Baby wil de hele avond drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nijntje01, 21 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is 4 weken en kreeg eerst alleen bv. Hij wilde altijd de hele avond drinken en ik bleef maar denken dat ik te weinig melk had.

    Nu krijgt hij dus kv na ons avondeten, maar blijft continue om drinken vragen. Hij krijgt dan wat op de verpakking staat, dat is al meer dan het cb zegt.

    Inmiddels krijgt hij al 3x per dag kv en hij mag het maar 5x volgens de verpakking. Hier red hij het echt niet mee als mijn bv binnenkort gestopt is. En eigenlijk zou ik nog liever 6 kleinere flesjes geven ipv 5 grote.

    Hebben jullie toevallig tips voor hongerige baby's? En dan met name in de avonden? Een speen en op schoot nemen helpt niet, hij wil echt drinken.
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb altijd op verzoek fv gegeven. Rond de 4wk zaten we op flesjes van 90/3
    Daar dronk ie 8 flesjes van in 24u
    Overdag dronk ie ook minder dan in de avond.
    Honger is honger. Hier dronk zoontje altijd standaard 1 of 2 flesjes meer dan zou mogen.
    Hij leeft nog steeds hoor, is hem niks van overkomen.
    Ik deed wel eens een schepje of 2 minder in de fles als ie het echt te bont maakte maar dat kwam zelden voor.

    Let er wel op dat ie 20min minimaal over een fles doet.
     
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Heb je wel contact gehad met lactatie deskundige? Want ik denk dat je niet te weinig voeding had, maar je kleine regeldagen. En dat regelt meteen de borstvoeding. Dat is heel normaal. Mijn kleine is 3 weken en komt soms elk uur. Als je er nog bv bij geeft zou ik gewoon terug alleen bv geven
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Dit vind ik ook als regel dagen of clusteren klinken. Mijn kindjes hadden rond die leeftijd savonds ook erg veel behoefte aan de borst. Omdat ik voedde op verzoek. Hingen ze helaas een paar dagen/weken savonds behoorlijk lang aan de borst. Ik denk dat hij ook een beetje opzoek is naar geborgenheid en dat vind hij dan waarschijnlijk door aan de borst te drinken.
    Maar het gaat over hoor!
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    O dus ook gewoon op verzoek. Maar 90/3 vind ik ook een mooie hoeveelheid, maar dat is hier niet genoeg. Overdag wil hij 120/4 maar savonds heeft hij na 150/5 zelfs nog niet genoeg. Ik vind dat ik gewoon echt niet nog meer kan geven achter elkaar. Hij is pas 4 kg..
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoe lang doet ie over een fles? Mss is het zuigbehoefte? Kleinere speen wil soms wel werken.
    En anders mss voeding voor hongerige baby's, maar dan moet je wel zeker weten dat het echt honger is en geen zuigbehoefte of mamahonger.
     
  7. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    #7 Nijntje01, 21 feb 2019
    Laatst bewerkt: 21 feb 2019
    Elke avond regeldagen lijkt me niet ;)
    En nee, geen contact gehad. Na ook nog een borstontsteking te hebben gehad was mijn plan om nu over te gaan op kv. Het is gewoon niets voor mij, de hele avond een baby aan de borst, hoe lief hij ook is.

    Tijdens zijn ziekenhuisopname vorige week heb ik hem voor en na de bv gewogen en hij drinkt savonds steeds maar 30 tot 40, dus vond het ook echt weinig. Overdag was het 75 tot 100.
     
  8. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Hij heeft de kleinste speen en met een paar keer een boertje laten tussendoor doen we er wel een half uur over.
    Hij is de hele avond bij mij op de bank en mag een speen, dus mamahonger of zuigbehoefte lijkt het niet.

    Die andere voeding zal ik eens uitzoeken, ben benieuwd wat daar dan extra inzit.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    .
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    En waren ze dan ook gefrustreerd dat er niet meer melk uit kwam? Het is hier dan tussendoor huilen en trekken aan mn telel :eek:
    Of bleven ze wel rustig aan de borst?
     
  11. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje deed dat ook ja! Die was een gulzige drinker. En door de avonden veel aan te leggen, regelde hij zo dat er meer voeding aan gemaakt werd. Ik hield hem tussendoor wel vaak recht op voor een boertje, en dronk zelf ook veel water in de avonden.
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  12. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Dat is clusteren, bedoeld om er voor te zorgen dat je lichaam genoeg melk aanmaakt. Is heel normaal en kan weken duren. De eerste 3 maanden zat ik elke avond met baby op schoot. Maakte het me gemakkelijk voor de tv met kussens en drinken etc. Ze bleven ook niet rustig, hoor. Vaak juist niet. Huilen en gefrustreerd was heel normaal. En ineens was het over.

    Als je net overstapt op flesvoeding “weet” je baby dat natuurlijk niet en blijft zijn natuurlijke gedrag uiten. Hoe je dat met flesvoeding het beste kunt oplossen weet ik helaas niet zo goed
     
    Rosy90, Nijntje01, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is gewoon clustergedrag in combinatie met regelen. Heel normaal voor een baby.
     
    Rosy90, Nijntje01 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.424
    5.511
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je geen idee hebt hoe borstvoeding werkt, want ik lees helemaal niets dat niet klopt.
    Dat ie s’avonds aan de borst wil: clusteren, dit zorgt er voor dat de fabriek meer melk aan gaat maken, hij deed dus precies dat wat ie moet doen.
    Kleine beetjes drinken:ja, waarom niet? En het past bij clusteren, meerdere kleine slokjes.
    Prima natuurlijk dat je overstapt, maar je kindje deed niets raars en aan je melk lag het ook niet.

    De hele avond een baby aan de borst past niet bij je....zeker pasgeboren babietjes willen nu eenmaal graag bij je zijn, dat zijn ze 9 maanden gewend geweest. Ook een kindje dat KV krijgt heeft die behoefte. Dan zeg je toch ook niet, helaas, dat past niet bij me?
    Baby’s hebben daar geen boodschap aan en soms is het dan dus gewoon mee gaan in de behoeftes die ze hebben. Het is voorbij voor je het weet.

    Voor nu dus juist dat gedrag nabootsen, probeer s’avonds een paar kleine flesjes te geven.
     
    Jackie87, Shakes, Beebylove en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zat iedere avond te clusteren tot een maand of 4, soms een rustige avond tussendoor. Maar het is heel normaal babygedrag. En ook na 4 maanden kwam er weer af en toe zo’n periode. Maar die eerste weken en maanden zijn zo wisselend qua vraag en aanbod.

    Met fv zou ik hele kleine flesjes proberen, met een kleine speen. Neefje had bv de newborn speen. Goed zuigen om melk te krijgen, daardoor wordt de zuigbehoefte ook goed voldaan zonder dat ze meteen gigantische hoeveelheden melk binnen krijgen. Met fv geldt ook beter vaker een kleine fles dan maar een paar keer een grote fles.
     
    Nijntje01, Rosy90 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  16. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je uitleg.
    Natuurlijk mag hij de hele dag, nacht en ook de avond bij me zijn, ik begrijp die behoefte volledig na 9 maanden in mijn buik. Ik heb alleen moeite met die borst, niet dat hij bij mij wil zijn.
    Mijn 1e zoontje was na het overstappen tevreden na een fles, dus had niet verwacht dat ze na een fles ook willen blijven drinken. Zal wel over gaan dan, dat clustergedrag. Ik zal kleinere beetjes gaan proberen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina