Baby word te groot! Baby leren zelfstandig te zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lancer1992, 10 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief

    Hallo dames

    Ik heb een vraag. We hebben een tripp trapp stoel voor onze zoon van 7 maanden.Hij heeft ongeveer vanaf 8 weken tot nu in de new born kuip gelegen. Ging prima, altijd lekker gezellig erbij als we gingen eten of als ik ging koken. Nu is het me opgevallen dat het riempje echt al bijna niet meer dichtgaat. Hij is te groot! :eek:

    Nu heb ik hem al een paar keer proberen te laten zitten in de baby set maar na een paar tellen gaat hij al 'scheef' zitten of hangt hij naar voren toe. Telkens als ik hem corrigeer houd die het een paar tellen uit en dan gaat hij weer.

    Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. Helpt een verkleiner echt zoveel? Ik lees nogal gemengde verhalen op het internet en ik vind ze toch wel behoorlijk aan de prijzige kant. Ik ben dus al een langere tijd bezig om aan het proberen die kleine man van ons te laten zitten. Op schoot, op de grond met mij erbij, in de box met kussens etc. Dat gaat allemaal prima.

    Hebben jullie misschien tips? Ik leg trouwens ons zoontje al vanaf de geboorte iedere dag op zijn buikje voor de ontwikkeling van zijn spiertjes. Hij vind het echt niks aan. Houd dat ook maar max 5 min uit en dan zet hij het op brullen. Ik ben zo benieuwd hoe jullie dames dit zouden aanpakken!
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    hoi hoi wij hadden precies hetzelfde! In het kuipje was ie na 4 maanden uitgegroeid vanwege hoog gewicht en dan heb je die tussenfase dat ze nog niet goed kunnen zitten. Als je kindje nog naar de zijkant gaat hangen is ie er echt nog niet klaar voor en heeft nog niet voldoende sterke rugspieren. Een verkleiner heeft dan ook geen zin want het gaat erom dat je baby een goede rompbalans heeft...
    Je doet het al goed dat je hem op de buik laat liggen.
    Mijn oplossing was eten geven in de wipstoel tot die tijd.
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  3. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief


    Helaas is hij ook al te groot voor onze wipstoel. :oops:
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    de wipstoel van baby Björn gaat t/m 13 kg;) Die heb ik speciaal gekocht omdat die wat langer meegaat
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  5. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Wij hadden die van ons even in de Ikea kinderstoel met verkleiner. Die is sowieso handig om te hebben voor onderweg en daar zat die van ons stevig in.
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Een verkleiner maakt wel veel verschil vind ik. Ze zitten ook steviger, omdat ze minder makkelijk weg glijden.
    Verder is het echt geduld hebben en inderdaad de baby Björn is een hele fijne wip stoel die langere tijd mee kan.
     
  7. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief

    Bedoel je de antilop? Ik hoor daar wel meerdere goede verhalen over. Maar 2 stoelen aanschaffen vind ik zo zonde. Maar nu je idd zegt voor onderweg en bij anderen kan dat toch wel handig zijn gezien de prijs.

    is dat dan met of zonder kussen dat die stevig zit?
     
  8. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ze zijn erg goedkoop (goedkoper dan inzet van stokke). Wij hadden een kussen er bij maar bij mijn ouders Hadden wij er een handdoek tussen. Was maar kort nodig en toen zat hij stevig. Pas met een maand of 11/12 in de stoel.
     
  9. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Anders tijdelijk in de mc? Zou dan wel een hoes aanschaffen ;)
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Die hebben wij ook idd.. top stoel!! Wel met verkleiner. Dochter is nu 13maanden en door de verkleinen heeft ze geen riempje nodig, erg handig.
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  11. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij hebben hetzelfde probleem voor onze 6 maanden oude baby van 11kg.. voor de hapjes zit hij of toch nog in de newborn set geperst, of met een riempje vast gezet in de baby set. Niet ideaal, we houden die tijden ook zo kort mogelijk.
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vind de verkleiner echt wel verschil maken.
    L zit ook nog niet goed stevig maar met de verkleiner zit ze een stuk beter.
     
    Lancer1992 vindt dit leuk.
  13. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief

    Ik heb de ikea stoel besteld met het kussen. Ben benieuwd. Een extra stoel is nooit weg aangezien die van ons vaker bij de opa’s en oma’s zijn! :D Dank jullie dames!
     
    Lomo vindt dit leuk.
  14. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Ik hoop dat hij daarin beter zit dan in de trip trap.
    Ik vind ondanks de naam die stokke heeft dat kleintjes beter zitten in de Ikea stoel.
    Ik heb diverse kleintjes gehad die scheef zakte in de trip trap en wel goed zaten in de Ikea stoel.
    Later is de trip trap wel heel fijn hoor. Ik heb ze ook beiden in huis om deze reden.
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Lange leve keuken handdoeken ;)

    Mijn dochter zat pas los vlak voor haar eerste verjaardag ;)
    Uiteraard niet te lang in de stoel want het is niet goed om het kind in zit positie te zetten.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier ging ukkie er dan gewoon bij in de wipstoel, maar je kunt het ook met een kussen/handdoek oid proberen.
     
  17. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Wij hebben alleen een wipstoel gebruikt. Diegene die wij hadden kwam bij een kringloopwinkel vandaan en was zeer ruim. Misschien is dat nog een idee?

    En anders ik de MC gebruiken.
     
  18. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier de eerste weken ook handdoek achter de rug. Ondertussen zit hij al meer dan een maand vanzelf recht
     
  19. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Onze dochter ging pas met 16 maanden zelfstandig zitten. In de kinderstoel hadden we de eerste tijd een paar handdoeken om haar in te bouwen. Even eten en dan snel er weer uit na een tijdje kon ze wel zelf zitten als we haar erin zetten dus toen steeds minder handdoeken tot we op 0 zaten.
     
  20. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Zou het niet forceren. ze zijn er aan toe wanneer ze er aan toe zijn. Is echt slecht voor de rug om een kindje regelmatig in een kinderstoel te zetten terwijl hij nog niet van lig zelfstandig naar zit kan.
    Wipstoel is ook eigenlijk echt niet goed voor de rug te vaak.
     

Deel Deze Pagina