BAM! Het is gelukt! Voor degenen die willen weten hoe mijn zelfinseminatie-traject liep

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door JohannaT, 26 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JohannaT

    JohannaT Lid

    17 jul 2018
    22
    22
    3
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Zeeland
    Een tijdje terug plaatste ik al een topic over dat ik bezig was om een donor te zoeken voor een 2e kindje.

    Mijn zoontje is ondertussen 3 en het kriebelde al maanden dat ik een tweede wilde.

    Voor de mensen die het interessant vinden of die er meer over wilden weten (ik had een aantal pb's gehad) start ik hier nu even een nieuw topic om te laten zien hoe het gegaan is en hoe het de komende tijd verloopt. Het zijn kleine stukjes uit mijn dagboek

    December 2020
    Het is tijd. Volgende week wordt T. 3 jaar en ik wil een tweede kindje erbij. Zelf ben ik opgegroeid met een broertje en een zusje, en hoeveel plezier hebben we samen wel niet gehad. (En hoeveel streken hebben we wel niet uitgehaald)
    Ik heb me dan ook ingeschreven bij meerdangewenst.nl inschrijfgeld betaald en een mooi verhaal erbij gezet. Nu maar hopen dat er gereageerd wordt.

    Januari 2021
    Er hebben al verschillende mannen gereageerd op mijn oproepje. Jeetje wat zitten daar vreemde vogels tussen. Veel mannen lijken het te zien als een mogelijkheid om even te "paren" en zich voort te planten Gelukkig zitten er ook een paar fatsoenlijke bij. Ik heb nu contact met P opgenomen. Hij ziet het wel zitten om samen met mij via zelf inseminatie een kindje te verwekken waar hij een rol in het leven bij gaat spelen.

    Maart
    Nou, ik heb P ontmoet maar dat wordt niks. Hij blijkt ook al via een kliniek te hebben gedoneerd en buitenom de 4 kids die hij daarna heeft gedoneerd heeft hij er dus ook al 30! via de kliniek. Niet doen dus.
    Ik kreeg ook van de week nog een berichtje van een vrouw uit de buurt. Zij en haar vriend kunnen geen kinderen krijgen, maar hij wil heel graag een kindje van zichzelf waar hij een rol in de opvoeding bij kan spelen. Volgende week ga ik ze ontmoeten.
    Het gesprek was super gezellig en wat een leuke mensen zeg. Ik denk dat hij het wordt!

    April 2021
    We hebben er beiden over nagedacht en willen het gaan doen. Het contract is opgesteld en we gaan het binnenkort ondertekenen. Wat een geluk dat zijn vriendin jurist is zeg, dat scheelt een hoop. Het contract zal nooit 100% rechtsgeldig zijn en vaak in de rechtbank worden gezien als contract van intentie, maar het is goed om zelf ook alles even duidelijk zwart op wit te hebben. We hebben afgesproken dat hij het kindje mag erkennen en een vaderrol krijgt. Je zou het een beetje kunnen zien als gescheiden ouders waarvan de vader een nieuwe vriendin heeft. We hebben ook in het contract opgenomen dat, mochten zij uit elkaar gaan of hij komen te overlijden, dat zij gewoon contact met het kindje mag blijven houden. Zij kan zelf tenslotte geen kinderen krijgen en zit daar heel erg mee. Ze gaat straks als het kindje bij hun komt logeren etc. ook een band opbouwen dus ik zag geen reden waarom ze dat niet zou mogen.

    Eind juni willen we gaan starten met het traject, dus ik ga maar eens wat ovulatie testen scoren

    Juni 2021
    De eerste inseminatie hebben we vandaag gehad. Over 2 dagen nog een keer. Het liefst had ik het over 5 dagen nog eens gedaan maar dan is de donor op vakantie. Dus nou maar hopen dat dit genoeg was. Liep ik daar vandaag met het potje en spuitje naar het huis van mijn oma (daar woont hij in de buurt) er mag niet teveel tijd tussen de donatie en inseminatie zitten en het moest op kamertemperatuur bewaard worden voor ongeveer 10 minuten. Dan zou het wat vloeibaarder worden en makkelijker op te zuigen zijn met het spuitje. Zo gezegd zo gedaan. Billen omhoog en blijven liggen maar.

