Heeft iemand zo'n wiegje in gebruik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kiz, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    En zo ja, hoe bevalt het?
    [​IMG]
     
  2. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ben ik ook benieuwd naar..

    Daar kan je later toch een kinderstoel van maken?
     
  3. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    ik zag die ook,maar ik zou bang zijn om mijn dekbed over mijn kindje te gooien in mijn slaap
     
  4. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nee geen kinderstoel, wel een bankje of box.
    Lijkt me wel handig indd, maar ik heb voor de eerste week(en) een wiegje in m'n slaapkamer.

    jessica
     
  5. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ze zijn wel flink aan de prijs zag ik al :(
     
  6. Niet meer actief

    Een vriendin van me doet dit ook (co-sleeping) maar dan gewoon met een normaal ledikantje. De bedje van Ikea bijvoorbeeld, daar kun je een zijwandje vanaf halen en dan heb je m dus ook open en kan m dan met die open kant tegen je bed aan zetten. Heb je t zelfde idee, maar dan wel met een ledikantje waar je daarna ook nog wat aan hebt. Misschien een ideetje?
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik weet dat ik nogal kan woelen met mijn kussens en dekbed, dus zou zoiets doodeng vinden.
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het gaat mij niet om co-sleeping. Dit bedje kan ook gewoon dicht gemaakt worden (aan de op de foto open kant), en dan als gewoon wiegje gebruikt worden. Later kan er inderdaad een bankje van gemaakt worden.
    Waar het mij om gaat is:
    Ik heb een dochter van net 1, en ben weer zwanger. Als ik uitgerekend ben is de kleine meid net 1,5 geweest, te klein voor een groot bed. We hebben nog geen wiegje (niet gebruikt bij de 1e), en ik vond dit een mooi alternatief daarvoor. Ik wil het bedje waar onze dochter in ligt, daarna dan weer gebruiken voor de baby. Dus de 1e maanden opvangen met een wieg.
    Daarnaast is onze dochter te vroeg en dysmatuur geboren. Zij heeft in de couveuse gelegen, en bijna 3 weken in het ziekenhuis. Ik heb haar zowel in het ziekenhuis, als later thuis helemaal niet naast mijn bed gehad. En achteraf heb ik dat enorm gemist. Daarom vond ik dit zo'n mooi idee. Ik hoop deze keer op een echte/goede kraamtijd, en zou het dan geweldig vinden om ons kindje op deze manier naast me te zien liggen.

    Dus ik vraag niet of het jullie veilig lijkt :rolleyes: , of wat je eigen angst is bij het gebruik van zo'n bed, maar ik zoek eigenlijk mensen die er 1 hebben en zou graag horen hoe het bevalt. ;)
     
  9. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    ik heb die heel even in bruikleen gehad, nou vond het echt niks, ik mepte de baby snachts in mn slaap :(
    heb daarna een wiegje aangeschaft en die gewoon langs mn bed gezet, net zo gezellig en veel veiliger.

    Ik was achteraf wel blij dat ik dat ding niet gekocht had maar kon lenen.

    Maar je moet voor jezelf uitmaken hoe je slaapt en of je dat dan veilig en prettig vind.

    Groetjes.
     
  10. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    oh ja je kan zo dicht maken ja maar vond het er niet mooier op worden en erg duur zijn ze wel helaas.
    daarom heb ik gewoon een wiegje aangeschaft, vond dat toch wat mooier uitzien.

    Ik denk dat je dit ding alleen moet aanschaffen als je ook echt wil gaan co-sleeping, als je hem als complete wieg gaat gebruiken is dit zonde van je geld en persoonlijk vind ik het niet uitzien ;)
     
  11. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    ben je niet bang dat je baby vreselijk aan je gaat hechten doordat de kleine vaak bij je ligt?of dat de grote zus jaloers wordt en ook bij mams wilt slapen?

    wij hebben voor een wieg gekozen die iets van ons bed af hangt(wij hebben een zwevende wieg,foto in album)zodat grote broer van 3 dan ziet dat de beeb ook een eigen bedje heeft.
    misschien een idee om een extra ledikantje te kopen . mijn zoontje kroop telkens uit het grote bed omdat ie dat wel erg groot vond en hij was toen 2 alleen door brand in huis had ik geen ledikantje meer dus heeft ie nog even doorgeslapen in een camoingbedje totdat hij er wel aan toe was.
    misschien heb je er wat aan.

    knuff.kristy
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Zeker doen Kiz, Yildiz heeft vaak genoeg bij mij in bed gelegen omdat ik haar de borst gaf Heerlijk! en ik vindt dit juist een hele veilige oplossing omdat je kindje toch op haar eigen gedeelte slaapt en je het evt. ook dicht kan doen.
    Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit bedje zie en vindt het een mooie uitvinding.
    Yildiz stond overigens met wieg en al naast ons bed......
     
