Welke maat kleertjes (kleine baby onder de 5 pond)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pam, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik word met 38 of 39 weken ingeleid omdat de baby een groei achterstand heeft.

    Het gewicht is nu volgens de schatting van de groeiecho 2100 gram.. en de gyno verwacht dat het over 2 of 3 weken zo'n 2300 of 2400 gram zal zijn.

    Nu zit ik dus te denken welke maat babykleertjes ik het beste kan aanschaffen?
    44, 47 of toch 50?

    Wie kan me advies geven.
     
  2. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    die van mij was 7 pond,en mt 50 was aan de ruime kant.zou dus wel idd voor 44 of 47 gaan,haal anders voor de zekerheid van elk 1 zit je altijd goed.
     
  3. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje was 5 pond en maat 50 was lekker ruim, maar niet te. (kijk maar in mijn album)
    Je kan altijd een pakje of in ieder geval een passende romper in maat 44 meenemen.
    (met een romper is het wel fijn als het goed past, die had ik eigenlijk wel graag een maatje kleiner gehad)
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka woog 2kg500 bij de geboorte en ik ben bij de c&a maatje 46 gaan halen. Ging prima.
     
  5. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bedankt meiden!
    Ik was ondertussen al naar de stad geweest...
    heb 2 setjes in maat 44 mee genomen en 2 rompers maat 44!
    Van de week nog even bij Prenatal kijken.
     
  6. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ohja, en hebben jullie nog tips waar je betaalbare prematuur kleertjes kunt krijgen?
    Ik had al zoveel ingeslagen in maat 50/56 maarja dat word nu waarnschijnlijk veelste groot.. dus moet weer opnieuw op pad!
     
  7. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Het meest betaalbare vind je toch wel bij C&A volgens mij, en prenatal.
    Online winkels vind ik persoonlijk erg duur.

    Mijn meisje heeft overigens zelfs maatje 42 aangehad, en ook dat was eventjes veel te groot...
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vind de c&a ook wel de goedkoopste.
     
  9. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Oke bedankt! :thumup:
     
  10. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Lotte was 1980 en Martijn 2340. Ik had voor beiden maar 1 pakje in maat 44 en de rest maat 50. Ze hebben van maatje 50 heel erg lang plezier gehad! Eerste weken een beetje omslaan, was niet storend ofzo!

    Ik had inderdaad wel rompertjes in de kleinere maatjes 44 en 46.

    Marian
     
  11. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Sibel is ook dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur) geboren, en woog 2070 gram, terwijl ze wel een redelijke lengte had van 47cm. Dysmature kindjes zijn vaak erg smal/mager, waardoor kleertjes die niet goed passen (maat 50) er niet mooi uit zien. Sibel in maatje 50 was echt geen gezicht, ook niet wanneer mouwtjes werden omgeslagen. Ze heeft veelal 44 aan gehad, en dat zat als gegoten (terwijl ze qua lengte eigenlijk 48 zou moeten hebben dus). Ze hebben die hele kleine pakjes niet al te lang aan, maar ik heb het nooit 'zonde' gevonden dat ik er een aantal heb aangeschaft en gekregen. Sibel heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen en ik vond ALLES beter als ziekenhuiskleertjes aan! Niks zo leuk/bijzonder als je kindje in zijn/haar eigen kleertjes te kunnen zien!
    Er zijn ook verschillende websites waar kleerjtes in hele kleine maatjes te bestellen zijn. Ik heb die toen via google gevonden (ben ze helaas kwijt, want mijn pc is gecrashed, dus al mijn favorieten weg), da's misschien ook nog een idee!
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris was bij de geboorte 2880 gram en 49 cm en hij had de eerste dagen maatje 46 aan! Dus ik zou zeker gaan voor een paar pakjes maat 44/46!

    Bij de prenatal krijg je ook heel veel leuk spul in die kleine maatjes!
     
  13. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ons zoontje was ook dysmatuur. 46 cm en 2335 gram. wij hadden eigenlijk alleen maat 50/56 in huis wat in eerste instantie veel te groot was.

    We hebben toen wat prematuur kleding gekregen, zoals wat rompertjes en een paar pakjes, maar niet te veel want binnen 4 weken paste hij in maat 50.

    Ik zou iet te veel prematuur kleding voor een kindje rond de 2300 / 2400 gr.
    Want ze zijn er zeker in de lengte zo uitgegroeidals de lengte wel redelijk normaal is.
    Een mouwtje en broekje is zo omgevouwen.
    Je kindje stoort wat grote kleding echt niet. zit lekkerder voor ze dan lange benen in een te kort boxpakje

    Ons zoontje heeft het probleem met kleding tot nu toe gehouden, is erg slank voor z'n lengte waardoor alle kleding snel te ruim lijkt.
    't ene merk valt ook breder als de ander.
    Kleding van zeeman, hans textiel e.d. is vaak veel te ruim voor dysmatuurtjes. Hema valt al snel slanker en de duurdere merken (helaas helaas) vaak ook. Dit geldt ook voor de kleine maatjes.
     
  14. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Ruben was bij zijn geboorte 2390 gram en 45 cm. Hij heeft maar 1 pakje voor premature kindjes gehad en was daar binnen 2 weken uit gegroeid.

    Maat 50 was inderdaad wel aan de wijde kant, maar hij heeft het heel lang kunnen dragen en het ging steeds beter zitten.
     
  15. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    De gyno vertelde gister dat hij denkt dat ze de 5 pond niet zal halen..

    Ik heb nu 3 prematuur setjes in maat 44, 2 rompers en 2 shirtjes...
    De rest is allemaal maat 50!
    Dus dat moet wel goed komen denk ik!
     

Deel Deze Pagina