Baby zindelijkheid communicatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bootcamp babe, 19 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik las hierover in de Ouders van Nu en ik zet mijn baby van zes maanden na het slapen op het potje en warempel, een plas en poep. En mijn tweejarige stond erbij en keek ernaar.

    Wie doet dit ook?
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Ik.
    Wel parttime, dus luiers om. Plassignalen vang ik niet op, dus gaat ze op vaste momenten op de pot.

    Bij zoon ben ik met 4 maand begonnen, bij elke verschoning op de pot. Meerdere plasjes per dag op de pot, en ontlasting ook vaak.
    Vanaf 20 maand ging alle ontlasting op de pot, maar vanwege mijn bekkenpijn tijdens zwangerschap dochter niet doorgezet.
    Met 2j (twee weken na z’n verjaardag) luier uit. Met 2,5 snachts ook zindelijk.

    Dochter is een ander verhaal. Die wilde vanaf geboorte al niet in de luier poepen, poepte alleen op open luier. Doordat ik bekend ben met bzc ben ik haar boven potje gaan houden, daar poepte ze wel. Ze hield het echt op tot ze op het potje zat.
    Met 10 maand heeft ze toch nog geleerd om in de luier te poepen. Nu is ze 14 maand en poept bijna alles op de pot, maar soms heeft ze het geduld niet en blijft dan niet zitten. Dan poept ze later toch (gedeeltelijk) in de luier.
    Met 9 maand kroop ze al naar de pot als ze moest poepen. Nu zegt ze zelf poepoe. En ik zie haar signalen goed.
    Plassen doet ze meermaals op de pot. De signalen zie ik hier niet goed in. Maar op vaste momenten gaat ze op de pot, de rest gaat in de luier. Soms loopt de naar de wc, maar vaak heeft ze dan net geplast.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik las het artikel ook in de ouders van nu. Wij zette dochter al op de wc met brilverkleiner vanaf 8 maanden, ze plaste steeds in bad dus voor het badje op de wc. Door het artikel zijn we gaan uitbreiden. Dochter is nu 18 maanden en gaat na elke maaltijd, voor en na de slaapjes en als we zien dat ze moet poepen/plassen op de wc. Plas-signalen zie ik niet goed. Op het kdv zetten ze haar op de wc bij de verschoonrondes. We zijn nu 3 dagen bezig en ze heeft 1 keer op de wc gepoept. Ik twijfel of ik ook een potje moet aanschaffen, tips zijn welkom...
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Hier roept dochter net "baaaah" en wijst dan naar dr luier maar soms neemt ze je ook in de maling ermee. Behalve als ze gepoept heeft, dat vindt ze echt heel vies.

    Helaas nog geen signalen dat ze t voelt aankomen waar ik wat mee kan. We hebben hier zo'n ingebouwde wc verkleiner in de wcbril (family seat) maar daar zakt ze doorheen en vindt ze heel erg eng. Potje van Fisherprice is vooral om dingen in op te bergen, dus als die fase er nog ergens in zit zou ik die overslaan en gewoon een simpele goedkope halen.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb gewoon die witte van de Hema, potje dan, en daar houd ik mijn dochter boven. Ze is zes maanden dus ze kan nog niet zitten. Vanochtend na uit bed halen poepte ze erop. Zo bijzonder! Mijn tweejarige heeft geen idee wat hij moet doen dus ik hoop dat ik hem zo ook mee krijg.
     
    Vero0504 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Oh dat lijkt me wel een heel apart gezicht als je twee jarige er een keer bij is en vervolgens zoiets heeft van: waaaaaaat?
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  7. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Heeft iemand een link naar het artikel?
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik geloof er zeker in, helaas in onze tijd van jonge kinderen wist ik t niet. Maar ik geloof zeker dat wij de signalen niet herkennen. Is voor onze maatschappij totaal niet meer passend waardoor wij dit nooit geleerd hebben. In landen in afrika is t doodnormaal, zij hebben geen luiers zoals wij en hebben de hele dag hun baby bij zich. Zij zien de signalen wel en houden hun baby gewoon even boven de goot of een bak of in t zand.
    Een vriendin trainde wel al jong en haar kinderen waren ook al jong zindelijk. Oudste 15 maanden, tweede ruim 1,5 jaar geloof ik. Maar denk dat daar ook wel de kern zit, veel tijd eraan besteden. Zij had de mazzel dat familie oppaste als ze werkte en die ging hierin mee qua patroon van op t potje zetten. Ook denk ik dat je wat meer aan huis vast zit en dat is bij de tweede alweer iets lastiger.
    Ik geloof t dus zeker en vind t echt een interessant iets. Doordat wij niet op hun signalen in (kunnen) gaan als baby, gaan de signalen op den duur verloren, waardoor kinderen het weer bewust af moeten leren om in een luier te plassen als ze groter zijn.
     
  9. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ik ben ook wel benieuwd!
     

Deel Deze Pagina