Bandenpijn of blaasontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aalsthuis, 30 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aalsthuis

    Aalsthuis Lid

    17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Hey dames,
    Gisteren had ik nogal hevige buikpijn. Onderin en wat bovenaan mijn buik. Ik belde voor de zekerheid de gynaecoloog omdat ik zo het weekend niet in wou. De gynaecoloog zei dat het normaal is voor deze periode (week 21-22) dat het echt de banden zijn. ik heb donderdag een afspraak dus dan ging hij ook een urine staal nemen om een blaasontsteking te kunnen uitsluiten. Maar ik vraag me nu af of het kwaad kan -als het een blaasontsteking zou zijn- om er nog tot donderdag mee te lopen ? Ik moet veel plassen maar dat lijkt dan ook het enige. Toen ik buiten mijn zwangerschap een blaasontsteking had, brande het verschrikkelijk dat is nu gelukkig niet het geval. S.avonds.voel ik ons meisje goed en overdag af en toe eens. Wie weet raad?
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Waarom ga je niet even naar de huisarts maandagochtend? Neem een potje ochtend urine mee, die duwen er zo’n staafje in en dan weet je binnen een kwartier of je blaasontsteking hebt.
     
    Aalsthuis vindt dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Even morgenvroeg urine laten checken bij de ha, een blaasontsteking kan heel anders voelen dan normaal als je zwanger bent.
     
    Aalsthuis vindt dit leuk.
  4. Aalsthuis

    Aalsthuis Lid

    17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Bedankt meiden,ik ga morgenvroeg gelijk langs.
    Ik vond het zelf ook lang om te wachten maar wil geen aansteller zijn.
     
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.294
    7.251
    113
    Als je zwanger bent, zetten ze urine altijd op kweek in het ziekenhuis. De huisarts kan niet altijd uitsluiten of je een blaasontsteking hebt.

    Ik heb een chronische blaasontsteking, en ook tijdens deze zwangerschap dus een aantal keer gedacht het te hebben. Maar nooit de gebruikelijke kwaaltjes gehad. De laatste keer dat ik het liet checken zei de huisarts dat ik het wél had nav haar test in urine. Ze wilde me dus meteen antibiotica meegeven.

    Maar ik geloofde niet dat ik het had, ik ken mijn lijf op zich goed. En uit de kweek van het ziekenhuis een paar dagen later bleek inderdaad dat ik dus géén blaasontsteking had. Ik zou er dus een kuur antibiotica voor niks voor hebben ingenomen!! Normaal gesproken zou ik dat niet erg vinden, maar nu tijdens zwangerschap wél.

    Dus een paar dagen wachten zou ik toch aanraden, in ieder geval tot de kweek uitslag er is.
     
  6. Aalsthuis

    Aalsthuis Lid

    17 nov 2018
    43
    14
    8
    Vrouw
    Bedankt
    Ik heb een staal binnen gedaan en is naar labo voor kweek. Arts heeft niets gedaan nu is het wachten op resultaat en jij zegt ook dat je je lijf zo goed kent.heel goed want antibiotica voor niks en tijdens zwangerschap is geen aanrader. Heb ondertusden dagen met en dagen zonder pijn. Overmorgen gelukkig controle
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina