badje of tummy tub?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door guppie81, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat vinden jullie fijner en waarom?
    Ik vind het idee van een tummy tub wel erg mooi en het lijkt me ook praktisch, maar toch ook wel eng omdat er maar weinig ruimte is in die "emmer". Een badje ken ik gewoon van vroeger, maar lijkt me toch minder praktisch.

    Ben beniewd!
     
  2. Mama1981

    Mama1981 Nieuw lid

    20 aug 2007
    4
    0
    0
    Hallo Guppie,

    Ik heb een badje en een tummy tub.
    Ik vind het badje makkelijker als je je baby echt gaat wassen (makkelijker afspoelen).
    De tummy tub is weer makkelijker te vullen en mijn meisie vind het veel leuker.
    Ze gaat 2x per week in het badje en dan wordt ze echt gewassen en 5x in de tummy tub zodat ze lekker moe is voor het slapen gaan.
     
  3. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Geen ervaring, maar wij gaan voor een badje. Lijkt mij makkelijker om bijv. je kindje in te zepen enzo. Maar denk dat je het zelf gewoon moet uitproberen wat je fijner vind.

    Liefs kiss
     
  4. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wij hebben beide, maar de Tummytub is zo goed als ongebruikt.. Omdat je kindje daar in verticale houding in zit is het praktisch onmogelijk om hem/haar goed te wassen in bad en het uitspoelen van de haartjes is ook een halsbrekende toer voor die arme baby.. Je kan ze natuurlijk op de commode inzepen en in de tub alleen afspoelen, maar dan nog zit je met de haartjes te klooien.. Baby's vinden het heerlijk (al moet ik zeggen dat allebei mijn meiden liever in het badje gingen en gaan) omdat het de voor hun welbekende foetushouding is, maar praktisch is anders........

    Liefs :)
     
  5. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Ik vond de tummy ideaal. Wassen deed ik meestal op de commode (ook als ze in badje gingen) en afspoelen en haartjes uitspoelen gaat net zo makkelijk in de tummy. En 1x in de week zeep gebruiken is zat voor een gevoelig babyhuidje.

    Groot voordeel, je hoeft maar heel weinig met water te slepen.

    Bij de eerste had ik een badje, bij de tweede een tummytub en heb ik het badje pas gebruikt toen ze zelf kon zitten.

    Marsja
     
  6. Hester

    Hester Niet meer actief

    Tot wanneer mogen / kunnen ze in de tummy tub?
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dat het wassen in een tummy tub lastiger zou zijn was ik al bang voor. Misschien dat ook maar beide aanschaffen.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij hebben alleen een badje, weet allemaal niet waar ik alles anders moet laten. We hebben haar samen met de kraamhulp in een gewone emmer gedaan en dat vond ze ook lekker. Misschien handig om eerst eens te kijken hoe het in een gewone emmer gaat, of je baby dat lekker vindt, kun je daarna altijd nog een tummytub aanschaffen. Ik kan er nog eentje van iemand lenen, denk dat ik dat binnenkort doe.
     
  9. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    misschien dat je van iemand een tummy tub kan lenen idd, zodat je kan kijken of je kleintje het fijn vindt. en wat je er zelf van vind uiteraard.

    wat je anders ook kan doen is een schoonmaakemmer nemen, eentje zonder scherpe puntjes en randjes aan de binnenkant, en die gebruiken als tummy tub. gaat dat goed dan kan je altijd nog zo een ding aanschaffen. of een luieremmer, die kan je daar ook voor gebruiken.
    klinkt misschien raar maar het is een tip die ik gekregen heb van iemand die al jaren in de kraamzorg werkt en die het soms bij de mensen thuis ook zo doet!

    succes joyce
     
  10. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hier gebruik ik 9 van de 10x de tummy tub ik vind het een ideaal ding! ik was hem op de commode en vervolgens spoel ik heb helemaal af in de tummy.
    badje vind ik minder die zal ik straks vaker gebruiken als hij uit zijn eigen kan zitten!

