Babyshower of niet?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door conejita, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik wilde vragen wat jullie doen. Wel/niet een babyshower.
    Ik woon in Spanje en zit in een internationale groep van de kerk waar altijd wel een paar zwanger zijn. Nu dus ook. Toevallig een vriendin en ik zowat precies gelijk. Ik geloof dat er nog iemand zwanger is. Meestal wordt er dan iets voor deze twee of drie vrouwen samen georganiseerd.

    Maar nu weet ik niet of ik zin heb in een uitbundig gedoe met gekke spelletjes etc. Ik ben superblij met onze regenboog zoon maar ik voel me gewoon minder uitbundig.
    Mijn vriendin die ook zwanger is wil lieverd de babyshower nadat de baby is geboren. Dat is missch niet eens zo'n slecht idee.
    Alhoewel er op een bb shower altijd kadootjes gegeven worden die handig zijn om te hebben op moment dat de baby er is.

    Beetje een luxeprobleem sorry :) maar vroeg me af naar jullie ervaringen.

    Liefs C
     
  2. AngelaSR

    AngelaSR Bekend lid

    3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb begrepen dat ik er niets over te zeggen heb want het word voor mij georganiseerd, ik weet niet eens wanneer hahaha verrass dus.
    Ik lees zo jou onderschrift en ik kan mij voorstellen dat jij het liever na de geboorte wil, aan de andere kant denk ik ook dat het misschien wel goed kan zijn om zo "normaal" mogelijk te doen en lol te maken (idd de kado's zijn ook erg handig). Die keuze is toch echt aan jou. Waar voel jij je prettig bij? Als je het echt niet ziet zitten voor de geboorte zou ik het gewoon uitleggen, ik ga er van uit dat
    iedereen daar begrip voor heeft! Succes!
     
  3. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi Angelasr. Bedankt voor je reactie. Ja normaal heb je er niet veel over te zeggen maar bij mij is dat toch wat anders idd.

    Ik had dit topic in de Vlinder lounge gezet omdat ik ook graag ervaringen van andere sterren mama's wilde horen maar het beheer heeft het hier neergezet. ;)

    Ik weet het nog niet. Na de bevalling vind ik weer zo mosterd na de maaltijd... Missch in een klein groepje vriendinnen, niet de hele bups van de kerk uitnodigen. Dat zou wel leuk zijn missch. En dan wel ervoor, idd handig wb kadootjes ;)
     
  4. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.507
    2.502
    113
    Nederland
    Ik heb afgelopen zondag mijn 2e babyshower gehad (1e bij mijn dochter) en ik wist nergens van. Ik vond het hartstikke leuk en gezellig en lief dat mensen moeite voor mij hebben gedaan. We hadden ergens een luxe high tea en tussendoor een paar leuke spelletjes. Heb leuke kados gehad en totaal duurde het een uur of 3, prima te doen.

    Bij dochter was het bij mijn schoonzus in huis met hapjes drinken spelletjes etc en was ook erg leuk.

    Beide babyshower waren met een kleine groep vn max 10 personen trouwens dus ook niet te druk:)
     
  5. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Mij lijkt het wel leuk en ik heb het vermoeden dat die van mij dit weekend op de planning staat ;)

    Kan me inderdaad voorstellen met jouw voorgeschiedenis dat het wat dubbel voelt. Na de geboorte lijkt me een beetje raar, dan is het meer een kraamfeest. Maar misschien helpt het juist en maakt het deze zwangerschap wat normaler als er gewoon een babyshower is.
     
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Van mij hoeft dat ook niet zo. Liever een klein feestje als de beeb er is.
     
  7. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ik zelf hou er helemaal niet van om in het middelpunt te staan. Ik heb dan ook bij mijn schoonzussen (die waarschijnlijk de stap zouden nemen) dat ik het liever niet wil. Ik vind het zonde als mensen er tijd en energie in steken en ik er nog niet van kan genieten.
    Ze waardeerden mijn eerlijkheid.
    Ik zou dus echt aangeven hoe jij je er bij voelt.
     
