Babynestje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JoyeuxNoel, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben me aan het orienteren op de baby uitzet. Nu twijfel ik over de aankoop van een babynestje. Ik zie ze overal voorbij komen, en het lijkt me een fijn plekje voor de baby, maar ik lees ook dat het niet erg veilig is (om de baby in te laten slapen bv). Hebben jullie ervaring met babynestjes? En zouden jullie er 1 aanraden of niet? Alvast bedankt!
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    #2 Tuttebella, 24 mei 2019
    Laatst bewerkt: 24 mei 2019
    Ik raad het af. Ten eerste omdat het niet veilig is en ten tweede omdat ik het echt nog nooit gemist heb en al vier kinderen heb ;)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Bij beide kinderen totaal niet gemist. Daarnaast wordt het gebruik ervan afgeraden, dus ik zeg nee :)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet aangeschaft, en ook totaal niet gemist..
    Zie er de meerwaarde ook niet van in.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  5. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Ik vind het wel fijn, baby slaapt er overdag wel eens in op de bank. Ik heb geen box. Het is niet geschikt als permanente slaapplek, wat de claims ook beweren (dat het ademend is bijvoorbeeld en daarom veilig).

    Er zijn hier al best veel topics over trouwens.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Als ik advies moet geven.. koop het nu nog niet.
    Of het meerwaarde voor je heeft merk je straks pas als de baby er is. Ik heb het nooit gemist, maar het ligt er inderdaad aan of je bijv een box hebt, baby hier in wil liggen, kleed op de grond bij jou handig is, etc.
    Mocht je het willen, dan heb je het zo gekocht of besteld.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  7. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Bedankt allemaal!
     
  8. Cheery

    Cheery Lid

    21 mei 2019
    10
    1
    3
    Vrouw
    Idem! Niet kopen die babymoordenaars!

    Mijn oudste heeft ook nooit een babynestje gehad. Als je samen zou willen slapen, oriënteer je dan op wat echt veilig is.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  9. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik heb er wel wen gehad en vond het superfijn. In de kraamweek lag de baby erin bij ons op bed. Niet voor de slaapjes maar gewoon. Ook op de bank gebruikten we hem en in de box.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou er niet snel een kopen want vind ze niet goedkoop en juist omdat je ze echt alleen onder toezicht kunt gebruiken heb je er in mijn ogen relatief weinig aan. Maar mijn moeder is heel handig en heeft en voor deze baby er een zelf gemaakt (voor weinig geld) :p. En die vind ik stiekem toch wel erg leuk.
    Bekijk bijlage 617520

    Dochter lag in de box en op de bank vaak op een voedingskussen met hoes eromheen. Maar dat vond ik eigenlijk maar irritant omdat ik het kussen ook gebruikte om te voeden. Dus was constant die hoes aan het wisselen en kon haar nooit meteen na een voeding wegleggen. Ben nu dus van plan om voor die momenten het nestje te gebruiken. Maar niet in de wieg of in ons bed oid.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij hebben hem wel lang gebruikt, ook om in te slapen. Zij sliep daar rustig in, in haar grote bed wilde ze gewoon niet slapen. Veilig is het niet, maar de baby op een voedingskussen laten slapen, of bed/parkomranding, of bedje met de spijlen tegen de muur zetten is dat ook niet, en dat wordt ook massaal gedaan. Je hebt voor-en en tegenstanders. Maar een echte must-have is het zeker niet.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  12. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik had hem voor de 1e niet en heb hem nu wel aangeschaft voor in de box, op de bank en voor bij ons in bed. Niet om in te slapen, maar gewoon om wat knusse in te liggen en niet van de bank af te kunnen rollen als ik m'n kont even keer. Baby zo kaal in de box leggen zonder iets vind ik ook zo sneu. Vorige keer gebruikte ik ook het voedingskussen met kussensloop eromheen om zo'n nestje te maken maar dan mis ik dus steeds m'n kussen.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ze zien er leuk uit hè! Ik werd er ook stik hebberig van :) Maar ik had er geen gekocht en ben daar nu blij om, E wilde alleen maar op mij liggen of vastgehouden worden. Ook allemaal niet veilig, maar je zoekt gewoon je weg in wat werkt voor jullie.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze derde sliep er heerlijk in tussen ons in. Wij waren met drie kinderen niet meer in staat om de pasgeborene eindeloos te wiegen en bij de andere twee was het een gehannes op een aankleedkussen. Dit is perfect. Over de veiligheid wil ik nog wel wat kwijt: in Scandinavië staat het op elke uitzetlijst en daar zijn de babysterftecijfers beter dan hier. En omdat moeders van 3+ kinderen iets niet gemist hebben betekent niet dat jij er niks aan kunt hebben.
     
