Babyzen yoyo VS Bugaboo fox

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SuzanS, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzanS

    SuzanS Lid

    21 nov 2011
    32
    10
    8
    Hi allemaal,

    Wij verwachten in februari ons wondertje en zijn nu aan het kijken voor een geschikte kinderwagen. Wij wonen op 1 hoog in Amsterdam zonder lift. Nu zijn we gister bij een winkel geweest en we waren overtuigd om de Bugaboo Fox te gaan kopen maar toch aan het twijfelen gebracht door de Babyzen Yoyo! Ik vind zelf de de Bubagoo prachtig en robuust en een ‘echte’ wagen. Maar de yoyo is denk ik enorm praktisch en voor in de stad denk ik ideaal! Kan deze als een volwaardig kinderwagen zien of is het meer iets voor erbij? Heeft iemand van jullie hier ervaringen met de Yoyo? Ik hoor het graag!! Alvast bedankt!
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ik zou voor de fox gaan. Heb zelf de Buffalo, voorloper van de fox.
    Ik vind het zelf belangrijk dat een kindje lang in de wagenbak kan liggen (beter voor de rug). Ook vind ik de vering en demping van de wielen belangrijk. Heeft ook weer met de rug te maken.
    De Buffalo loopt heerlijk, ook voor mijzelf. Dus ik denk dat de fox ook net zo prettig loopt.

    Kan je hem beneden in een box neer zetten? Om hem telkens naar boven te tillen is ook zo wat. Of in de auto laten? Alleen winterdag zou hij dan wel fris aanvoelen voor een klein baby’tje.
    Wat je ook nog kan overwegen om er naast te hebben is een draagzak/doek.
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Ik zou voor de yoyo gaan, vooral omdat je in de stad woont. Past overal tussendoor, op drukke terrasjes of in de metro/tram geen problemen, is licht van gewicht, klein opvouwbaar, kan mee in het vliegtuig.
     
  4. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ik zou ook voor de yoyo gaan. Lichtgewicht, makkelijk op te vouwen en heel wendbaar. Ideaal in de stad.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb even gekeken wat de yoyo
    Voor wagen is, maar ik zou toch echt voor de Fox gaan. Ik vind de yoyo echt een vreselijk lelijke wagen, haha. Fox vind ik mooi!
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    De yoyo heeft geen bak toch?
    Iets wat ik echt enorm belangrijk vind de eerste 6 maanden, want ze zullen er veel in slapen.(over het algemeen)

    Ook lijkt mij de vering veel Beter van de fox.


    Absoluut de fox dus, ik vind de yoyo meer een buggy
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Van zo even kijken vind ik de Yoyo te ‘buggy-achtig’. Mijn ervaring met Bugaboo is dat ze heeel soepel rijden, lekker wendbaar en heel comfortabel voor baby en kind. De Yoyo lijkt me minder comfortabel door die buggy-achtige wieltjes.
    Oh en stoepranden zijn met de wielen van de Fox ook heel rustig en makkelijk; de wieltjes van de Yoyo lijken me te klein om makkelijk tegen een stoeprandje op te rijden? In de stad lijken me de robuustere wielen van de Fox dus juist ook fijner.

    Heb je proefritjes gemaakt? Met verschillende ondergronden ed?
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou dan nog eerder een bugaboo bee nemen dan die yoyo. Of de nieuwe quinny zapp.

    Waarom een fox en geen cameleon?
     
    Melief vindt dit leuk.
  9. Melief

    Melief Niet meer actief

    De bugaboo bee ja, rijd heerlijk licht en soepel! Echt een fijne stadwagen :)
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Een cameleon raad ik sowieso af, klote wieltjes aan de voorkant, met een beetje pech loop he elke keer vast met een scheve stoeptegel
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Echt? Ik vond het een heerlijke wagen. Veel en lang plezier van gehad.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ja echt..

    Ik had hiervoor een donkey, heb zoveel spijt van gehad dat ik die weg heb gedaan en die cameleon heb gekocht...
    Die donkey reed echt geweldig
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh zo, ja dat snap ik wel. Een donkey is veel meer kinderwagen ;)
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    En de Joolz Hub een mogelijkheid? Die lijkt me bij uitstek geschikt voor de grote stad.
     
  15. SuzanS

    SuzanS Lid

    21 nov 2011
    32
    10
    8
    Bedankt allemaal voor de reactie’s! Persoonlijk vind ik het ook echt een nadeel dat je geen bak hebt waar het kindje in ligt. Maar dat is hooguit voor 6 maanden vandaar dat ik dus twijfel! Idd proef rondjes gedaan en ik stond verbaasd hoe sterk en stabiel de yoyo is!! De bugaboo bee hebben wij niet naar gekeken misschien is dat ook nog een optie! Maar bedankt allemaal!! Nog steeds niet er over uit maar gelukkig hebben we nog even! :)
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Maar wel 6 maanden waarin je hem vaak wel intensief gebruikt, persoonlijk ook thuis veel gebruikt, en het is voor baby’s gewoon echt heel belangrijk om helemaal plat te liggen, wat vaak in kinderwagens/buggy’s niet is.

    Overigens is mijn laatste een buikslaper... ook in de kinderwagen, dat had nooit gekund als ik geen bak had
     
    SuzanS vindt dit leuk.
  17. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik zou dan eerder voor de bugaboo nee gaan als je klein en licht gewicht wilt. Maar als je op 1 hoog woont kan je het onderstel misschien ophangen in de hal? Dat doen vrienden van ons die op 3 hoog wonen. (Zonder lift)
     

Deel Deze Pagina