  8. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik hou er ook helemaal niet van :) vind het heel lief hoor, maar sta niet graag in de belangstelling.
    Heb dus ook bij mijn zus heel duidelijk aangegeven dat ik het niet wil. Kon zij dat mooi doorgeven aan vriendinnen die dit wilden organiseren..
    Gewoon eerlijk zijn hoor!
     
  9. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    771
    194
    43
    Ik begrijp het helemaal Conejita.
    Mijn zoontje is overleden na 36+6 weken en nu zwanger van de 2e. Ik zou geen babyshower willen voor de geboorte samen met anderen. Ik weet niet of er dan ruimte zou zijn voor alle gevoelens die bij mij/jou ongetwijfeld meespelen aan het einde van deze zwangerschap. De blijdschap van andere onbezorgde zwangeren vind ik zelf soms confronterend en denk ik in zo een situatie ook.
    Voor een babyshower speciaal voor mij zou ik twijfelen en na de geboorte heel leuk.
    Volg vooral je gevoel, zonder teveel rekening te houden met wat anderen denken.
     
  10. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Bedankt voor jullie reacties. Mijn gevoel is nog niet helemaal duidelijk... ;)
    Ik merk wel dat ik liever iets bij mij thuis doe, ik kleine kring. Max vijf vriendinnen of zo.. Missch als de beeb er is, maar ik kan me voorstellen dat het dan zo druk is en ik niet zoveel mensen tegelijk over de vloer wil..
    Mijn gevoel neigt naar ervoor dus. Maar een aangepast iets. Ook niet dat iedereen het weet (meestal wordt er een evenement aangemaakt op fb). Gewoon iets kleins met een klein clubje, in mijn verlof of zo.
    Als Noa* dan ter sprake komt, dat dat ook kan. Dat er idd ruimte is voor beide kanten.
    Ik denk dat ik dit idee aan ga houden en zal het tegen mijn vriendinnen zeggen. Thanx meiden. :)
     
  11. AngelaSR

    AngelaSR Bekend lid

    3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Klinkt als een goed idee! Idd alleen met een klein groepje dat jouw grschiedenis goed begrijpt. Ik hoop dat je een top dag hebt dan! :)
     
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Dankjewel!
     
  13. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey conejita

    Ik wou ook geen babyshower, hou niet van in belang stelling staan.
    Plus zoals je weet , m'n zwangerschap heel anders beleefde.
    Zat niet opbde roze wolk

    Maar familie en vriende hebben stiekem babyshower geregeld.
    High tea en leuke kadous.
    Gewoon normaal en simpel maar heel gezellig.
    Achteraf vond ik het heel erg leuk en gezellig.

    Xx
     
  14. Lovelymommy84

    Lovelymommy84 Fanatiek lid

    27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou mn gevoel duidelijk maken naar je vriendinnen toe. Als ze dan al iets willen organiseren, kunnen zij daar rekening mee houden.

    Een hele goede vriendin van mij is in 2014 haar dochtertje verloren 3 dgn na de bevalling. Afgelopen juni was ze uitgerekend van haar zoontje, en hebben wij er vlak voor een bescheiden babyshower georganiseerd. Haar zussen (4), moeder en ik waren daarbij aanwezig. We hadden allemaal een klein kado'tje meegenomen, en allemaal hadden we wat lekkers gekocht en of gemaakt in jongens thema. Daarna heerlijk met zn allen een patatje gegeten. Niks geen spelletjes gedaan of iets. Gewoon een gezellige middag/avond gehad.

    Ze waardeerde dit enorm, en ook kon er gewoon over haar overleden dochtertje gepraat worden wat zij enorm fijn vond.
     
  15. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lovelymommy dat klinkt idd zoals ik het ook zou willen.

    Khloe, ja het is toch wel leuks om iets te doen he.
    We rouwen om onze dochtertjes maar tegelijkertijd vieren we ook het leven van onze zoontjes :).
     
  16. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Ja indd..helemaal gelijk.

    K riep heel hard voor mij hoeft het niet maar achter af vind ik het heel leuk.
    En vooral gezellig gehadt met de meest gelangrijkste vriendinne er bij.
    Xx
     

Deel Deze Pagina