Babykleding van AliExpress

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MDvD96, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Heeft er iemand wel eens babykleding, dekentjes of andere dingetjes voor je kindje besteld via AliExpress?

    Ik zie daar echt de meest lieve pakjes en jurkjes voor zo weinig geld. Dingen voor mn telefoon zoals hoesjes enzo bestel ik daar wel regelmatig.. Maar dat vind ik toch wel iets anders dan babykleding.

    En mocht iemand hebben besteld, hoe vallen de maten en hoe is de kwaliteit?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Valt raar. Heb meerdere kleding besteld: of breed en veel te kort, of bij een pakje: bovenkant zit goed en bij de beentjes was het net over de knieën. En ik had een kleine en hele iele baby dus dat was al knap dat het te kort was
    Voor hetzelfde bedrag koop ik wel bij de hm en Primark. Past ook beter

    Sokken heb ik daar wel besteld, fijne anti slip sokken die gewoon dun waren voor de toen dreumes. Echt super!
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.895
    25.250
    113
    Ik zou het zelf niet doen, niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar vanwege de mogelijke gifstoffen in de verf van kleding. Ook gelden er in China hele andere regels (bijna geen) op het gebied van veiligheid van kleding, speelgoed, enz. Kleine onderdeeltjes, strikjes/knopen/frummels die niet goed genoeg vastzitten enz.
    Ik zou zelf het risico niet nemen.
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Speelgoed ed die ze in de mond kunnen nemen zou ik nooit daar nooit kopen, is niet gekeurd volgens de Europese normen. Kleding heb ik wel eens gekregen en besteld, maar is meestal echt een rare pasvorm, raar stofje of het plaatje op ali is veel mooier dan het pakje. Zo hadden we een broekje die veel te wijde en lange pijpen had, maar ze kon niet ademen omdat het zo strak om de buik zat, en het strikje van het truitje viel er direct af, hing er gewoon aan met lijm.
     
  5. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Niet echt een aanrader dus! Wat echt wel jammer is want de setjes op de foto’s zou ik echt wel een leuke prijs voor willen betalen als het hier in de winkels lag!
     
  6. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Hier wel kleding besteld via AliExpress en het past prima. Ik bestel er ook de wasbare luiers en die absorberen beter dan de dure die ik heb van NL sites. (Deze worden eveneens in arme landen geproduceerd).

    Ik zou wel goed naar de reviews en maat tabellen kijken, dat klopt vaak wel.
     
  7. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #7 Fee89, 3 jun 2019
    Laatst bewerkt: 3 jun 2019
    Ik heb bij de eerste zs een vijftal setjes besteld.
    Let wel, de érg goedkope.
    Allevijf leken ze veel minder kwalitatief in het echt dan op de foto.
    twee vertoonden meteen gescheurde naden.
    Ene stofje heel dik, ander stofje doorzichtig dun.
    0-3 months bleek maat 86
    3-6 months bleek maat 92
    stinkt ongelofelijk chemisch als je t ontvangt (is wel weg na het te wassen)
    nooit meer gedaan sindsdien

    wel bestel ik veel maillots en kniekousen voor de kids.
    Behalve die wat nare geur voor het wassen, heel tevreden van.
     
  8. Athene

    Athene Lid

    6 jul 2014
    24
    1
    3
    NULL
    NULL
    Shirtjes vind ik vaak niet zo top. Maar broekjes wel. Ook een heel leuk zomerjasje gekocht van echt goede kwaliteit. Die was iets van €18 dus niet super goedkoop maar voor die kwaliteit betaal je hier wel veel meer.

    Je moet wel even goed kijken naar de maat. De aanduiding in maanden klopt vaak niet. Maar als je in de tabel staat zie je maten als 80,90 en dat klopt vaak wel.

    Ook heb ik een hele leuke deken, kleed voor op de grond en slaapzak voor in de kinderwagen besteld.
     
