Babykoorts...;-D

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Apie1, 21 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ha meiden,
    Om de tijd door te komen zoek ik gelijkgestemden..ik wil NU een derde. Tenminste, soms. En dan weer niet (bv als de jongste weer eens 3 x geweest is die nacht). Mijn man was er zeker van dat hij na de eerste verjaardag van de jongste voor een derde wilde gaan. Maar nu twijfelt hij. Misschien toch een jaartje langer wachten?
    Nou, dat is dus niet mijn plan :roflmao:
    Ik wil het zo graag dat je wel echt kunt spreken van rammelende eierstokken. Dat we de twee leukste en liefste jongetjes ter wereld hebben gekregen helpt niet mee. Daar wil je er wel tien van haha! En ik ben 38 dus heb niet veel tijd meer. Op de jongste hebben we jaren moeten wachten dus ik durf niet te lang te wachten. Mijn man snapt dat en ik denk dat het wel goedkomt. Maar hij vind het moeilijk dat mijn libido, hoewel normaal, niet altijd volop benut kan worden nu er nog twee mensen mijn aandacht vragen. Soms worden we gestoord, soms ben ik te moe. En dan bedoel ik echt TE moe. Ik vind dat stiekem een beetje gezeur. Het is tenslotte maar tijdelijk, en zeker geen reden om een derde uit te stellen. Vooral omdat, als die derde er toch komt, hij precies even vaak seks mis zal lopen als wanneer de baby eerder was geboren :rolleyes: hoort er een beetje bij dat eerste jaar. Die redenatie snapte hij wel. Dus ik hoop dat het wachten nog maar 5 maanden, max 8 maanden zal duren. Want ik ben er zo aan toe weer zwanger te raken! En als we op tijd beginnen hebben we lekker de ruimte om de mmm voor ons uit te schuiven! Meer meiden die dat hebben?
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik snap je helemaal!

    Wij hadden ook al besloten voor een derde te gaan, zouden in januari het hele traject gaan opstarten. In december ging man ineens twijfelen of ie überhaupt wel een derde wilde :rolleyes: Vond ik zó moeilijk! Had hier ook een topic over gemaakt waar oa jij op reageerde.

    Ik heb het zoveel mogelijk laten rusten en twee weken geleden kwam ie ermee dat we het toch maar moeten gaan doen. Dat klinkt niet super enthousiast, maar past wel bij hoe ik hem ken. Hij is een piekeraar, kan eindeloos twijfelen over iedere beslissing en zeker zoiets groots als een kind. Het liefst zou hij wachten tot het perfecte moment (dat nooit komt), dat had hij bij de beslissing om voor onze eerste en tweede te gaan ook. Hij heeft mij "nodig" om die knoop door te hakken en ervoor te gaan, da's met alles zo van onze vakantiebestemming tot een nieuwe auto :roflmao:
    Als de beslissing eenmaal is genomen is ie aan boord en vind ie het leuk.

    Geen idee of dat bij jouw man ook zo werkt hoor. Maar ik bedoel meer, ik snap je babykriebels (en mogelijke frustratie) volledig, maar het kán ook ineens omslaan en snel gaan. Al voelt de tijd ertussen heel lang als je zo graag wil.
     
  3. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ja die tijd die maar door gaat! Ik zeg wel tegen mezelf dat ik nog jaren heb. Maar je weet het niet...
    Fijn dat je man nu toch voorzichtig om is. En iedereen heeft zijn eigen manier. Misschien jammer dat hij niet enthousiast staat te springen, maar waarschijnlijk staat hij wel stevig achter gemaakte beslissingen als hij de knoop eenmaal heeft doorgehakt?

    Nee mijn man is beslist niet zo. Hij weet goed wat hij wil en dat doet hij dan ook. En druk werkt averechts. Maaar, toen ik het had over mijn leeftijd, de mmm waarin we zaten, en wat als er geen kind meer komt, merkte ik wel dat hij erg graag een derde wil. Hij wil alleen niet aan een belofte vastzitten. Ik denk als ons pret-in-bed- leven komende maanden niet teveel verstoord wordt, dat we gewoon rond de eerste verjaardag gaan beginnen. Bovendien gebruiken we nu condooms, waar we beiden geen fan van zijn en heb ik wel menstruatie maar nog geen eisprong kunnen vinden. Daarvoor hebben we bij de tweede in de mmm gezeten. Dus ik hou er rekening mee dat het kan dat we niet zomaar zwanger raken. En hij dus ook....alleen het wachten duurt zo lang!!
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Als ik dit zo lees denk ik dat jullie heus wel op het afgesproken moment voor die tweede gaan. Klinkt alsof ie zich inderdaad niet van tevoren al vast wil leggen en misschien ook omdat ie als man zijnde gewoon het hele fenomeen babykriebels niet (zo) heeft.

    Ik herken namelijk dat jij, net als ik, je er gewoon enorm op verheugd en er het liefst regelmatig samen over zou praten bij wijze van voorpret. En mijn man ziet dat als drammen :oops: Hij is sowieso geen prater en snapt niet dat je het 'gezellig' even ergens over kan hebben.

    Ik zou proberen om het er met je man niet meer (teveel) over te hebben en lekker hier of met vriendinnen je voorpret te delen :)
     
  5. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Haha ja! In dat opzicht lijken ze dan heel erg op elkaar. Je slaat de spijker op z'n kop :D
    Heerlijk dat dit forum er is! Ben aan het aftellen naar de eerste verjaardag van ons mannetje:)

    Jullie zijn dus deze maand begonnen? Wat spannend weer! Ga je ovulatie testen e.d. doen of eerst gewoon zien wat er gebeurd?
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Precies, gewoon heerlijk hier genieten van de voorpret :D Wanneer wordt je zoontje 1? (En hoe lang moet je dus nog wachten:p)

    Wij gaan meteen de medische molen in omdat ik geen werkende eileiders meer heb. Hebben nog 2 cryo's liggen en volgende week dus een eerste afspraak om te bespreken hoe en wanneer die teruggeplaatst kunnen worden. Als het daarmee niet lukt dan gaan we opnieuw starten met IVF.

    Voelt gek, als een van die cryo's lukt kan ik zomaar over een maand zwanger zijn. Aan de andere kant moeten we misschien weer het hele ivf-circus door en kan het veel langer gaan duren. Da's deels ook waarom ik al zo graag wilde starten.
     
  7. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wat heftig voor je! Herinner me nu je topic. Ik snap heel goed dat je nu wilt beginnen. Hopelijk hoef je niet opnieuw een IVF te doen en blijft er een cryo plakken!!
    Wij zouden over 5 maanden starten. Maar 8 maanden wachten lukt me ook nog wel haha!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina