Bacteriële vaginose en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hi3, 30 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi3

    Hi3 Nieuw lid

    30 dec 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb bacteriële vaginose. In de zwangerschap ben ik al eerder behandeld geweest zonder resultaat. Nu heb ik clindamycine crème voorgeschreven gekregen, maar vind het toch een beetje spannend om te gebruiken. Zijn er hier vrouwen bekend mee?

    Liefs!
     
  2. Aline2021

    Aline2021 Actief lid

    28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    Ja ik ben er wel bekend mee! Heel erg vervelend. Wat bij mij hielp : bij de kruidvat hebben ze daar wat voor weet alleen even niet meer hoe het merk heet. Het ligt bij de middelen tegen schimmelinfecties, er staat een doosje met erop bacteriële vaginose het zijn Kleine witte tubetjes Ik weet alleen niet zeker of je het kan gebruiken tijdens zwangerschap . Ik heb er best lang mee rond gelopen. Wat de laatste maanden heel erg bij mij hielp was bij plassen van achter naar voor vegen, 1 keer per dag wassen met lauw water (echt geen zeep!) en katoenen ondergoed\strings evt vaker per dag verwisselen. Ik weet hoe kl*te het is. Ik heb er denk ik wel 3 jaar mee gelopen maar nu is het sinds ik die tubetjes (een week lang) gebruikt heb en de bovenstaande tips sinds 3 kwart jaar stabiel.
    Succes!
     
  3. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Heb ik 1x gehad tijdens de zwangerschap. Via de dokter een middeltje gehad. Toen ik het middeltje ging ophalen werd mij vertelt dat ik wel moest oppassen omdat condooms mogelijk minder goed beschermen. Maar aangeven dat die waarschuwing wat laat kwam.. ik was behoorlijk zwanger zeg maar :D we hebben er even flink om gelachen samen :roflmao:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina