bach de Rescue Remedy ??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Paula28, 11 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hallo,

    Ik had ff een vraagje, ik heb erg last van angstaanvallen met name bang om duizelig te worden ..en als ik duizelig ben raak ik volkomen in paniek!
    Dit heb ik al een hele tijd en heb nu het idee dat ik er wat aan moet doen anders blijf ik in het cirkeltje zitten,
    Alleen lukt het me (nog) niet alleen en heb van iemand de tip gekregen om bach de Rescue Remedy te gaan gebruiken...dit is volgens haar onschadelijk voor zowel de baby als voor mij,

    Nu wilde ik toch graag weten kan ik dit wel zomaar innemen??

    Liefs Paula
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Paula,

    Het is heel goed dat je iets aan die angst/paniek wilt doen! Een paar opmerkingen hierover:
    1. neem in de zwangerschap nooit zomaar medicijnen in, als je iets wilt gebruiken, doe het dan alleen na overleg met je (huis)arts.
    2. medicijnen die op basis van planten gemaakt zijn, moet je ook niet zomaar innemen, ook al is het natuurlijk, het kan ook gevaarlijk zijn.
    3. maak een afspraak met je huisarts, hij kan je verwijzen naar bijvoorbeeld een fysiotherapeut die je wat ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken leert.
    4. Bach remedie medicijnen zijn geen medicijnen op fyto-therapeutische basis (dat wil zeggen puur van de plant of het kruid alleen). Er zit een hele filosofie en gedachtengang achter, en je moet bedenken of je je daarmee in wilt laten. Ik zou je dit zeker niet adviseren.

    Mirjam
     
  3. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je goede uitleg, ik zal het dan inderdaad maar niet gaan innemen maar maandag even kontakt opnemen met mijn huisarts misschien kan zij mij iets voorschrijven..

    Bij een fysiotherapeut ben ik al, en dat geeft wel wat verlichting moet ik zeggen:)

    Nogmaals bedankt!

    Liefs Paula
     
  4. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Lieve Paula,
    Als t mag wil ik er graag even op reageren.
    Ik heb een cursus gevolgd waarin ik de Bach remedies heb bestudeerd. Ze zijn onschadelijk, maar zeker de rescue remedy is zeer krachtig. Ik ben het dus met Mirjam eens deze niet zomaar te gaan gebruiken. De rescue remedy mag je alleen gebruiken in het geval dat je die paniekaanval hebt en brengt je niet tot de kern van je angst. Pas als je daar bent en dit goed behandeld (via ha, of via fysio of welke wijze jou ook kan helpen) kun je van de angst afkomen en minderen de paniekaanvallen. Als je een Bach remedy, dan wel een andere dan de rescue, wil gaan gebruiken, informeer je dan goed over welke het beste bij jou past en overleg dan met huisarts of vk of je ze mag gebruiken.
    Ik wil niet bemoeierig overkomen dat ik hier nu erop inspeel, maar wou je graag wat meer info hierover geven.

    Liefs Angela.
     

Deel Deze Pagina