Baby zwemmen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kippie71, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kippie71

    Kippie71 Actief lid

    9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Hallo allemaal,

    Ik ging eens kijken waar en wanneer ik kon gaan zwemmen met Gwen.
    Ingetikt op Google en daar kwam een artikel tevoorschijn wat aangaf dat babyzwemmen heel erg slecht was voor de longetjes :confused:

    Baby's en peuters die zwemmen hebben 2x zoveel kans om later astma te krijgen ! ( dit komt door de chloordampen.....dat is slecht voor de longetjes in ontwikkeling )
    Enkele baby's hadden zelfs longschade die je kunt vergelijken na jaren roken :confused: :(
    De onderzoekers noemen babyzwemmen dan ook "Ongezond"


    Wat moet ik hier nou mee ?
    Het leek me geweldig om het te gaan doen met mijn kleine meisje :)

    Maar is dus verstandiger van niet ? :(:

    Wanneer is dit dan wel veilig ?

    Groetjes : Kitty
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb dit ook gelezen en heb even getwijfeld of ik het wel of niet zou doen.
    Ik ben naar een proefles geweest en Luca vond het helemaal geweldig.
    Nu gaan we bijna iedere week zwemmen.
    Luca was de laatste paar weken ontzettend benauwd en even was ik bang dat hij astma zou krijgen (ook omdat ik het zelf heb gehad).
    Na een bezoekje aan de ha bleek het het RS virus te zijn.

    Maar je hebt ook zwembaden waar ze geen chloor gebruiken (zoutwaterbad). Mss is dat een optie voor je als je twijfelt?
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb dit artikel toen ook gelezen en besloten (voorlopig) niet op babyzwemmen te gaan. Ik wacht wel tot ze wat ouder is.
     
  4. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb besloten wel te gaan, ze was 12 weken toen ze vor het eerst ging zwemmen. Heb nog nooit iets gemerkt van kortademigheid ofzo. Maar idd je hebt ook baden waar ze geen chloor gebruiken. Bij ons in de regio staat daar wel een lange wachtlijst voor.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Een vriendin van me is zwemlerares en zei dat uit het onderzoek toch ook niet helemaal duidelijk naar voren kwam of die chloordampen op de longetjes sloegen/de longen aantastten. Ze zei alleen dat op een of andere manier de kindertjes die aan babyzwemmen hebben gedaan vaak de traagste leerlingetjes zijn als het gaat om hun diploma halen, terwijl je zou verwachten dat ze wat bekender en handiger met/in het water zouden zijn.
    Maar ja, ik moet ook zeggen dat het met chloorwalmen per zwembad wel verschilt, in sommige baden slaat het bij mij ook op mijn keel, dus zal het bij een baby ook wel zo zijn.
     
  6. Kippie71

    Kippie71 Actief lid

    9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Ze zeggen dat het pas ontdekt wordt rond de leeftijd van 8 jaar ( :(: )

    Dus het is niet erg als je niet gaat babyzwemmen ?
    Ik dacht dat het ook goed zou zijn....idd om al aan het water te wennen enz.

    Ik ga idd ook wel even zoeken naar e.v.t. zoutwaterbaden.

    Bedankt voor jullie reactie's ;)
     
  7. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wist ik niets vanaf. Ik ga met tijn al baby zwemmen vanf dat hij 8 weken is.
     
  8. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik kwam dit bericht ook tegen op de website van mijn werk. Ik ben hierdoor ook gaan twijfelen of ik wel met Julia wil gaan babyzwemmen. Ik houd haar uit iedere rokerige ruimte om longschade te voorkomen. Wil niet dat haar longetjes alsnog aangetast worden door het zwemmen.

    Daarintegen lijkt het me wel erg leuk om te doen !
     
  9. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ehm dat wist ik ook niet... Da's wel wat minder. Ik hou Jasmijn idd ook uit alle rokerige ruimtes :-S
     

Deel Deze Pagina