Normaal ben ik ontzettend creatief, maar de babykamer kom ik gewoon echt niet uit.. Ik kan geen kleur kiezen, de decoratie, etc... heb een totale blokkade. Mijn thema zou eigenlijk uiltjes en aapjes zijn met turquoise kleur. en had dan ook al alles bedacht hoe ik het had willen hebben, maar alles is weg in mijn hoofd. De schuine wanden in de slaapkamer irriteren me nu, de kast zit ik aan te denken om die in de gang te zetten, word werkelijk echt gek van mezelf!! Hier zal zeker wel de zwangerschap meespelen, wand ik ken mezelf zo niet eens Gisteren ben ik maar even hulp gaan zoeken bij zo'n verf en behang winkel, en dacht dat dat mij wel zou helpen en wat rust zou geven, maar het is nu juist drukker geworden in mijn hoofd, echt geholpen ben ik niet wand het ene moment zij hij nee niet doen en dat word te druk en vervolgens kon het opeens wel en als ik iets leuk vond kapte hij het weer af en zij nee dat is niet leuk (hallo wie is hier de klant, en voor wie is die babykamer????) dus ik ben maar weer weggegaan.. Hebben jullie misschien nog ideen wat ik eventueel zou kunnen doen, misschien dat jullie iets anders bedenken waar ik nog niet aan had gedacht o.i.d. Het kamertje is niet echt groot en heeft aan weerskanten een schuine gedeelte. nu zijn de muren spierwit en de vloer is wit met grijze nerven erin, en de meubeltjes zijn grijs met een licht blauwe tint erin. Zoals het nu is is het echt een kil kamertje, geen gezelligheid of warmte erin, heb er al wat decoratie in gehad maar het blijft erg kil. Alle muren schilderen werkt niet wand dan lijkt het kamertje nog kleiner. Had al wat stofjes gehangen voor de kleur en staalkaartjes achter de plinten gezet voor de kleur maar ik kom er werkelijk niet meer uit.. Kunnen jullie me misschien iets op weg helpen??? iemand nog tips???? Ik heb even wat foto's gemaakt, maar die roze bloem is inmiddels van de muur af wand we krijgen een jongen!
Het rechte stuk onder de schuine wand zou ik in ieder geval een kleurtje geven, bijvoorbeeld aquamarijn of een andere kleur blauw. Ik zou wel voor zachte kleuren gaan.
En volgens mij heb je 1 rechte muur? Hier zou je een leuke muursticker met uil op kunnen pakken? Het is ook leuk om er een houten laddertje van bijvoorbeeld xenos tegenaan te zetten waar je als decoratie een dekentje of kleertjes aan kunt hangen.
Een muur in een lichte kleur en een muur grote muursticker. Denk dat het dan niet meer kaal oogt maar ook niet 'op je af komt'..
Aquamarijn is ook een leuke kleur, ik had kaartjes van turquoise kleur maar dat vond ik i.d.d. te donker worden en te hard, dus dacht i.d.d. ook aan een zachtere kleur. Wou eigenlijk ook nog een 2e kleur iets warmer wat er bij past geen lime groen (vind ik verschrikkelijk al is dat ook een koele kleur) dacht al aan iets oranje in de accessoires maar zijn bang dat het dan té jaren 70 gaat worden. Weet iemand nog een leuke warmere kleur bij blauw voor een jongen? En ik heb 2 rechte muren wat ook aan de zijkanten iets schuin afloopt, in de ene muur zit de raam, waar nog een gordijntje voor komt te hangen en er komt nog een wandplankje boven de commode. dus als ik daar zo'n boom zou hangen zou erg druk worden denk ik, en aan de andere muur waar de deur in zit heb ik maar 1 gedeelte muur waar zo'n boom heel mooi zou staan, maar daar heb ik de grote kast al voor staan en dat is de enige plek waar de kast past, of de kast moet in de gang waar ik al aan heb zitten te denken, maar nu is het eigenlijk ook best wel makkelijk zo alles bij de hand.
Heb hier nog wat leuke ideetjes UIL - Muursticker.nl http://www.kleinenfijn.nl/catalogsearch/result/index/?dir=asc&gclid=CPTlm5PvwLoCFceWtAodhCgAtg&order=price&q=uiltjes Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.vtwonen.nl/wp-content/uploads/imagecache/article-blog/wooninspiratie_import/kinderkamer_kabouter.jpg Ik vind aquamarijn in combinatie met grijs heel erg mooi, stoer door het grijs maar lief door het blauwe. Met bruin combineert ook heel mooi, maar ik denk niet dat dat matcht met je meubeltjes.