    hester ze morgen/kunnen in de tummy tot ze er zelf genoeg van hebben en anders tot ze er niet meer inpassen...
    mijn jongste dochter heeft er tot iets meer dan een jaar ingezeten hihihihi op een gegeven moment stond dat ding op de grond onder de douche hihihihi

    en de oudste die deden we in de luier emmer toen hadden ze nog geen tummy tubs zoals nu...

    let wel je heb verschillende tummy's de één is kleiner ( dus iets korter te gebruiken) en de andere is groter en breder... die heb ik en is wel fijner!
     
  11. Niet meer actief

    Wij gebruikten de " luieremmer " als tummytub. :p
    Maar praktisch is anders hoor! Ik ga toch voor het badje. ;)
     
  12. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wij hebben gewoon allebei besteld..
    dan kunnen we het straks uitproberen.. ;)
     
  13. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij hebben alleen een Tummy Tub. Ryan vond het heerlijk, bij onze volgende proberen we het weer. Vindt hij het niets, dan halen we een badje.
    Ik vind het een voordeel dat er maar weinig water in hoeft, het kindje zit weer in een vertrouwde houding, op een gegeven moment kun je ze een beetje loslaten, want dan zitten ze er zelf in.
     
  14. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    We hebben beide. Maar Tica is nu nog te klein om er zelf in te kunnen blijven zitten, dus ik moet haar goed vasthouden. Zo heb ik nauwelijks handen vrij om haar echt te wassen! Door het gehannes vindt ze de tub ook niet zo leuk. Terwijl ze 'drijven' in het grote badje heel tof vindt. En ik kan haar daarin dus wèl echt wassen.
    Misschien gaat het straks beter met die tub, maar tot nu toe vind ik dat mijn enige miskoop.
     
  15. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Wij hebben eerst de Tummy gebruikt en later pas het badje. Die Tummy was zo leuk, hij ging er op dezelfde manier inliggen zoals hij in mijn buik had gelegen. (met zijn tenen tegen zijn neus)
     
  16. Annemonique

    Annemonique VIP lid

    13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Wij hebben ook beiden, maar hij gaat meestal in de tummytub. We hebben wel een grote tub en hij zit er nu (9,5 maand) nog steeds in :)
     
  17. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi... heb je al eens geprobeerd om met je goede arm je kleine te wassen en je andere arm/ hand omdraaien ,de wijsvinger en middelvinger te spreiden en het nekje er tussen zo hou je het hoofdje boven water en steund het kinnetje op je hand.en heb je toch het overzicht.

    maar goed een als je een bad fijner vind is dat ook ok hoor meis ;)

    groetjes
     
  18. Noukie 81

    Noukie 81 Actief lid

    26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    hallo, ik heb een tummy tub en badje, maar mijn zoon van 3 maanden is veel te sterk en gaat de hele tijd in de tummy staan. Ik krijg hem met geen mogelijkheid in de tummy. dus ik adviseer een badje.
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een grote tummy (geloof dat het een shantala heet?). Bevalt heel erg goed. Het niet kunnen wassen herken ik helemaal niet. Zoals hierboven al geschreven: nekje tussen je vingers, kinnetje op je hand en dan heb je 1 hand vrij. Haartjes spoelen ook. Beetje shampoo en dan met je vrije hand water er overheen spoelen. Jarissa vindt het helemaal geweldig! Voor mij voorlopig geen badje.
     
  20. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    Ik heb alleen maar een tummy omdat ik deze gratis kreeg van de kraamzorg. heb er nog geen ervaringen mee. Alleen ik denk dat ik zelf voorkeur geef aan een badje. Ik weet niet waarom waarschijnlijk ervaring. En de tijd dat je het kan blijven gebruiken. Mijn dochter van 5 vind het nog heerlijk om in haar babybadje te zitten onder de douche.
     

Deel Deze Pagina