Bacteriele infectie maag

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suzie01, 12 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Hoi Dames,
    Na een aantal maanden met buikpijn gelopen te hebben die maar niet over ging heb ik de huisarts bezocht.
    Bloedonderzoek was ok.
    Ontlasting onderzoek geeft aan dat ik een bacteriele infectie in mijn maag heb.

    Nu krijg ik alleen tegenstrijdige informatie;
    Bij de Huisarts is het antwoord dit is niet besmettelijk met 2 weken anti biotica en een maag beschermer testen we over 2 weken weer of de infectie weg is.

    Bij de apotheek vroeg de balie dame of het wel goed was dat ik dit kreeg zonder laxeermiddel en of ik voor mijn zoon en man niet ook een containertje nodig had om te testen, de infectie zou besmettelijk kunnen zijn.

    Opzicht is een meedenkende apotheek niet erg maar volgens mijn huisarts is het onzin.

    Wie kan mij meer informatie geven.

    Groetjes

    Suus
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Gaat het om de helicobacter pilory?

    Die is inderdaad niet besmettelijk.

    Als dat het niet is kan ik zonder meer info er weinig over zeggen.

    Beterschap!
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
  4. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    ja dat is de boosdoener waarvoor ik per vandaag aan de antibiotica moet met een maag beschermer.
    Ik kreeg niks om de stoegang soepel te laten verlopen
     
  5. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.484
    1.441
    113
    Dat kreeg ik ook niet, alleen antibiotica en maagzuurremmers.
    Ik geloof ook niet dat ik last van de stoelgang had, jij wel? Ik zou niet zo goed weten waarom er een laxeermiddel bij moet.
     
  6. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Ik ben er vandaag pas mee begonnen kan het nog niet zeggen, dat ik uiteindelijk wist wat er in mijn maag zat kwam wel door aanhoudend buikpijn en een moeilijke stoegang die maar niet weg ging.
     

Deel Deze Pagina