Babypark gedwongen matras..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan..
    We hadden aanvankelijk een kamertje bij babypark besteld, maar kregen toen te horen van m'n schoonzussen (superlief!) dat zij het kamertje voor ons wilden betalen. We hebben toen nog wat verder gekeken, en uiteindelijk hebben we gezamenlijk besloten voor een ander kamertje. Dit was 1,5 week na de oorspronkelijke order. Ik heb toen babypark gebeld en gemaild, ik zou worden teruggebeld maar hoorde niks, dus het zelf maar na een paar dagen telefonisch weer geprobeerd. We hadden ook al de kinderwagen op de order staan.

    Nou, het kamertje kon worden geannuleerd, maar dan moest het matrasje wel op de order blijven staan. Maar de grap: we hebben nu een doorgroeibedje (70x140) en het matrasje is gewoon een ledikantmatras (60x120). Dit gaf ik ook gewoon aan, maar de vrouw van babypark hield vol en zag dit als een soort compensatie voor geen annuleringskosten te hoeven betalen. We moesten dan maar in de winkel een matrasje in de juiste maat komen uitzoeken, want het matrasje in de 60x120 leveren ze niet in de 70x140. Nou heb ik hun website erop bekeken, en de matrasjes van 70x140 vind ik gewoon écht niet goed genoeg, helemaal omdat het matrasje dus lang in gebruik is. Daarnaast heb ik (door deze actie) ook niet echt zin meer om daar langs te gaan, het is toch steeds weer een stukje rijden, en we hebben de winkel alweer vaak genoeg gezien.

    Wat zouden jullie hiermee doen? We hebben dus niks aan het matrasje wat we eind augustus geleverd gaan krijgen, maar het kwam niet echt op me over alsof dat het meisje iets kon schelen/ik het alsnog van de order af kan laten halen. We hebben al € 900 op de order aanbetaald, en de wagen is maar rond de € 700, dus we moeten ook nog een creditering van ongeveer € 200 krijgen. M'n partner had ook niet zo'n zin in gedoe en zei dat we gewoon het matrasje zouden laten leveren, en dan retourneren wegens ontevreden. Wat denken jullie?
     
  2. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, ik vind het netjes dat je het kamertje nog kan afzeggen. En aangezien ze dat al goed vinden, vind ik het vreemd dat je een gedwongen wordt een matrasje af te nemen. Eventueel - mits dat in de voorwaarden staat - zou ik me kunnen voorstellen dat ze een bedrag rekenen bij annuleren binnen een bepaalde periode gerekend vanaf de leverdatum ofzo.
    Persoonlijk heb ik dan liever een matrasje dan dat ik geld moet betalen; het matrasje kan ik dan via MP wel weer doorverkopen (hangt uiteraard wel van de prijs van het matrasje en het eventuele bedrag wat ze in de voorwaarden hebben staan ter compensatie).

    Maar uiteraard moet er dan wel een compensatie in de algemene voorwaarden staan. OF er zou moeten staan dat annuleren van een bestelling sowieso niet mogelijk is en dat ze nu dus al coulant zijn en je blij mag zijn dat je uberhaupt dat kamertje nog kon afbestellen.

    Kortom, an sich vind ik het raar klinken, maar ik zou het in een paar bochten kunnen draaien dat het toch enigszins redelijk lijkt.
    Ik wilde net de algemene voorwaarden even bekijken, maar uiteraard is het weer zondag, dus dat wordt m vandaag niet bij babypark.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kijk gewoon even in de algemener voorwaarden. Je hebt besteld dus daarmee ben je akkoord gegaan. Volgens mij is het annuleren van een bestelling service en geen verplichting. (Je hebt niet online besteld toch? Dan zijn de regels weer anders.)
    Maar waarschijnlijk is het gewoon al netjes van ze dat je zonder annuleringskosten de koop ongedaan kunt maken.
     
  4. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Volgens mij mag je je aankoop altijd binnen 2 weken zonder opgaaf van reden ruilen . Dus als ik jou was zou ik het gewoon kopen, en weer terugbrengen.
    Dan hoef je ook niks te annuleren. Win win??
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nahla: Ik weet niet wat de regels zijn bij babypark, maar dat is in ieder geval geen wet binnen het consumentenrecht. Veel winkels doen dit als service, maar dat zijn ze niet verplicht. En vaak maken ze uitzonderingen voor spullen die echt voor jou besteld zijn. Dat kun je alleen zien als je de algemene voorwaarden even naleest.
    Sowieso hoeven ze je geen geld terug te geven als dat niet in hun regels staat. Ze kunnen bijv. ook een tegoedbon geven.
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou hem gewoon laten komen en idd ruilen. Dan maar een tegoedbon, daar kun je dan iets anders voor halen;)
     
  7. Fieksels

    Fieksels Actief lid

    24 aug 2012
    153
    0
    16
    Noord Holland
    Ik heb gister een kast geannuleerd bij babypark, voorwaarden zijn 15% annuleringskosten en deze heb ik dan ook betaald. Vind dat ook wel normaal als je geen geldige reden hebt om te annuleren.

    Weet niet hoe duur je aankoop was? En anders matras gewoon betalen en doorverkopen op internet als ze hem er echt niet af willen halen.

    Succes in ieder geval!
     
