bah tanden poetsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nazli21, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik kan mijn tanden niet meer poetsen.. Ik ben al zooo misselijk en wanneer ik mijn tanden poets moet ik altijd overgeven.. Sorry voor het vieze onderwerp..

Wie heeft dit ook??

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ja heb ik ook. Ben al bijna 12 weken elke dag misselijk en heel veel dingen geven die braakneigingen.
    Maar ja, die tanden moeten wel gezond blijven, en zeker nu!
    Dus ff doorbijten.
    Ik poets heel rustig en goed ademhalen tussendoor en wissel af met een gewone tandenborstel en de elektrische.
    Succes!

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik heb het vanaf een week of 13 gekregen.. Kon mijn tanden het smorgens echt niet meer poetsen, zodra de borstel in mijn mond was begon ik al te kokhalzen.. Ik wacht nu altijd een paar uurtjes en poetst ze het smiddags en het savonds.. En dat gaat goed..

4. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    Ik heb het enkel wanneer ik een gewone tandenborstel gebruik, bij mijn elektrische heb ik het niet. Raar, hé :) Toch zalig, hé, zwanger zijn... :D

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    heb ik ook weken gehad.
    Ik heb mn tanden gepoetst met een kleine babytandenborstel en peutertandpasta (van mn dochter)
    Dat ging goed omdat deze niet zo scherp was.

Daarna gespoelt met mondwater

6. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Heel herkenbaar. Ik kon er sowieso al niet goed tegen als ik bijv. mijn verstandkiezen moest poetsen.. En sinds ik zwanger ben is dit alleen maar erger. Helaas heb ik dit de hele zwangerschap.. Succes meid!

7. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Dit wil inderdaad nog wel wat helpen.

8. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    idem hier, ook een 5tal weken niet gewoon kunnen poetsen. ik probeerde te poetsen zonder tandpasta maar dan met veel mondwater spoelen en dat ging wel soms

9. Aalbes

Aalbes Actief lid

4 okt 2006
    118
    0
    0
    Ja, daar heb ik ook last van. Heel irritant. Ik poets 's morgens meestal eerst elektrisch. Dan ga ik me aankleden enz. en dan poets ik nog een keer snel met een handtandenborstel.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb dat ook gehad maar na een week of 12 was het wel over denk ik. Maar nu begint het weer wat op te spelen...

Gewoon de smaak van tandpasta in combinatie met een tandenborstel in m'n mond. Brrr! Vooral als ik m'n kiezen moet doen is het braken tot en met.

11. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier ook zo'n probleem - al vanaf het begin. Het tanden poetsen zelf is (nu) geen punt (meer). Alleen het uitspugen van de tandpasta (lekker detail), ja dat gaat echt verkeerd. M'n hele lijf verkrampt, ik kan mn blaas niet onder controle houden en ik voel me echt heel erg beroerd. Het tijdstip waarop lijkt niets uit te maken, dus ik poets nu nog maar 1x per week. Niks aan te doen, hopenlijk blijft de schade enigzins beperkt.

12. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook...:(

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Jup, hier ook! En precies ook bij het uitspuwen van de tandpasta (m'n hele maag gaat in kramp, jakkes!) en het poetsen van de achterste kiezen.
    Maar ik bijt wel door, heb sowieso al gevoelige tanden en heb geen zin in duizenden gaatjes na m'n zwangerschap :)

14. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb het ook gehad, 1 keer. Je kan beter overgaan op andere tandpasta, helpt echt!:) Ik gebruikte die oranje van elmex, nadat ik vele anderen heb geprobeerd..

15. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Hier ook gehad.
    Toch blijven poetsen omdat tijdens de zwangerschap de zuurgraad in je mond veranderd (volgens mij was dat het iig) en de kans op gaatjes groter was. Heb de vorige week ondervonden. Had 4 gaatjes!!!!!!!!!!!!!!

16. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had er hier minder last van als ik andere tandpasta gebruikte. Zowel peutertandpasta als paradontax gingen redelijk goed. Nu is het gelukkig helemaal over.

17. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Hahahaah heel herkenbaar!Ben nu 16 weken en ik heb het nu nog kei erg!

18. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van. Maar ik poets nu wat langzamer en rustiger en met peutertandpasta. Het is bij mij vooral de mintsmaak van gewone tandpasta wat me beroerd maakt. En achterin de mond doe ik heel voorzichtig. Normaal poetste ik ook mijn tong even mee maar dat kan ik nu niet verdragen. Ik spoel ook na met mondwater, in de hoop dat het de boel een beetje compenseert.
    Uit ervaring weet ik dat dit tot de bevalling gaat duren, dus ik dwing mezelf om toch 2x per dag te poetsen. Zo'n goed gebit heb ik namelijk niet.
    Succes met poetsen dames!
    Groetjes Gwen

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zal dan maar proberen ook mijn tanden poetsen met de tandpasta en tandenborstel van mijn zoontje proberen.. Vooral de kiezen en het uitspugen gaat hier mis.. Tijdens het uitspugen gaat de helft van de tandpasta naar mijn keel en daar word ik echt misselijk van..

Deel Deze Pagina