Hallo verloskundige, Ik heb even een vraagje. Ik heb in okt een mk gehad. nov en dec weer een normale cyclus gehad. 8 dec om precies te zijn. 5 jan wasmijn normale periode weer begonnen (dacht ik) wel iets minder lang en minder hevig als anders ik dacht goh misschien een innesteling getest maar deze was negatief. Okee prima, besloten om daarna met ovulatietesten tegaan beginnen. Maar nu heb ik vanaf zaterdagochtend steeds positieve ovulatietesten van clearblue digitaal en ik heb vanmiddag voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en deze was ook positief. Nu is mijn vraag, kan de zwangerschapstest positief zijn rond je ovulatie of zijn mn ovulatietesten positief omdat ik zwanger ben? Ik weet dat er verhalen zijn over dames die positieve ovulatietesten hebben terwijl ze zwanger zijn. Heeft 1 van jullie hier misschien een antwoord op? Alvast bedankt xx
hoi waarschijnlijk zijn je ovu testen positief omdat je zwanger bent. Misschien dat je een heel klein beetje bloed verloren bent rond je verwachte menstruatie-periode, 5 januari. Maar ik denk inderdaad dat je zwanger bent! Mirjam
Bedankt voor je reactie. Ik heb vandaag een digitale zwschaptest van clearblue gedaan en die gaf 1-2 wkn zwanger aan.. Dat kan toch haast niet want als ik terug rekwn is 2 wkn 5 januariw geweest dus dan kan dat toch niet tw bevruchting zijn geweest? Ik snap het niet helemaal. Kunt u me hier meer uitleg overgeven? Bedankt xx
je schreef dat je op 5 januari heel weinig bloed hebt verloren, als dat echt minder was dan een gewone ongesteldheid, tel je dit niet als ongesteldheid en dan zou je dus inderdaad zwanger kunnen zijn. Mirjam
Niet heel weinig maar wel minder dn een normale menstruatie. Maar dan klopt de indicatie van 1-2wkn toch niet helemaal? Stel dat dat de innesteling was dan zou ik nu zkr 5 a 6 wkn moeten zijn. xx