  8. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Klopt, ze hoeven je niet persé je geld terug te geven, maar je mag wel altijd zonder opgaaf van reden ruilen.
    Ik weet niet precies welke termijn (ik dacht echt 14 dagen), maar het kan wel.
    Ik heb me overigens nog nooit af laten schepen met een tegoedbon of iets dergelijks. Ik wil altijd mijn geld terug
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nahla: Fijn als dat lukt,maar dat is dus echt service van het bedrijf en geen wettelijke verplichting. Dus als ze er niks over in hun algemene voorwaarden hebbem staan, kun je uiteindelijk hoog springen of laag springen, maar dan 'wint' de winkel. (Alleen lossen ze het meestal netjes op, want dan houden ze een tevreden klant.)
    Als in de voorwaarden van Babypark staat dat je 15% annuleringskosten betaalt, dan heeft ts dat maar te slikken. Ze is er mee akkoord gegaan. Dus ze kan of het matras accepteren of die 15% betalen.
     
  10. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, 15% annuleringskosten inderdaad, maar dat betreft algehele annulering, vraag me dus af in hoeverre dit eronder valt, aangezien ik nog steeds voor ruim € 700 afneem. Ik heb hier op het forum vaker gelezen dat mensen order toch deels hebben geannuleerd, aangepast oid en het geen probleem was. Wellicht dat ze nu wat stugger zijn omdat ze m'n geld al hebben haha, daarom hou ik dus niet van vooruit betalen. Ik vind het gewoon vervelend dat ik nu soort van vastzit aan hun, als ze nou een ruime keuze hadden aan matrasjes was het een ander verhaal, maar ze hebben er maar 5 in deze maatvoering, en niet naar onze wensen. Verder is de uitzet echt al compleet op wat kleine zaken na, anders had ik wel iets anders op de order bij laten zetten. Maxi cosi hebben we ook al bij hun vandaan.. Nouja, ga nog wel even denken wat slim is, anders koop ik ipv het matrasje de aerosleep topper daar ofzo, zij blij, wij blij..
     
  11. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, zo win je als winkel dus geen klanten haha.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben het met je eens dat het niet echt klantvriendelijk is hoor, zeker omdat je nog zoveel afneemt! Alleen op de vraag of je cht hebt op het volldige bedrag terug, is het antwoord helaas nee. En deze regeling is dus al vriendelijker dan wat normaal de regel is bij hun.

    Inderdaad slim om met een tegenvoorstel te komen voor iets dat je wel wil hebben. Je zou ook een tegoedbon kunnen vragen voor de prijs van het matrasje. Over een aantal maanden heb je misschien een kinderstoel nodig of iets anders.
     
  13. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.143
    67
    48
    NULL
    Ik snap dat je het vervelend vindt dat je dan een matrasje krijgt waar je niets aan hebt! zou dan idd voorstellen dat je er iets anders voor koopt!

    Anderzijds heb je nou eenmaal daar een kamertje besteld, en wil je hem zelf annuleren omdat je een ander hebt gevonden...
    Wij hebben daar zelf ook een kamertje en kinderwagen gekocht, en zijn daarna ook eens naar babydump gegaan... ook een hele mooie kamer gezien, maar ja pech gehad want we hadden er al eentje besteld, hadden we maar verder rond moeten kijken voordat we er eentje vastgelegd hadden.
     
  14. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ts; ik snap het wel vanuit babypark. Maar misschien kun je ipv dat matrasje iets anders afnemen? En anders dat matrasje op marktplaats verkopen? Met de mededeling dat dit de laatste aankoop bij hun is geweest? ;)

    Ruilen is een service van de winkel, en zeker geen wettelijke verplichting.
     
  15. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even contact opgenomen, en afgesproken dat ik voor een soortgelijk bedrag andere dingen afneem. Ik vind ze gewoon stug, haha, dúh tuurlijk heb ik niks aan een matrasjes wat niet in het bedje past, maar die dan alsnog perse op de order laten staan..nu komt het echt op mij over van "oh nee, kamertje kwijt, deze € 120 MOET echt binnen blijven!", niet echt meedenkend. Ze hadden er wat mij betreft meteen een tegoed of iets dergelijks van kunnen maken, maar goed. Ik haal dan wel een paar dingetjes daar ookal zijn ze wel duurder dan bij andere winkels, moet het ook niet groter gaan maken dan 't is..;)

    Misschien ben ik ook wel een beetje verwend op dit gebied hoor. Ik bestel veel online (altijd gratis verzending opzoeken haha) en stuur vaak ook veel terug. Dus ben gewoon die 14 of 30 dagen "bedenktermijn" gewend. Winkels idem dito, ik pas altijd rustig op m'n gemakje thuis, laat het dan af en toe nog hier en daar zien (ongedragen uiteraard) en beslis dan of ik iets écht wil hebben of niet. Vond het al steeds zo ongemakkelijk om naar de babywinkels te gaan en daar, on the spot, meteen een keuze te moeten maken. Nouja, het komt allemaal goed en de wereld draait nog steeds, we overleven 't wel..;)
     
  16. Missprincesa

    Missprincesa Bekend lid

    12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, echt klantvriendelijk vind ik het ook niet, helemaal niet in vergelijking met de vele andere winkels (zowel webwinkels als gewone winkels). Maar ja, inderdaad, ze zijn nergens toe verplicht en alles wat je dus toch krijgt is een 'extra'.
     
  17. Laust

    Laust Niet meer actief

    Je hebt toch ten alle tijden 7 dagen wettelijke bedenktijd? Tot die tijd moet je alles kosteloos kunnen annuleren.... Val je daar nog binnen?
     
  18. MaaikeFerryJari

    MaaikeFerryJari Actief lid

    20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Die 7 dagen gaan pas in op het moment dat je het daadwerkelijk in huis hebt!
     
  19. baby S

    baby S Actief lid

    18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Helemaal mee eens.
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is de wet koop op afstand en geldt alleen als je iets online / via postorder / aan de deur koopt.
    Wanneer je iets in een winkel bestelt of koopt, geldt deze wet niet en ben je dus afhankelijk van de service die een winkel biedt.
     

Deel Deze Pagina