  13. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik hoop er juist op dat die kleine zich enorm aan me gaat hechten! :) ;)
    Maar ff serieus: bij de oudste was ik altijd maar bang dat ik haar te veel verwende, en wilde dus perse dat ze in haar eigen bedje op haar eigen kamertje sliep. Ze bleek een huilbaby (wat past bij haar vroeggeboorte en dysmaturiteit). Uiteindelijk bood maar 1 ding uitkomst: lekker in de draagdoek dichtbij mama! (en dan wilde ze alleen aan de kant van mij hart liggen, ze zocht dus echt herkenning vanuit de baarmoeder). En nee, het was daarna gaan enkel probleem om haar weer aan haar bed te laten wennen. En nee, het is ook geen kindje geworden wat alleen maar bij mama wil zijn. Ze is juist erg ondernemend. Dus voor te veel hechten ben ik eigenlijk niet bang. Ik denk zelfs dat dat niet eens kan 'te veel' hechten. (zijn overigens mijn woorden, ben me ervan bewust dat jij dit zo niet omschreven hebt)
    Voor jaloezie vanuit de kant van de grote zus ben ik ook niet echt bang. Ze is dan nog zo ontzettend jong, en ik zal er zeker voor zorgen dat zij wat aandacht betreft niets te kort komt.
    Verder ben ik van plan dit bedje vooral zo te gebruiken tijdens de kraamtijd en er later gewoon een geloten wiegje van te maken. Want in tegenstelling tot anderen die reageren, vind ik het er wel leuk uit zien. Ik hou niet zo van de 'geijkte' wieg zeg maar.
    En ik vind het heel praktisch dat je er later ook nog een bankje/bureautje oid van kunt maken. Handig zo'n dubbele functie!

    Het is ook eigenlijk niet zo dat ik nog moet beslissen of ik de wieg wel wil, maar meer wil weten of er volgens anderen mankementen aan zitten, ofdat het ontzettend tegen gevallen is.
     
  14. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Lijkt me super, ik heb hem niet genomen vanwege de prijs ( wel een wiegje dat dicht bij me kan staan)

    11 jaar geleden deed men nog niet moeilijk over in bed slapen, dus mijn dochter sliep vaak bij ons ( op buik papa, of tussen ons in en wij dan 50 cm naar beneden geschoven, zodat we alleen met ons hoofd op haar konden rollen....
    Nooit problemen gehad, ook neit met later wennen aan "eigen" bed.

    Dit even als tegenwicht op de discussie die hier ontstaat.

    Maar nog steeds geen echte ervaring helaas.
     
  15. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Het lijkt mij heerlijk!
    Voor ons wel wat te prijzig.

    Ik had een wiegje in de vorm van een 'draagmand/reiswieg' op een onderstel. Deze had een lage rand dus kon ik zo de wieg inkijken als hij naast me bed stond en als ik mijn arm uitstak kon ik mijn hand op het hoofdje/buikje leggen van mijn zoontje.

    Dit vond ik heerlijk. Denk ook niet dat een kindje zich teveel aan moeders kan hechten.
    Ook bij Ruben was geen probleem om de overgang naar zijn eigen kamer te maken en vervolgens naar een ledikantje.

    Als ik er het geld voor had zou ik best zo'n bedje kopen, lijkt me zoals gezegd heerlijk!
    Ik heb ook vaak bv op bed gegeven en dan lekker gelegen erna (hij slapen, ik doezelen). Zijn echt momenten om te koesteren, en zeker als je dat met je eerste hebt moeten missen zou ik er voor gaan en dat bedje gewoon kopen!

    Fijne zwangerschap nog ;)
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    p.s.
    is er op de site van www.kieskeurig.nl geen info te vinden over ervaringen etc.?
     
  17. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wij hebben er ook heen ( gekregen van mijn mama ;) )
    En ik vind het heerlijk! echt een ideaal ding.
    Ik geef borstvoeding dus hoef snachts mijn bed niet uit ;)
     

Deel Deze Pagina