badje of tummytub???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celientje, 18 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Toen we vorige week even in een babywinkel waren, zagen we bij de badjes de gewone badjes staan en de tummytubs. Wat ik me afvraag: wat is nu makkelijker?
    Neem je eerst zo'n tub en dan het badje, of kies je gelijk voor een badje?
    Ik vind het ook weer onnodig om dingen dubbel te kopen.
    Wie heeft voor wat gekozen??

    groetjes
    celiene
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Celientje .
    Ik heb zelf voor beide meiden meteen voor het badje gekozen .
    Vind ik minder eng als de Tummie tub .
    Bij de Tummie tub pak je het kindje bij het hoofdje om dat boven water te houden .
    En dat leek mij toch niet zo een heel goed plan .
    Als je per ongeluk je hand te ver onder het kinnetje hebt , kun je het keeltje dichtknijpen ( dacht ik hoor ) .
    Het badje is ons prima bevallen .
    Kindje kan lekker helemaal onder water ( behalve hoofd en schouders ) .
    Soms drijft het buikje wat boven water , maar dan pak je een washandje en die leg je op het buikje .
    Af en toe met je vrije hand wat warm water over het washandje "golven" en dan krijgt het kindje het niet koud .
    In het badje leg je je arm onder de schoudertjes en pak je met je hand het schoudertje vast wat het verst van je verwijderd is .
    Dit vond ik veiliger dan mijn handen in het nekje en keeltje leggen om zo het hoofje boven water te houden .
    Hoop dat je hier wat aan hebt .

    Groetjes Joyce
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik had voor mijn zoon alleen een badje gekocht, ik wist idd niet wat ik van de tummytub kon verwachten, maar ik kreeg als kraamkado een tummytub. In de eerste dagen vond ik zo,n tummytub maar niks, idd dat je het kindje onder zijn kinnetje beet houdt zodat het niet onder water verdwijnt, ik vond het maar eng. Maar na een paar weken gebruikte ik haast alleen nog maar de tummytub en was ik helemaal verslingerd aan en mijn zoon ook, hij had het net zo fijn in de tummytub als in zijn bad en het voordeel was dat het veel makkelijkker te tillen was, want je hebt niet zo,n bad vol met water. Ik ga denk ik net als toen eerst weer voor het badje, en stap daarna weer over op de tummytub!
    En als je idd niet dubbel aan wil kopen kan je hem natuurlij kado vragen als kraamkado ;)
    Gr Carry
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ze nu ook beide .... Toen mijn meiden net geboren waren had ik alleen een badje, wat overigens altijd goed ging, maar omdat ik nu een kleine badkamer heb vind ik de tummy misschien wel prettiger... ik weet het niet.. we zullen er in mei achter komen...
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hihi, voor iris hebben we een badje gekocht, maar ze is zo klein, dat de luieremmer als tummytub dient!!! en ze vind het heerlijk! ik heb er een foto van in mijn pers. album staan
     
  6. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @ Agnes, geweldig gezicht hoor jullie kleine meid in de tummytub/ luieremmer. Idd net zo handig en volgens mij vind zij het ook heerlijk!! Heb bij de foto ook nog reactie gezet!
    Gr Carry
     
  7. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ja ze vindt het idd heerlijk!!! zolang ze daar nog inpast, koop ik geen tummytub!
     
  8. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Wij hebben voor onze oudste 2 gewoon een badje gebruikt,voor een evt.3e twijfel ik nog...in zo'n Tummy zitten ze precies zoals ze in de baarmoeder ook zaten hè,dus voor de kleine ideaal zou je zeggen
     
  9. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Voor mijn kleine grote meid van 13 maanden gebruik ik nog steeds de tummy (ja, ze is erg klein voor haar leeftijd). Ideaal! Ik vond het eerst ook eng, maar je went er zo aan, vind een badje nu veel enger. Je hoeft je kindje bijna niet vast te houden, één pink onder het kinnetje zodat ze niet met haar hoofdje onder water zakt. Voor Elske is het nog steeds ideaal, omdat ze graag staat in bad, en als je de tummy lekker voldoet, staat ze toch voor het grootste deel onder water. Nummer 3 gaat straks ook zeker weten in de tummy :D
     
  10. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wij hadden een badje gekocht, en kregen van de kraamhulp een tumm-tub cadeau. De tummy-tub hebben in het begin intensief gebruikt. Isa vond het heerlijk. Nu past ze daar niet meer zo goed in dus gebruiken we nu het bad. De tummy-tub gebruiken we nu om het bad bij te vullen. Het is namelijk zo'n bad van de Hema (met standaard).
    Het is denk ik een kwestie van wat je dr voor over hebt. Een bad voldoet prima. De tummy-tub is een leuk extraatje. Als je wel een tummy-tub koopt, koop dan een zo groot mogelijke.
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wij hebben maar liefst het badje maar een paar keer gebruikt. Wij nemen onze kleine meid gewoon mee onder de douche of in bad.
    Heerlijk dat intieme van zo'n bloot lijfje tegen je aan, maar dat is echt per persoon verschillend.

    Kwebbeltje
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Voor ieder persoonlijk...
    Ik had van mijn zus de tummy-tub geleend, maar zowel mijn man als ik vonden het een enorm gehannes. Toch maar liever een echt badje, hierbij had ik tenminste een hand vrij om ons kindje te wassen. Wie weet gebruik ik de verkeerde techniek, maar de tummy-tub, die komt er bij ons niet meer in!

    Moet zeggen dat het wel een heel schattig gezicht is die kleintjes in zo'n emmer.

    Groetjes van Kiki
     
  13. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben ook gewoon een badje. Tummy tub vond ik er inderdaad ook eng uitzien, zoals je die kleintjes bij het nekje moet vastpakken. We nemen Kaylee ook vaak mee onder douche, daar genieten zowel zij als wij erg van!
     
  14. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    We hebben het allebei, maar moeten nog even wachten om ze te gebruiken.Van mijn zus had ik gehoord dat de tummy tub in het begin erg makkelijk is en dat kindjes dat heerlijk vinden. Nu haar zoontje wat ouder is gebruiken ze het badje. Trouwens misschien een tip of idee. De badjes zijn bij de Ikea erg goedkoop. Ze hebben hem alleen maar in het blauw maar je hebt ze voor 6 euro.
    Jenny
     
  15. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Jaaa Ikea is mijn favoriete winkel :) :D
     
  16. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij zijn recentelijk ook 's gaan kijken voor al die spullen.

    Volgens mij wordt de tummy-tub wel gewaardeerd door baby's, maar is het ook praktisch?

    Je moet je baby dus met twee handen boven water houden..gaat het wassen dan wel gemakkelijk..?
     
  17. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    wow wat een reacties, moest ff bijlezen.
    Ben er nog niet helemaal uit hoor, maar de laatste vraag van jansen vind ik wel een hele goede?
    Hoop het antwoord hier ook nog te lezen .

    groetjes
    celiene
     
  18. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik vond toen mijn zoon nog heel klein was de tummy-tub niet praktisch, maar toen die wat groter werd ideaal, en je hoeft ze dan in ieder geval NIET met 2 handen vast te houden. Mijn zoon heeft tot (denk ik zo) 1,5jaar in de tummy-tub gezeten, hij vond het zelf zooooo heerlijk!! Hij was al zo groot dat hij zijn voeten recht naar boven had en er zo in zat, maar hij vond het fijn, zo ging ik spelenderwijs hem ook steeds meer douchen en op den duur stond de tummy-tub bij het douchen erbij en gingen zijn speelgoed beestjes ed in de tummy-tub en hij onder de douche :) Gr Carry
     
  19. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik had een gewoon badje en een Shantala-badje (kado gekregen). Een Shantala badje lijkt een beetje op een Tummy Tub maar is iets groter en ze kunnen er ook iets langer in. Mijn kinderen vonden dat echt heerlijk.
    Gina
     
  20. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb beide.
    Zelf had ik een badje gekocht en mijn ouders hebben een tummy tub cadeau gegeven.
    Ik heb het badje de eerste maanden gebruikt en de tummy tub pas toen hij zijn hoofdje recht kon houden.
    Nu is hij 10 maanden en zit hij in een badstoeltje in het bibabad (uitklapbaar badje) in de douchecabine.
     

Deel Deze Pagina