Bad bevalling bath bucket?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loveyoga, 23 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik wil graag een bath bucket aanschaffen. Compact zitbad voor volwassenen.
    Nu Is een beval bad huren financieel voor ons niet haalbaar. Maar een bath bucket zag ik. En zou je daar in kunnen bevallen? Ik denk dat het te klein is. Maar hoop er in ieder geval de weeën mee op te vangen.
    Iemand ervaring ermee?
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bad Bucket lijkt mij veel te klein.
    Inderdaad wat hierboven ook word gezegd.
    Dan lijkt mij een zwembad bij de Kruidvat van 14,99 een beter idee.
    Dan heb je tenminste de ruimte.
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Eens met bovenstaande. Ik heb zo'n bad bucket nog nooit in het echt gezien, maar als vk zou ik iemand daar echt niet in laten bevallen. Ik kan dan helemaal niks zien, een barende vrouw kan niet van houding veranderen en in geval van nood kan ik nergens bij.

    Zo'n opblaasbaar zwembadje is prima, zolang je enigszins met je benen gestrekt kan zitten/liggen en ik makkelijk over de rand kan kijken is t goed. Nadeel van een kinderbadje tov een echt bevalbad is dat het veel minder diep is en minder stevig. Je zit dus eigenlijk meer met je billen in het warme water ipv met je hele buik (wat nou net zo helpt met de weeën opvangen). En een bevalbad heeft een stevige rand met handvatten waar je overheen kunt hangen en je aan vast kunt houden. Ik snap dat het financieel ook haalbaar moet zijn hoor, maar vraag toch eens rond of je zo'n bad niet kan lenen. Dan hoef je alleen de hoes te kopen.
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.413
    4.842
    113
    Vrouw
    Heeft je vk zelf geen bevalbad? Hier heeft de vk 1 die we kunnen reserveren ;)
     
  6. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Ik ben 3 weken geleden bevallen en kan je een douchekruk ook aanraden. Ik wilde ook in bad maar uiteindelijk onder de warme douche op een kruk heel wat weeen opgevangen. Die krukken kun je zo huren samen met je bedklossen of zelf aanschaffen. Effect van het warme water is vergelijkbaar en ik vond het ideaal om makkelijk en vrij te kunnen bewegen.
     
  7. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Bij de Action hebben ze voor niet heel veel geld relatief grote zwembadjes voor in de tuin te koop. Wij hebben voor nog geen 50 euro één aangeschaft waar geloof ik 3000 liter in kan, daar kan je dus ook echt helemaal in, met buik en al en eventueel met je partner (en nog drie man) erbij. Ik zou geloof ik dan eerder zoiets aanschaffen.

    Ik heb even gezocht en kan de maat die wij hebben niet direct vinden maar als je bijvoorbeeld deze zou aanschaffen kom je volgens mij al een heel eind en dat is veel ruimer en ook nog goedkoper dan zo'n bucket:

    https://www.bol.com/nl/p/intex-opblaaszwembad-easy-pool-set-244-x-76-cm-blauw-excl-pomp/9200000063712972/?bltgh=rYotpbDWX9oSyr6Dk5tJjg.1_30.38.ProductTitle
     

Deel Deze Pagina