Baby weigert ineens linkerborst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door EmyL, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EmyL

    EmyL Actief lid

    4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

    Ik geef al 12 weken met veel liefde en plezier borstvoeding aan mijn dochtertje. Sinds zondag weigert ze ineens de linkerborst. Ze heeft volgens mij geen pijn want op die kant slaapt ze ook zonder problemen. Uit de rechterborst drinkt ze prima, maar zodra ik links aanbied begint ze te huilen en te overstrekken. Ik heb al vanalles geprobeerd..van rugbyhouding tot lopend aanleggen. Help! Ik voel me een slechte moeder.
     
  2. EmyL

    EmyL Actief lid

    4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    O ja, wellicht goed om te noemen. De eerste weken heb ik links met tepelhoedje gevoed wegens een vlakke tepel. Later hapte ze zonder problemen aan. Borstcompressie lijkt ook niet te werken.
     
  3. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Hoe is het nu? Al enige verbetering te zien?

    Kijk of je je kindje rechts kunt aanleggen en als ze even pauze neemt door te schuiven naar links, maar dan wel dat ze in de zelfde houding op je schoot blijft liggen. Ook kun je lopend, staand, in de douche haar proberen te verleiden om links te drinken. Wil ze echt niet, dan kolf je tijdelijk en laat je haar rechts. Probeer het dan met een halve week nog eens. Evt. warmtecompres toepassen: mogelijk helpt dat de melkstroom.
    Wat ook nog wel eens meespeelt is dat ze gewoon klaar is met drinken: kindjes kunnen soms heel effectief hun voeding binnen halen en hebben geen tijd meer om aan de borst te liggen. Ze gaan de wereld ontdekken. Meestal is dit op iets latere leeftijd (zo'n 16 weken) maar wie weet.... Is het met name dat het is wanneer de linker kant als tweede borst wordt aangeboden, zorg dan dat je daar start.
    Ook wil het nog wel eens helpen om een houding te nemen waarbij je kindje op je schoot zit naar jou toe (dus buik tegen jouw buik) Wanneer kindjes meer overeind zitten hebben ze het gevoel meer controle te hebben: soms willen ze niet meer in de "baby"houding ;) Probeer het eens uit.

    Je hoeft je geen slechte moeder te voelen hoor! Er zijn overigens ook vrouwen die met 1 borst voeden, omdat de andere borst niet produceert, of te veel problemen veroorzaakt...alles is mogelijk. Blijft ze pertinent weigeren die kant en merk je iets vreemds (gevoel, veranderingen aan de huid, lekken van vloeistof anders dan melk) dan even langs huisarts.
    Meestal is er niets aan de hand en is het tijdelijk.

    Succes!
     
  4. EmyL

    EmyL Actief lid

    4 feb 2015
    149
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Het doorschuiven lijkt te helpen! De rest trapt ze niet in.. dus we gaan het even op die manier doen. Hopelijk wil ze snel weer normaal aan de borst! :)
     

Deel Deze Pagina