  9. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dat heb ik ook met een shirtje van de V&D gehad. Ik heb de knopen zelf opnieuw vastgezet en het gemeld, maar er is niks mee gedaan.

    Ik heb heel wat kleding van het merk Novatx gehaald, maar die is helaas niet meer op Ali te koop :(
    Voor de maat moet je echt bij de maattabel kijken. En newborn hebben ze er bijna niet
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dat is precies een grap ;). Meestal komen de mooie foto’s ook daadwerkelijk van Europese of Amerikaanse shops/sites en versturen ze een namaak product wat er misschien voor 50-60% op lijkt.

    Ik heb het wel geprobeerd bij dochter maar valt meestal tegen.
     
  11. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik zeg nu niet dat je heiliger dan de paus moet zijn, en iedereen moet.voor zichzelf afwegen wat het belangrijkste is in een bepaalde situatie, maar ik vind het wel een beetje een drog argument om te zeggen dat andere spullen toch ook in arme landen geproduceerd worden.

    Je kan namelijk altijd op zoek gaan naar producten die wel geproduceerd worden op een manier waar je je goed bij voelt, zeker bij luiers zijn er echt wel voldoende merken die letten op fair-trade en duurzaamheid.
     
    Viviennee vindt dit leuk.
  12. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wat ik daarmee bedoel is dat aliexpress niet meteen betekent dat alle producten worden gemaakt door bedrijven die medewerkers uitbuiten. Dit gebeurt ook bij bedrijven die claimen duurzaam bezig te zijn.
     
  13. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hoezo dan? Een Belgisch/Nederlands bedrijf mag niet zomaar alles beweren he, als ze bepaalde keurmerken hebben dan moeten ze daarvoor ook aan die eisen voldoen. Als je dingen koopt in België/Nederland kan je dus perfect uitzoeken hoe en waar de spullen geproduceerd worden, en kan je rekening houden met wat je belangrijk vindt.

    Bij Aliexpress bestaan die keurmerken niet (of ze worden in ieder geval niet door Europa nagekeken) en ben je dus veel minder zeker van wat je koopt.

    Opnieuw, ieder moet dit voor zichzelf afwegen, maar zeggen dat bedrijven in België/Nederland even ‘erg’ zijn is een drogreden.
     
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Absuut daar geen kinderkleding bestellen. Of speelgoed.

    Wat is belangrijker goedkope kleding of veiligheid voor je kind?

    Zoals gezegd gelden daar geen normen wat betreft veiligheid. Kleding zit vol chemische rommel, giftige stoffen of weekmakers. En er zitten knoopjes of andere dingen op die niet vast zitten. Kennis had ooit een trui met een gevaarlijk lang koord (dat kindje bíjna om de nek had).

    Daarbij wil ik liever niet dat mijn kinderkleding door andermans kinderen wordt gemaakt.

    Er zijn in Nederland genoeg goefkopere winkels.
     
  15. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik bestel veeeeeeel
    Maar let wel op de kwaliteit. Knitted coton is goed, jurkjes zijn ook goed, tweedelige pyama pakjes ook super. Alles van katoen is meestal wel goed.
    Wasbare luiers zijn ook goed, maar die heb ikbdaar niet meer van. Ik heb ze uit slowakije nu. Zelfs mijn foon komt van ali. En die is zeer geweldig.
     
  16. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als je labels kijkt in kleding staat er veelal made in China. Ook staat dat op de iphone, onderdelen van tvs laptops etc komt uit China etc. Kopen in NL zegt niet gemaakt in EU
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Maar alles dat hier in winkels te koop is moet wel voldoen aan de zeer strenge EU en NL wetgeving... En daar is controle op. Dat is bij Ali niet van toepassing. Het is niet voor niets zo goedkoop.
     
  18. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Heel veel controle is fictief. Bureaucratisch. Controle kun je maar tot zo ver uitvoeren.
     

Deel Deze Pagina