Bad vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door crystals, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Ik was benieuwd wat jullie favoriete producten zijn voor in bad? Wat zijn jullie bad rituele, hoe vaak gaan jullie in bad enzv. Ben benieuwd
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik ga in bad als ik wil ontspannen. Vaak gooi ik er olie in of een bruisbal
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik gebruik de lavendel of eucalyptus badschuim van Kneipp. Schuimt en ruikt heerlijk! Waxinelichtjes aan, rolgordijntjes dicht en dan de spa music op youtube aan. De flair erbij of een boek. Ik ga in de winter en herfst denk ik 2 a 3x per maand in bad. Als het buiten koud is of regent. In de zomer nooit. En jij?
     
  4. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Jeetje als ik dit teruglees krijg ik meteen weer zin!
     
  5. Pompoen

    Pompoen Actief lid

    25 okt 2015
    445
    120
    43
    Bubble bar van lush! Of een bruisbal van lush. Die ruiken zó lekker! En heerlijk zacht voor m’n huid.
     
  6. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik ga bijna elke dag in bad... vind het zoveel lekkerder dan douchen. Gewoon lekker een schuimend bad, telefoon of boek mee, uurtje relaxen.
     
    linkiepinkie en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.946
    1.304
    113
    Ik ga ook bijna dagelijks in bad. Kan er goed 2 uur inliggen. Lekker een bar van lush er in of rituals badschuim. Ik lees een boek of kijk neflox op de ipad.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Helaas nu geen bad meer in ons nieuwe huis... Maar in het vorige huis verwende ik mijzelf af en toe met een badschuim van Molton Brown. Echt waar, je hebt nog nooit zoiets meegemaakt. Duur in aanschaf, maar gebruikte het echt af en toe... En maar een heel klein beetje nodig voor een heerlijk ruikend bad.
     
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik ging altijd heel graag in bad. Zelfs een bad laten inbouwen in mijn flat. Maar sinds een jaar ofzo nu word mijn bloeddruk heel laag als ik in bad lig. Echt al na 5 minuten ofzo. Dit heb ik vaker ivm wisselende druk in mijn hoofd maar had het nog nooit met in bad gaan. En in bad gaan is juist weer het enige wat verlichting geeft aan mijn rugklachten :( Heeft iemand hier misschien tips voor?

    Ik kon altijd gerust 1,5/2u in bad liggen met wat te drinken, een boek, Netflix. En dan het liefst met badschuim van Rituals.
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    En als je erin gaat zitten en hem dan vol laat lopen?
    Koud washandje in je nek en polsen doen?
     
  11. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Geen tips, maar ik herken het wel. Ben zelf een keer erg naar geworden in bad en flauw gevallen toen ik eruit wilde gaan. Daarna vaker een opkomende flauwte gehad in bad. Ik hou dus echt niet meer van badderen sindsdien.
     
  12. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    ik heb dit soms ook. Wat helpt is minder warm water pakken of een raampje open zetten zodat de lucht koel en niet te vochtig wordt. Wat koud drinken helpt ook of nog verder verwennerij en een bakje zoutjes of chips mee nemen :)
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ja ik ben een keer flauw gevallen met douchen. Erna 11 dagen in het zkh gelegen maar dat is een ander verhaal haha. Ik vind dat zo'n eng gevoel ook als je bloeddruk laag is. Ga helemaal trillen enzo en kan bijna niet op mijn benen staan dan.
     
  14. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.142
    1.292
    113
    Minder warm water. Het liefst eerst echt aangenaam maken, alvast er in zitten en langzaam warmer vol laten lopen. En niet te warm
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Raampje open zeten gaat helaas niet (geen raam in de badkamer). Koud drinken doe ik idd ook. Zal eens proberen met minder warm water.
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Oh dat is een goede tip. Ga ik proberen.
     
  17. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    afzuiging in de douche die je wat harder kunt zetten? Als het beslaat zegmaar dat alles vochtig is dan heb ik er meer last van. En ik ga ook altijd zoals hierboven staat gelijk in bad zitten als het nog helemaal vol moet lopen. Als je hem helemaal vol gooit op 38 graden voelt dat heel heet aan als je erin stapt. Ik vul hem altijd onder dat stoppertje van de kraan dus ca 35/30 graden?
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Allicht iets zouts eten vlak voordat je in bad gaat. Waarschijnlijk is je bloeddruk van nature al laag. Door het warme bad gaan je vaten verwijden en kan je bloeddruk dan kelderen.

    Door eerst je bloeddruk te verhogen zal je het minder hebben, beetje chips bij de hand houden of druivensuiker als je in bad zit en gaat het alsnog niet of voel je je eng worden, dan uit bad stappen je wilt niet "out" gaan in water en ik heb, als hij echt keldert, niet veel controle over mn ledematen. Een partner erbij die je in de gaten kan houden is ook fijn zeker als je hier mee kampt ook niet echt overbodige luxe totdat je zeker weet dat het kan.

    Ik heb zelf een hele lage bloeddruk, ik hou helemaal niet van een bad. Mijn man daarentegen wil het liefst elke dag maar met dat diepe bad van ons gaat dat echt niet gebeuren. Duurt al 20-30 minuten eer die volgelopen is.

    Bruisbal van Lush vindt hij heerlijk maar die van de Hema werkt ook, of badzout van kneipp. Badolie komt er niet in, ik heb al genoeg schrobwerk aan dat ding, olie randen hoeven daar niet aan toegevoegd te worden. Het is al een clownstour met mn dwergen lengte, je verziekt echt je rug op die diepte.
     
    Nina Sanders en Mim89 vinden dit leuk.
  19. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    876
    1.400
    93
    Vrouw
    Ik ben altijd benieuwd hoe men in bad zit met boek of telefoon?
    Je hebt toch natte handen? Hoe sla je de bladzij om? Wat als je je boek/telefoon in het water laat vallen?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Zo hebben wij een ernstig ‘getekend’ boek van Harry Potter (heeft de oudste eens in bad laten vallen :roflmao:). Zelf ga ik vaak relatief kort in bad, dan lees ik niet ofzo, soms wel. Met je handen boven water blijven ze droog, telefoon houden ik altijd wel buiten de badrand voor de zekerheid, maar dat zit toch minder omspannen. ;) Je hebt ook een e-reader die waterbestendig is, lijkt me ideaal als je graag leest in bad. :)

    @Mim89: Drop ipv chips kan wellicht ook nog?
     
    Mim89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina