Bambix fijne granen

Discussie in 'Voeding' gestart door sneeuw, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bambix fijne granen is eigenlijk voor het ontbijt, maar de mijne krijgt nog borstvoeding 's ochtends. Kan ik dit dan ook als avondpapje gebruiken? Of is er iets anders voor het slapen gaan? Nu krijgt hij melk + rijstebloem maar wil eigenlijk overstappen op iets anders en liever niet van die kant en klaar toestanden van Bambix.

    Hoor het graag van jullie........ Dank
     
  2. stef25

    stef25 Bekend lid

    9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor kan prima! Hier ook lange tijd gedaan.
     
  3. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is alvast fijn om te weten! Men heeft het nl zo vaak over pap voor het slapen gaan, maar vraag me dan vaak af welke?
     
  4. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik geef het inderdaad 'sochtends 2 schepjes door de fles, maar voor de nacht geef ik nog gewoon fles met rijstebloem, waarom overstappen? het is toch uiteindelijk de bedoeling deze fles af te bouwen tot eventueel een gewoon bekertje warme melk voor het slapen gaan als ze dit nodig hebben? ik was zelf niet van plan om extra zware dingen toe te voegen aan de laatste fles, raken ze alleen maar aan gewend dan toch? of denk ik verkeerd....?
     
  5. sneeuw

    sneeuw Fanatiek lid

    29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, lijkt me op zich ook niet verkeerd, maar wil nu wel graag iets door de laatste melkfles van 19.00u geven maar vraag me af hoe lang je rijstebloem kunt gebruiken oftewel dat het nog zin heeft. Dacht nl. dat ik nu meer aan iets van granen moest beginnen en weet dan niet zo goed waarmee ik zijn maagje lekker kan vullen voor de lange nacht.
     
  6. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik dus nog steeds gewoon rijstebloem :)
    Maar als jou kleine slechter slaapt of nog wakker word snachts snap ik het wel!
     
  7. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    vraagje, als je dan 2 schepjes fijne granen in de fles doet, welke speen moet er dan op? gebruik nu difrax s fles met s speen.
     
  8. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik heb de 3 standenspeen op de fles van difrax, voor de eerste fen de laatste fles waar dus fijne granen of rijsteloem doorzit gebruik ik stamd 3 voor de normale fles kun je dan stand 1 gebruiken,
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gebruiken sinds we bij de oudste bambix fijne granen zijn gaan gebruiken (ergens rond de 14 maanden) altijd gewoon de difrax S spenen gebruikt, dit ging en gaat nog altijd prima.

    Verder kan je in principe ook gewoon de rijstebloem blijven geven, meer dan wat extra vullen doet dat in principe niet. Er zitten ook eigenlijk geen voedingstoffen verder in enzo. Fijne granen, dat komt zegmaar meer in de buurt van granen in de zin van een boterham, maardan geen boterham maar 'pap' in de fles of uit het bordje. Dus krijgt je kindje al voldoende brood op een dag, dan lijken me extra granen savonds niet echt nodig zegmaar, snap je? Maar weet niet hoe oud je kindje is en of het smorgens/smiddags al een boterham eet.

    Liefs, Hanneke.
     
  10. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik vind pap net zoiets als brood en melk en daarvan vind ik het raar als je dat voor het slapen geeft.

    Sommige kinderen slapen beter op een volle maag. Andere kinderen juist helemaal niet. Sommige volwassenen ook niet trouwens; ik vind dat echt akelig en vond dat als kind ook al.

    Het is iig nooit bewezen dat kinderen met een dikke papfles achter de kiezen beter slapen. Ik zou proberen haar wat meer avondeten te laten eten (geen tussendoortjes meer eind van de middag) en wellicht een yoghurttoetje geven. Of gewoon borst.

    Hoe oud is je zoontje trouwens? Ik neem aan > 1 jaar omdat je pap met melk wilt gaan geven of wou je dat van moedermelk maken? Als je zoontje al ouder is dan 1 zou ik gewoon na de ochtendborst een boterham en 's middags pap of een boterham geven. Wat Hanneke al zegt; dan krijgen ze voldoende granen binnen.
     
  11. stef25

    stef25 Bekend lid

    9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef de bambix fijne granen altijd met de difrax L speen.
     

Deel Deze Pagina