babykamer wel/niet verduisteren

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel Eyes, 12 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Hallo,

    Ik zit een beetje met een dillema. Ik ben aan het nadenken over wat voor raambekleding we in de babykamer gaan hangen. Nu zat ik te denken aan verduisterende rolgordijnen. Maar mijn moeder vertelde dat baby's dat helemaal niet nodig hebben om te slapen.

    Later bedacht ik me, als ik die kleine nu al 'verwen' door de kamer heel donker te maken dan slaapt ze over een tijdje alleen nog maar als het heel donker is. Ikzelf kan altijd slapen hoe donker of licht het ook is. maar ik ken ook mensen waarbij de kamer pikkedonker moet zijn.

    is dit te ver gezocht of kan ik beter nu alvast die kleine aan verschillende omstandigheden laten wennen?

    graag jullie mening?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmm ik heb geen idee wat 'beter' zou (kunnen) zijn. Wij hebben gekozen voor verduisterende gordijnen. Maar de kleine slaapt overdag (in t begin) beneden zónder verduistering dus..
     
  3. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou ik heb dus wel donkere gordijnen en een luxaflex, maar die doe ik alleen pas dicht als hij dus echt naar bed moet ( na 20uur/21uur ) anders weet hij straks niet wat dag en nacht is!
    heb ik bij mijn 2 andere kids ook gedaan en werkte prima zo
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ow dat is een goeie, dus tijdens de middag slaapjes gordijnen open laten en alleen savonds en snachts de gordijnen dicht.

    zo leren ze misschien ook indd wel sneller dag en nacht ritme.
     
  5. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    yep die 2 van mij hebben altijd de nacht doorgeslapen nooit geen problemen mee gehad...
    denk toch ook wel dat dat er wel een heel eind mee te maken heeft gehad.
    zo weten ze sneller wat de dag en de nacht is
     
  6. Niet meer actief

    wij hebben ook verduisterende gordijnen..heb ze overdag ook gewoon dicht..dhani weet precies wanneer het dag en nacht is ;) Overdag is het altijd iets lichter in zn kamer omdat het buiten ook licht is en in huis verder ook..is in ieder geval niet zo donker als de nacht..
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb witte niet verduisterende gordijnen, nooit een probleem mee gehad. Slapen moeten ze toch leren, na een poosje had ze gewoon een ingebouwd klokje dat ze wist waneer het tijd was voor een lange tuk (snachts) en waneer een korte (overdag een slaapje)

    Bij deze baby net zo. Ikzelf heb ook geen verduisterende gordijnen dus dan min of meer automatisch m'n kinderen ook niet.
     
  8. AmanChel

    AmanChel Bekend lid

    6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik zou denk gewoon een verduisterende nemen, is ook fijn met de zon enzo..
     
  9. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben ook verduisteringsgordijnen. Overdag doe ik ze niet helemaal dicht, zodat het nog een beetje licht blijft. Bij de echte bedtijd 's avonds doe ik ze helemaal dicht, zodat ook het licht van de straatlantaarn niet naar binnen schijnt.
     
  10. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij hebben ook verduisterende rolgordijnen (ook voor de warme zon die er in de zomer opstaat) en toen ons zoontje nog een klein beebje was deed ik overdag tijdens het slapen alleen de gewone gordijntjes dicht en s'nacht de rolgordijnen en gordijntjes.

    Na 3 weken sliep hij de nachten door en daarna heb ik eigenlijk altijd de rolgordijnen dicht gedaan ook overdag. Ze kennen het ritme gauw genoeg
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik heb luxaflex, die doe ik dag en nacht dicht, maar savonds wordt het dan echt donker op haar kamertje en overdag schemer.
     
  12. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ook als ze ouder worden?
    Ik heb nu alleen luxaflex, maar daar komt veel licht door.
    Ben aan het denken om voor de zomer toch verduisterend rolgordijn bij haar op de kamer te hangen, omdat het dan zo laat licht blijft... Of zou dit niet nodig zijn?
     
  13. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    bij ons staat in de zomer de hele middag de zon op zijn kamertje dus dan vind ik zonwering wel belangrijk.
    moet er zelf ook niet aan denken om in een sauna te slapen
     
  14. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat is ouder?... mn dochter is nu anderhalf dus zoiets als waar jij volgend jaar mee zit. Deze zomer hebben we absoluut geen problemen gehad. Ze heeft gewoon goed geslapen ook met de warmte. Warm was het toch wel en dan sliep ze gewoon in d'r luier. Ze ligt er standaard tussen 19u en 19.30 in, zomer of winter. Mochten er nou echt grote problemen ontsaan kan je er altijd nog naar kijken lijkt me....
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier net zo! Wij hebben er dus voor gekozen om zowel rolgordijnen als gordijnen te gebruiken. Dit meer om de hitte zoveel mogelijk buiten te houden. Wij nemen dus witte rolgordijnen (trekt niet zoveel hitte aan) en doen deze overdag dicht zodat het niet helemaal donker is op de slaapkamer. Als het echt 'lange tuktijd' is (avond/nacht) doen wij de gordijnen er ook bij dicht zodat het donkerder is in de slaapkamer.

    Mij is altijd geleerd om overdag tijdens het slapen de kamer zo licht mogelijk te houden, zodat de baby leert wat dag en nacht is, en zo ritme opbouwt.
     
  16. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hier heb ik het ook altijd zo gedaan, werkt hardstikke prima!
     
  17. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij hebben wel een verduisterend rolgordijn op het kamertje van Jaime. Overdag rol ik deze tot halverwege op. Daarmee is het wel licht in de kamer maar niet vol buitenlicht. 's Avonds laten we het gordijn helemaal zakken.
     
  18. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik zie hier niet een keer de opmerking voorbij komen dat je je kindje beter kan zien als je even wilt checken..

    Ik heb nog niks gekozen, maar ik kan me voorstellen dat het wel makkelijk is als je je kindje een beetje kan zien liggen in zijn of haar bedje zonder licht aan te hoeven doen. 's avonds kan dat niet in de winter, maar zomers wel. En overdag ook.
     
  19. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik kijk elke avond voordat ik naar bed ga even bij mijn zoontje hoe hij in zijn bedje ligt al sinds zijn geboorte 2 jaar en 2 maanden geleden.

    Ik doe dan gewoon even de ganglamp aan en ga dan naar binnen en kan dan alles wel zien.
     

Deel Deze Pagina