Balen :(

Discussie in 'De lounge' gestart door chiesa, 12 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik zit gisteren in de auto met mijn beste vriend... We zitten te praten over koetjes en kalfjes en ik vertel dat ik van de week op kraamvisite was geweest en dat de oma van het pasgeboren kindje aan ons vraagt: En wanneer zijn jullie aan de beurt?? :evil: Nu is deze vraag me de afgelopen maanden zeer vaak gesteld omdat er in de vrienden groep 3 baby's zijn geboren binnen een jaar!
    Jullie weten vast dat je hier niet vrolijker van wordt als iemand je deze vraag stelt!! Maar goed, ik vertel mn beste vriend dit verhaal en ik hoor mezelf steeds bozer praten en zeg tegen hem: Misschien ben ik al een jaar bezig en hoor je zulke persoonlijke vragen niet te stellen!!!!! :evil:
    Nog voordat hij me nog maar iets kan vragen of zeggen barst :cry: ik in tranen uit pff. Hij wist dus genoeg.... Ik baal ervan dat ik zo reageerde, heb dit eerder ook gehad bij een goede vriendin en ik ben bang dat het vaker gebeurt...
    Herkent iemand zich in mijn verhaal?

    doeii
     
  2. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik herken het wel.
    Sinds we getrouwd zijn in 2001, krijg ik die vraag bijna dagelijks gestelt. Zelfs denken ze vaker dat ik al zwanger ben omdat ik mijn buik dan iets opgezet heb, grrrr.
    Ik heb aan de meeste mensen in mijn omgeving gezegt dat we nog niet aan kinderen toe zijn, alleen maar om deze vragen te voorkomen.
    Wel heb ik mijn allerbeste vriendin verteld waar we mee bezig zijn. Dat helpt echt vind ik.
    Ik kan haar vertellen wat ik voel, denk, of waar ik mee zit. Ze hoort me altijd aan en dat is vaak genoeg.
    Ik kan me goed voorstellen dat het je allemaal even teveel werd.
    Misschien is het wel een idee, om alles waar je mee zit met een goede vriendin te bespreken die alleen naar je luistert.
    Want al die mensen met goedbedoelde adviezen wordt je soms ook gek van.
    En natuurlijk, probeer het hier een beetje van je af te schrijven.
    Ik hoop voor je dat je je weer iets rustiger gaat voelen als het om het thema baby`s gaat.
    liefs Hope
     
  3. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik kan je erg goed begrijpen hoor, ik vind het zowiezo erg brutaal (zacht uitgedrukt) wanneer mensen deze opmerkingen maken of deze vragen stellen en misschien maakt jou reactie wat los bij ze en letten ze bij een ander beter op bij wat ze zeggen en vragen.

    succes meid
     
  4. Ik kan me voorstellen dat dit idd heel vervelend kan zijn. Ikzelf ben net een paar weken bezig dus ben denk ik nog niet zo gevoelig voor dit onderwerp. Maar de vraag wordt me ook regelmatig gesteld omdat in onze vriendengroep ook een baby op komst is. Ik probeer hem voorlopig ook maar af te wenden met: Nee joh, daar zijn we nog helemaal niet aan toe (hoe schijnheilig ook).

    Denk dat de mensen die het je vragen zich gewoon niet bewust zijn van het feit dat iemand al lang aan het proberen is. Meestal is het in elk geval niet kwaad bedoeld. Merk bij mezelf dat ik daar ook pas bij stil ben gaan staan, sinds ik er zelf serieus mee bezig ben :oops:

    Wellicht kan de tip van Hope je helpen. Keep your head up!
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als ik dit hoor, word ik boos..rot hoor meis.

    Ik heb eigenlijk dan wel geluk.. ik ben al 8 maanden aan de slag en nog geen resultaat.. we zijn ook net zo lang getrouwd.. maar krijgen nog geen vragen gelukkig.. ook niet van de mensen die weten dat we bezig zijn..

    Ik heb geen tips voor je sorry :(
     
  6. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Een goede collega van mij, echt zo'n moeder figuur weet ervan net als mijn beste vriendin en dat vind ik juist fijn want dan kan ik inderdaad mn verhaal kwijt! Ook praat ik mn vriend helemaal gek :confused: maar dat vind hij gelukkig helemaal niet erg die lieverd hihi. :)

    Ik ben namelijk ook nog eens een jaar geleden gestopt met roken en zitten er heel wat kilo's aan!!! eeh minstens 12 haha. (was heel mager dus kon het hebben) Dus is bij mij inderdaad niet alleen de vraag wanneer wij aan de beurt zijn maar is me ook al regelmatig gevraagd of ik zwanger ben... Vond het in het begin niet erg, leek me logisch als je zoveel aan komt maar als je steeds zegt dat het niet zo is en dat je er niet aan toe bent (ahum) moeten ze het niet alsnog een keer vragen!!


    Bedankt voor de reacties dames... :)


    doeiii
     
  7. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik werd af en toe ook gek van de vragen maar bedenk ook dat de meeste personen het echt gewoon goed bedoelen. Men zal het niet vragen om je expres op je ziel te trappen...
    Het is vaak onwetendheid en daar moet je ook wel een beetje boven kunnen staan vind ik.
     
  8. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ook ik heb daar wel erg veel last van in mijn omgeving.
    Wij doen het ook maar af met: Daar zijn wij nog niet aan toe, of het kan nog niet financieel en woonsituatie gezien enzo.
    Je probeert alle excuses van de wereld te vinden omdat je weet dat het wel eens heel erg lang kan gaan duren. Het is erg vervelend en kwetsend :cry: , maar de mensen weten niet beter denk ik dan altijd maar!
    Hier alles van me afschrijven helpt enorm.
    Alleen mijn schoonmoeder weet ervan, dat is omdat mijn man zich versprak. Maar goed, die weet ook dat het met mijn man en zijn ex niet wilde dus stelt geen vragen gelukkig :)

    Marian
     

Deel Deze Pagina