    Nuage en Palmpje vinden dit leuk.
  15. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik vond het ideaal in de box. Mijn meisje was erg mini en het was voor haar een stuk prettiger in de box. Ook naast me op de bank heel fijn. Ik gebruikte hem wel alleen onder toezicht, niet om in te slapen
     
  16. Ringeling

    Ringeling Bekend lid

    2 mrt 2012
    864
    111
    43
    Vrouw
    Ik vind het mijn beste aankoop! En bij de andere 2 nooit gehad, ik wist dus nog niet wat ik miste :D

    Hier heeft de jongste er wel in geslapen, tussen ons in. Ook in de box veel gebruikt de eerste weken als slaapplekje.
     
  17. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ik heb er een gekregen bij mn eerste. Beide kindjes sliepen er beter in dan zonder.
    Als ik ‘m niet gekregen had, had ik ‘m niet gekocht maar ben er toch wel blij mee (volg je me nog?! Haha)

    Zou idd wel wachten tot je kindje geboren is voordat je er eventueel eentje aanschaft.
     
  18. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Je moet natuurlijk zelf de beslissing nemen of je het koopt of niet maar het is echt levensgevaarlijk.. Het gebeurd gewoon onder je ogen.

    ff toelichting: Door de gevulde randen blijft de uitgeademde lucht in die randen hangen en ademt je kindje dit zo terug in, keer op keer. Met als gevolg dat na een x aantal tijd (kan over minuten gaan hangt af van hoe dicht het gezichtje van je kindje bij die rand ligt) er gewoon geen zuurstof meer is in de zone voor de neus van je kleintje en dan stikt het. Ookal ligt het gezichtje er 5 a 10cm vanaf dan gebeurd dit nog.. Dit geld ook voor kussens, donsdekens, knuffels,.. die in bed liggen. Dit wordt allemaal afraden onder de 2 jaar.

    Nu heb je de correcte info en kan je zelf een besluit nemen ;)
     
    conejita vindt dit leuk.
  19. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    mijn zoon sliep vanaf het begin op ons of op zijn buik, ik zou dus niets aan een nestje hebben. gelukkig ook nooit gekocht.
    misschien handig om te zoeken welke je evt zou willen en mocht je na de bevalling er een willen heb je hem zo gekocht of vraag je hem als kado
     
  20. TiToTam

    TiToTam Bekend lid

    8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Hier bij de oudste niet gehad en bij de jongste wel. De eerste paar weken heel veel gebruik van gemaakt. Tegen alle adviezen in, maar als je wallen op je knieën hangen moet je wat. Hij lag ermee tussen ons in in bed, dan sliep hij het beste. En wij dus ook. Ook overdag op tafel erbij met eten, op de bank, in de box, onder de babygym... Vond het ideaal. Maar relatief kort gebruikt, na een paar maanden eigenlijk al niet meer nodig dus ook daarin voor jezelf bepalen of het het geld waard is. Mijn zusje heeft er zelf eentje gemaakt voor mij. Er is overigens 1 merk wat wel claimt veilig te zijn, Sleepyhead: https://mommytobe.nl/lifestyle/review-sleepyhead-babynestje/
     

Deel Deze Pagina