Wij hebben dezelfde meubeltjes in het wit geloof ik Ik zal wat foto's meesturen van hoe wij het hebben misschien brengt het je op ideeën, of misschien vind je het helemaal niks mag ook Wij hebben ook een vrij klein kamertje, dus ik heb het met de kleuren heel rustig gehouden. Eén muur helemaal gekleurd in een rustige kleur met daarop een muurschildering. Om het wat duidelijker een jongenskamertje te maken heb ik boven de commode nog een gekleurd vlak gemaakt. Ik vind die kleurstaaltjes die je geplaatst hebt erg mooi en ook mooi passen bij de tint van je meubeltjes. Alleen een hele muur daarmee wordt misschien wat donker? Misschien een rustige grijs- of natuurtint zoeken die er mooi bij staat en dan een van die kleurstaaltjes als accentkleur gebruiken? En een lichte muur (misschien beige?) een muursticker/schildering van een uil maken die past bij de kleur van je staaltjes? Of van die houten kistjes in die kleur schilderen en ophangen? View attachment 357956 View attachment 357957
Misschien een idee om andere babykamers te bekijken op dit forum zodat je tips en ideeen op kunt doen? Ik heb zo vergelijkbare ruimtes bekeken en er uit gepikt wat mij aansprak
Ik zou voor rustige tintjes kiezen, de kleuren einder en branding van histor gaan super samen met baby's only accessoires. De aapjes zijn van happy horse, is een hele serie van.
wij hebben ook kleine kamertjes met een schuine wand. ik heb voor mijn zoontje inmiddels bijna 6 jaar een kamertje met heel donkerblauw en rood. voor de baby hebben we roze met rood. ik heb de schuine wanden wit gelaten en de rechte muren hebben allemaal een kleur. ik zou het gewoon gaan proberen, vind je het wel te donker dan kuin je het altijd over schilderen. maar ik denk dat het wel wat mee valt. wij hebben dit jaar ons complete huis aangepakt. ik had alles wit. en op de kinderkamers 1 gekleurde muur. de rest was het hele huis wit. ik heb nu beneden in de woonkamer 1 witte muur 1 lichtgrijze (behang) en de rest is heel donkergrijs. mn man wou het eigenlijk niet want het zou veel te donker worden. iedereen verklaarde me voor gek. maar weet je het is gewelig geworden!! soms moet je gewoon even durfen. want dat is vaak het probleem je bent bang dat het te donker word en dat het kamertje dan nog kleiner lijkt.maar het kamertje blijft even groot. ik zou alleen het bedje recht zetten in plaats van schuin en dan in het midden van de muur. dus ik zou het gewoon proberen en is het niks nou dan kun je het zo weer lichter maken.maar ik denk dat het wel wat mee valt weet niet hoe ik foto's moet plaatsen anders had ik je het wel even kunnen laten zien
Ook hier schuine wanden, onhandig maar ja... Wij hebben het wit gelaten om het groter te laten lijken. Verder groentinten, we wilden een bosthema. Gordijnen zijn nog in de maak en er komt 1 grote plaat van een bos met elven aan een schuine kant, maar ook die is nog in de maak. De overloop heeft 1 hele grote kast dus daar komen uks kleertjes in.
Aapjes en uilen...leuk!! Dan moet je zeker eens op Freesstudio xxl mdf boom kijken. Daar hebben ze hele leuke muur decoratie meet apen en uilen. Ook de.prijs vind ik meevallen. Deze mdf spullen kan je zelf..als je wilt.. een kleurtje geven. Misschien dat het dan al stuk gezelliger wordt...iets aparts en toch niet te druk waardoor het klein oogt. Succes
Freestudio die heeft i.d.d. hele mooie bomen ik had hem zelf ook al voorbij zien komen Maar ik was zelf ook al bezig met zagen van aapjes (had ze ook al in muurstickers gezien, maar we vonden hout mooier en we hebben hier zat mdf platen liggen dus was er zelf al mee aan de slag gegaan Maar ik ben er uit!! gisteren weer bij allemaal winkels wezen kijken, ik had al wel 1 behang via internet gezien en was bang dat die te druk zou worden, maar bij 1 winkel hadden ze deze in een boek en heb het boek meegenomen naar huis die vrouw adviseerde mij ook om het rustig kwa kleur te houden. maar denk dat deze wel gaat lukken!! en de kleur van de meubeltjes passen er zeer mooi bij héhé!! En het behangetje dan aan de voorste wand te plakken waar de raam inzit, en dan een uni kleur uit het behang een gordijn te kiezen, en eventueel wat uiltjes uit het behang te knippen en deze in een lijstje te doen zodat het dan ook weer terug komt aan de andere kant van de kamer. en de rest van de muren in een bijpassende kleur te behangen of schilderen.
en nog enkele uiltjes en alvast een aapje die is uitgezaagd en het behang die het gaat worden met de blauwe kleur voor op de rest van de muren!(2 onderkanten en de andere lange muur.) En het uiltje die is van MDF beplakt met vilt en dit gaat een klok worden.
Gewoon geen babykamer maken? Kind lekker bij je op de kamer houden, is so wie so het advies de eerste zes maanden. Om te verkleden en te verschonen heb je echt geen commode nodig, dat gaat even goed op bed, bank of tafel. Mocht je de muur gaan verven, dan vooral geen donkere kleuren (dat aquamarijn op een van de foto's is veel te donker, en dat grijs is helemaal depressief), want het kamertje ziet er nu al uit als een erg donker hokje.