Bakfiets rijden

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door 3boymom, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Hallo dames, ik krijg binnekort een electrische bakfiets van t merk Troy om de kinderen naar school te brengen en daarna snel door te kunnen rijden na werk. Ik dacht ik leen even de bakfiets van een vriendin om te kijken hoe je moet fietsen... nou dat viel tegen!!! Ik durfde gewoon niet vooruit had elke keer t gevoel om te vallen het voelde zo wankel. Had de route die ik haf uitgestippeld maar met de bakfiets aan de hand genomen. hebben jullie dat ook of komt t door haar bakfiets?is een oudere bakfiets van t merk boxbike

    Hebben jullie tips?
     
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    toen ik mijn bakfiets net had vond ik het ook even wennen omdat het voorwiel een eind bij het stuur vandaan zit. Ik wilde in de brandgang opstappen en wegfietsen maar dat viel niet mee:roflmao:
    Na even oefenen ging het prima gelukkig. Nu fiets ik er heel veel op en is het juist wennen wanneer ik op een gewone fiets stap, het eerste stukje slinger ik dan altijd enorm:eek:
    Ik heb trouwens een 2wieler, met een 3wieler geen ervaring.
    Misschien op eenrustige plek zonder kinderen in de bak oefenen. En niet te langzaam rijden want dan ga je sneller slingeren (met een 2wieler).
     
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Heb je een tweewieler? Bij mij hielp, heel gek, ophouden met naar dat gekke wiebelige voorwiel te kijken. Zodra ik daar naar kijk ga ik slingeren.
     
  4. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Dankjullie voor de reacties. Nee het is een driewieler..
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Daarom is uitproberen vooraf zo belangrijk! Ik wilde ook altijd een driewieler, maar kon er écht niet mee overweg. Nu een tweewieler gekocht en dat fietst wel gelijk goed.

    Maar goed, daar heb je nu dan niet zoveel meer aan. Veel oefenen dan maar!
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Ik heb sinds mei een troy 3 wieler en toen ik die voor het eerst testte vond ik het ook heel eng. Maar je raakt eraan gewend en nu gaat het heel goed, wel uitkijken in de bochten.
     
  7. 3boymom

    3boymom Actief lid

    3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw

    Dankje voor je bericht. Maar als je gewoon op de weg fiets dan voelt het alsof je omvalt maar is dat dan ook zo of lijkt t maar zo?
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Als de weg een beetje schuin loopt wel (klinkerwegen meestal), daar kan ik ook nog steeds niet aan wennen. Maar op asfaltwegen heb ik er geen last van.
     
  9. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hier een driewieler. Ik ben eerst zonder kids gaan oefenen. Nu is het onze tweede auto geworden. Dat ding maakt kilometers Haha. Bochten neem je rustig en wat ruimer. Heuvels en randje moet je de bak recht voor zetten als je ze neemt. Anders is er kantel gevaar. Als de weg schuin loopt vind ik dat na 2 jaar nog eng. Ik fiers dan maar iets meer in het midden hihi.
     
  10. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Wat leuk! Hier sinds 1 jaar electrische Troy(3wieler) heb uiteraard getest alvorens koop. We hadden 2 auto's maar wonen dichtbij stad, met bakfiets is alles beter en sneller bereikbaar. 2e Auto dus na half jr ook weggedaan, reed er nooit meer in. Bakfiets dus om deze reden aangea gaft en vanwege komst 3e kindje. Nu 3 kids, 4, bijna 3 en 7 mnd.... Anders zou ik eerste tijd niet meer kunnen fietsen en dat beperkt je.

    Het us even wennen... Op ongelijke erg heb he dat gevoel, maar he valt echt niet zomaar om hoor! Het us even oefenen neg bochten, door de bocht niet met electrische ondersteuning, dan gaat het fout. Ik fiets altijd in de trapondersteuning 3 weg... Rij vaak met 3 of 4 ondersteuning en in de 4e versnelling. In bocht rem ik iets af en ondersteuning naar 0 of Max. 1....

    Ik kan niet meer zonder, mijn man vond het eerst onzin, nu niet meer, hij fietst er net zo graag op en wil ook niet meer zonder. Daarbij vinden de kids het geweldig!! Als ik een boodschap moet doen en kids blijven thuis dan pak ik vaak de bakfiets ipv auto.... In bakfiets kan ook veel in, gewone fiets fietst me ineens veelste zwaar! Staat dus al beste tijd in schuur....

    Kortom: oefenen en straks zul je er vast veel plezier van hebben,!! Belangrijkste, let op mbt snelheid in met name bochten... !
     
  11. Lien49

    Lien49 Lid

    3 sep 2018
    66
    22
    8
    Vrouw
    Het is een kwestie van wat je zelf fijn vindt en wennen. Een vriendin van mij kon echt niet wennen aan een 3 wieler en is uiteindelijk voor de 2 wieler gegaan. Na veel proefritjes wilde ik eerst de 2 wieler, fietste het meest natuurlijk vergeleken met een normale fiets. Ik vond de 3 wieler doodeng. Maar uiteindelijk was dit het toch niet voor mij. Ik vond de bak steeds te zwaar om stabiel te blijven. Dus toch de 3 wieler gaan testen, heel rustig, op rustig terrein en alle tijd van de wereld. Nu vind ik het geweldig.
     

Deel Deze Pagina