    Juli 2021
    Ik voel me anders. Ik heb last van mijn buik en ben misselijk. Bij de zwangerschap van T had ik daar geen last van maar had ik wel een innestelingsbloeding toen ik zwanger raakte. Nu niet. Dan maar even testen met een vroege test maar die was negatief.
    Hmm... Niet gelukt dus denk ik.

    Mijn menstruatie bleef later die week wel uit dus nog maar een keer getest. Toch twee streepjes! Hoe groot is die kans? Dan doen we het morgen nog wel een keer met een clearblue test en dan neem ik het op zodat de donor het kan zien. Ik kan me niet voorstellen dat hij er blij om zal zijn als ik hem om 6 uur 's morgens uit zijn bed bel bij een positieve test

    En ja hoor! Clearblue zegt ook dat ik zwanger ben. Super tof dat het zo snel is gelukt want ik weet dat heel veel vrouwen er heel veel moeite mee hebben om zwanger te worden. Ik zal wel zo'n vrouw zijn die in de middeleeuwen op haar 30e al 10 kinderen had ofzo haha.

    Dus daar zijn we nu aanbeland. Net een positieve test in handen en we zien de komende tijd even hoe het loopt. Als jullie het leuk vinden houd ik jullie op de hoogte!
     
    WinMom90, Roni7888, GossipGirlxoxo en 18 anderen vinden dit leuk.
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Wat een leuk en boeiend verhaal! Van harte gefeliciteerd! Hoeveel gaat het kindje straks bij de Vader zijn?
    En Mag ik vragen hoe je eerste kindje er is gekomen?
     
  3. JohannaT

    JohannaT Lid

    17 jul 2018
    22
    22
    3
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Zeeland
    Dank je wel!

    We gaan straks als het kindje geboren is een omgangsregeling maken dat we ieder jaar herzien. We hebben wel sowieso in het contract gezet dat het kindje minimaal 2 weken aaneengesloten bij de donor is zodat ze een goede band op kunnen bouwen. Maar dat is pas vanaf het moment dat het kindje groot genoeg is en bijvoorbeeld geen borstvoeding meer krijgt.

    Mijn zoontje is geboren uit een relatie met mijn ex. Lang verhaal daarover kort, we zijn toen ik nog niet lang zwanger was uit elkaar gegaan en ik heb sinds 2 maanden voor de geboorte van T niks meer van mijn ex vernomen. Ik heb er met mijn eerste kindje dus ook alleen voor gestaan.
     
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Wat leuk om wat meer te horen! Maar begrijp ik goed dat de man en zijn vriendin ook Uiteindelijk het kindje met regelmaat willen zien dus echt een omgangsregeling willen? Een goede vriendin van mij heeft met een homokoppel een kindje gekregen. Zij hebben wel voor de zwangerschap alles uitvoerig al op papier gezet wat betreft verdeling onder andere. Zij merkte na de bevalling dat het wel heel belangrijk was om daar goede afspraken over te maken dus ik zou zelf als ik je wat advies mag geven dat nu al gaan doen zodat alle partijen weten wat ze kunnen verwachten. Maar wie weet zit je niet ongevraagd advies te wachten haha. Hoe dan ook heel leuk dat het zo snel gelukt is! ik wens je een fijne zwangerschap
     
    bozoe en JohannaT vinden dit leuk.
  5. JohannaT

    JohannaT Lid

    17 jul 2018
    22
    22
    3
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Zeeland
    O, advies geven mag zeker hoor of ik er wat mee doe is aan mij toch?

    We hebben in het contract gezet dat we samen in goed overleg gaan bij het kijken naar een omgangsregeling. Alles wordt daarna zwart op wit gezet en als het nodig is komt er een onpartijdig iemand bij die naar de behoefte van het kindje gaat kijken. Dat staat sowieso vast, maar ook dat ik de absolute macht heb hierover en dat de behoefte van het kindje helemaal voorop staat.

    Verder hebben we ook opgeschreven dat hij en zijn vriendin gewoon bij verjaardagsfeestjes en partijtjes van het kind zullen zijn. En ik wil ook twee maanden voordat het kindje geboren wordt met ze bespreken hoe we het met de bevalling gaan doen. Ik denk niet dat ik ze erbij wil hebben (liever mijn moeder en zusje) maar wel bij mij thuis.

    Ik vind het enorm spannend. Hoe gaat het lopen de komende tijd. Blijft het vruchtje zitten? Hoe gaan de reacties zijn van de omgeving? Zeker gezien de donor een heeeele donkere man is zullen er wel vragen komen denk ik ook
     
  6. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Gaat het kindje de man straks papa noemen of gewoon bij naam? Sorry gewoon nieuwsgierig:oops: En van harte gefeliciteerd natuurlijk!
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik snap het stuk wat je schrijft alleen niet. In juli 2021 test je positief schrijf je, maar we leven nog in juni.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik snap hem niet helemaal... je schrijft dat je eind juni met het traject wil beginnen en dat je in juli je gek voelt en zwanger bent.
    Maar het is nu pas eind juni en het moet nog juli worden.....;)

    Ik lees niks over testen. Hopelijk heeft de donor zich wel op verschillende ziektes laten ,testen? :)
     
  9. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Bijzonder verhaal, klopt niets van qua tijd :thumup:
     
    Madelie vindt dit leuk.
  10. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe die ene man, P, weet dat hij 30 kinderen heeft verwekt via de kliniek? Dat is toch geen info die zomaar vrijgegeven wordt? Pas als een kind 16 is mag het kind bepalen of hij/zij contact wil.

    En als ik het zo goed lees ben je nu in zee gegaan met een stel waarvan de vrouw dus geen kinderen kon krijgen. Hoe staat deze vrouw erin dat haar man nu een vadderrol krijgt bij een kind met een andere vrouw?
     
  11. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.953
    113
    noord holland
    Gefeliciteerd!!
    Ik ben ook een beetje verward met de tijdlijn :).
    Ik vroeg me ook af op welke dagen van je cyclus je geïnsemineerd hebt? Ik ben namelijk ook één keer zwanger geworden middels zelfinseminatie en toen hebben we alleen op de dag van de positieve ovulatietest geïnsemineerd, 5 dagen later heeft geen nut dus vroeg me af waarom je dat wilde 5 dagen later?
    Begrijp ik het goed dat het een co-ouderschap wordt? En hebben jullie ook al afgesproken hoe jullie het financieel voor jullie zien. Wie betaald wat enzovoorts? Krijgt hij ook de voogdij of alleen erkenning?
    Ik vind het heel leuk dat het gelukt is om je wens te laten uitkomen.
    Wel vraag ik me een beetje af of jullie niet heel erg snel zijn gegaan. Elkaar écht leren kennen heeft tijd nodig, en dat lijkt me in het geval van co-ouderschap wel heeeel belangrijk.
     
  12. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    We zitten toch pas in juni? Als je verhaal klopt zou ik vooral bang zijn dat mijn kind de andere vrouw mama gaat noemen, zeker gezien het kind geregeld 2 weken achter elkaar daar zal zijn. Vind dat persoonlijk best lang zonder mama voor een heel jong kindje. Hoe gaan jullie het doen qua opvoeding en kosten? Stemmen jullie bepaalde regels met elkaar af?

    Hoe reageerden de donor en zijn vriendin op je zwangerschap?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Je hebt het nu over 2 verschillende dingen. Als een donor gedoneerd heeft dan kan hij gewoon te horen krijgen of er een kindje uit voort gekomen is. Gewoon van de kliniek. Hij weet alleen niet wie/wanneer enz.
    DAT komt hij pas te weten wanneer het kind contact gaat zoeken.

    Als de donor tenminste echt via een kliniek gedoneerd heeft voor ouders op de wachtlijst. Er zijn ook donoren die via internet op advertenties reageren of zelf een advertentie plaatsen en vervolgens met de wensmoeder naar een kliniek gaan om zo de bevruchting tot stand te laten komen. Heeft mijn donor ook met een aantal vrouwen gedaan. Vrouwen wilde het niet via zelfinseminatie doen maar in de kliniek. Is allemaal mogelijk.
    Mijn donor wist ook te vertellen hoeveel kinderen hij via de kliniek had.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    TS: Ik zie nu dat je het kindje steeds 2 weken bij vader wil laten om te wennen.
    Sorry maar als ik je verhaal zo lees dan lijkt het alsof het allemaal vlug vlug moest en je er niet goed over na gedacht hebt. Ik vind het allemaal behoorlijk naief overkomen. Je hebt hem ontmoet en binnen 2-3 start je er al mee? Is hij getest op ziektes en heb je die uitslagen ook gezien?
    Een kind laat je niet even 2 weken bij z'n vader om "een band op te bouwen". Zeker geen jong kind. Gescheiden ouders hebben niet voor niets elk hun kinderen een paar dagen in de week. Gewoon niet gezond voor een kind om 2 weken ergens anders te zijn. En geloof me, als kindje geboren is dan zal je er vast niet meer zo makkelijk over denken. 2 weken lang je kind niet bij je in huis hebben....:(
    Als hij een paar x per week z'n kind ziet dan kan hij prima een band opbouwen. En z'n vrouw ook.
    En heb je over de gevolgen gedacht voor beide kinderen?
    Hoe het voor je zoontje zal zijn als z'n broertje/zusje wel om de zoveel tijd naar z'n papa mag en veel extra aandacht krijgt en hij niet?
    dat z'n Broertje/zusje cadeautjes krijgt van z'n donor vader en stiefmoeder en mee mag met uitjes en vakanties en hij niet?
    Dat broertje/zusje er mogelijk een complete familie bij krijgt die op zijn/haar verjaardag komen, waarschijnlijk van die kant ook een opa en oma en je zoontje niet?
    Kindje laten erkennen? Met feitelijk een vreemde man die je een paar maanden "kent"?
    Bij erkenning krijgt hij ook rechten hè?

    + hij heeft overal inbreng in. Je moet alles vast gaan leggen en overleggen. Opvoeding, welke school, medische dingen enz enz.
    En dan maar hopen dat je echt echt op q.lijn zit met elkaar en je geen meningsverschillen krijgt over verschillende dingen. Zie het hier al met gescheiden ouders wat een gedoe het opleverd.
    Het spijt me en ik zal een hoop shit over me heen krijgen maar echt, ik.vind het allemaal heel naief overkomen en ik krijg de kriebels van deze constructie. Ik hoop dat je niet belazerd wordt.:confused:
     
    Lovieyou, soovi, Lill en 18 anderen vinden dit leuk.
  15. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik geloof het geheel verhaal eigenlijk niet.... Komkommertijd
     
    spruitje80, Relax en Sado vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah okee! Ja ik weet wel hoe het werkt met donoren en de opties hierin, we hebben er zelf een maar dan via Denemarken.
    Wist alleen niet dat een donor zelf kan opvragen hoeveel kinderen zijn verwekt door zijn donaties. Weet ook niet of dat ik Denemarken hetzelfde is als in Nederland.
     
  17. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Vind het een vreemd verhaal
    Net als of het over een product gaat
     
  18. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Eens met jou!

    Alleen met erkenning krijg je volgens mij geen rechten. Dan teken je alleen voor de plichten. Rechten krijg je volgens mij pas als je gezag hebt toch?
     
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Een tijd geleden schreef iemand over een hormoonpompje, Lutrelef ofzoiets. Dezelfde schrijfwijze! Had diegene ook op instagram en hij/zij laat nooit meer van zich horen. Ben benieuwd of dit verhaal vanuit zo’nzelfde hoek komt.
     
  20. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Hoe kan je nu over juli 2021 schrijven als het nu nog geen juli is. Kan jij in de toekomst kijken?

    Het klinkt mij wel allemaal heel erg ongeloofwaardig in de oren..
     

Deel Deze Pagina