de placenta heen trappen stompen vegen enz dan voel je dit dus gewoon
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat kan prima hoor!
    Ik voelde de eerste pas met 23 weken.
    Maar de 2e waarbij ook de placenta voor lag voelde ik al met 15 weken.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  7. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Het kan zeker. De eerste lag mijn placenta ook voor en die voelde ik met 17 weken, de eerste plopjes. Ik noemde het een veertje in mijn buik ofzo. Of vlinders in je buik, zo’n kriebeltje.

    de 2e lag de placenta aan de achterkant en die voelde ik met 15 weken.

    Zoals je het omschrijft klinkt het w alsof je je kindje voelt super leuk en geniet ervan. Je zal het dan steeds duidelijker gaan voelen en na bijvoorbeeld 2 weken denk je: ja!! Het was toch wel de baby!!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.890
    15.335
    113
    Kan zeker hoor! Ik had bij de derde de placenta voor en kreeg ook steeds te horen dat ik haar “erg laat” en “wss minder dan de andere twee”, waar ik een achterliggende placenta had, zou gaan voelen.
    Ik voelde haar met een week of 14 al duidelijk en eigenlijk ook meteen dagelijks. Ik heb haar van de drie zelfs het duidelijkst gevoeld ;)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  9. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Wat super leuk om jullie ervaringen te lezen! Dan bevestigt het toch wat ik dacht :D
    Wat een speciaal en bijzonder gevoel om ons mannetje te mogen voelen!!

    Ik ben nog wel benieuwd: vanaf wanneer voelde jullie partner het kindje bewegen?
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.890
    15.335
    113
    Bij de oudste twee rond de 23/24 weken. Bij de jongste met een week of 19.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  11. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Hier ook de placenta voor en ik voelde haar voor het eerst met een week of 17. Partner rond 23 weken. Zo bijzonder!
    Iedereen zei idd je zal haar wel laat en weinig voelen, maar niets minder waar hoor in mijn geval!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  12. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Bij de eerste 24 weken (voor)
    Bij de tweede 20 weken (achter)
    Nu 20 weken (voor) mijn oudste schopte niet zo hard haha is ook heel rustig meisje. Meestal voelde ik het zelf eerst aan de buitenkant en daarna gingen we proberen dat manlief het ook kon voelen.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  13. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    met de eerste ik dacht zo’n 22/23 weken en de 2e met 20/21 weken. Ik denk wel dat de locatie van de placenta dan meespeelt.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  14. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.648
    2.633
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de placenta voor en voelde ook plopjes rond deze termijn. Kan dus zeker. :)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  15. Daantje3

    Daantje3 Fanatiek lid

    28 okt 2011
    1.642
    865
    113
    Vrouw
    Beide met 18 weken voor het eerst echt duidelijk gevoeld, eerste zwangerschap placenta achter, nu placenta voor. Heb deze zwangerschap zelfs al wel voor die 18 weken dingen gevoeld, maar vanaf toen echt duidelijk.
    Man in beide gevallen zo’n 2/3 weken later.

    Lekker genieten van al die schopjes:)
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  16. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    De eerste met 15 weken. Placenta achter. Begon ook als plopjes/spattende belletjes gevoel.
    De tweede met 13 weken, placenta voor, maar niet meteen dagelijks en was meer hele zachte aanraking van binnen. Alsof een vlinder tijdens het vliegen met een vleugel langs je huid strijkt. Maar dan van binnen. En nu vlak na de 11 weken hetzelfde gevoel gehad als bij de vorige. Geen idee waar de placenta ligt.

    Ik heb wel een heel gevoelige bm. Altijd klachten van helaas. En nu al harde buiken bijvoorbeeld. Maar om zo vroeg mijn kinderen te kunnen voelen bewegen vind ik dan wel weer een leuke bijkomstigheid.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  17. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Eerste met 16 weken na vw-punctie, placenta achter.
    Nu bijna 17 weken zwanger van de tweede en nog niks gevoeld, placenta voor.
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  18. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.439
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Kan goed hoor! :) ik zelf vind darmen echt anders aanvoelen dan je kindje als je eenmaal doorhebt dat het echt bewegingen zijn. Mijn placenta ligt deze keer ook voor en voelde de baby aan het rond 17 weken echt meerdere keren per dag .
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.
  19. Afwachtertje

    Afwachtertje Actief lid

    26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Ja klopt, nu heb ik ook echt het verschil door en voel ik toch echt precies (en steeds duidelijker) wanneer de kleine beweegt :) Steeds meer ook!
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    Net iets voorbij de 21 weken! 21+1 mn man, 21+2 mn dochter. Maar die roept nu ook naar de baby of ie komt speluh! Die schrikt zich vervolgens t rambam en geeft een flinke schop. Dochter helemaal blij met dr high five, en vervolgens..."ej, je mag mama niet schoppen!!! We mogen nie schoppe, hooor!" "mama ik heb t verteld hoor, nu heeft ie dat vast gehoord en herkent de baby dat als hij straks mijn broertje is! Toch?"

    Ik voelde deze ukkepuk pas rond de 20 weken.

    Vond ik wel raar, dochter was de eerste met voorliggende placenta. Die voelde ik ook rond de 20 weken.

    Zoontje, eveneens voorliggende placenta had ik al heeeeeel wat nachtjes samen zitten haken terwijl hij voelbaar in de rondte tolde. Die had steevast zn momentje rond 0430. Met 15 weken eerste nacht dat ik m niet voelde en toen bleek idd zijn hartje te zijn gestopt (was verwacht gezien de beelden en de uitslag).

    Deze heeft een placenta aan de zijkant en inmiddels zwangerschap nr 5. Dus die had ik veel eerder verwacht te voelen, werd daar wel ff onzeker van. Maar dus rond de 20 weken dat ik ineens wat herkende.

    Moet ook zeggen dat ik echt een mega pens heb dus als de buffer erg groot is qua vruchtwater schijnt t ook lastiger te voelen te wezen.

    Vandaag in de ochtend wel gevoeld maar sindsdien ff niet. Pas na t avondeten liet die zich weer nadrukkelijk gelden. Hehe gelukkig!
     
    Afwachtertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina