Mijn zoontje van 3 maand is al een paar dagen ziek. Hij heeft 3 á 4 keer per dag flinke poepluiers en verder is hij heel erg verkouden. Hij hoest en niest heel veel en ademt als een varkentje. Gister had hij koorts en moest hij heel veel huilen. Ik heb hem voor het slapen gaan een paracetamol gegeven en daar heeft hij vannacht goed op geslapen. De koorts is inmiddels ook over. Hij drinkt wel goed en is niet suf. Kan ik iets doen om het hem aangenamer te maken?
Bij verstopte neus zoutoplossing voor baby gebruiken. En borst en rug insmeren met Luuf (verkoudheidsbalsem) werkt hier ook altijd goed. Hoofdeinde van bedje iets omhoog, zodat neusje niet zo snel vol loopt. Lekker stomen onder de douche om slijm los te maken. En lekker bij je houden als hij daar behoefte aan heeft. Mama werkt troostend, das altijd fijn! En ik gebruikte ook wel een paracetamol voor de nacht zodat ze lekker kon slapen. En hopen dat het dan gauw weer over gaat. Beterschap!
Doorgesneden ui hielp hier ook wel, ik legde hem op een schoteltje met wat water, dan droogt ie niet zo snel uit. Wees wel voorbereid op uienstank als je 'smorgens t kamertje binnengaat hahaha Zo zielig he als ze ziek zijn, het beste medicijn is mama hoor!