Bang de weeën weer niet te herkennen

Discussie in 'De bevalling' gestart door pinacolada22, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinacolada22

    26 mrt 2012
    51
    0
    0
    Full-time mama!
    Achterhoek
    Bij de eerste heb ik de weeën niet herkend. ik had een beetje zeurderige buikpijn meer niet. Ik was ook pas 32 weken. Toen het echt pijn begon te doen en de vk kwam kijken had ik al 9cm ontsluiting,niets meer te remmen dus. De verhalen over echte weeën herken je gelijk gelden dus echt niet voor mij. Inmiddels ben ik alweer 24 weken zwanger van de tweede en begint de angst nu toch wel weer toe te nemen. Ook omdat ik heel vaak buikpijn heb door pds. Ik heb al een aantal keren de vk gebeld voor niets en vind het toch wel erg vervelend. Zijn er dames die dit ook mee hebben gemaakt? En ging het bij de tweede wel goed?
     
  2. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Hoihoi,

    Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar mijn moeder wel met mij die had ook alleen beetje buikpijn en toen bleek ze ook al in 1x 8cm ontsluiting te hebben, bij haar 2de braken de vliezen dus dat scheelde toen wist ze dat het begon die bevalling ging ook heel snel.

    Nu ben ik bang dat ik het ook niet ga voelen want heb bij de eerste rugweeen gehad en later keizersnede dus niet zo lang weeen gehad.
    Nu heb ik elke x voor weeën wel buik en nu dus sinds gisternacht een uur of 1 ook elke x soms doen ze wel wat zeerder maar niet dat ik denk ja dit is het dus hoop eigenlijk dat ik straks hetzelfde als mijn moeder heb haha lijkt me wel fijn dat je het niet merkt en in 1x al zoveel ontsluiting.

    Maar voor jou lijkt het me idd niet fijn omdat je te vroeg erdoor bevallen bent natuurlijk.
    Dus gewoon blijven bellen als je buikpijn of wat dan ook heb en laat zeje maar gewoon elke x ccontroleren ik neem aan dat ze daar wel begrip voor hebben in jou geval.
     
  3. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik zou zeggen jammer voor de vk, maar in jouw situatie zou ze dat volledig moeten begrijpen, en dit op controle nogmaals goed duidelijk maken, een van haar functies is toch jouw ook gerust stellen en serieus nemen...
     
  4. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hier ook .. ik belde de vk om half 7 sochtends dat is wat last had van me buik...
    kreeg ik de mededeling een eerste gaat niet zo snel...
    huh dacht ik .. ik ben niet aan het bevallen..
    toch kwam ze langs... ik had 8 cm en geen gebroken vliezen...



    ik ben ook zo bang voor de aankomendde bevalling
     
  5. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    gewoon de vk bellen, met jou voorgeschiedenis is dat helemaal niet raar dat je "voor niks" hebt gebeld.
    je vk zal dat best begrijpen. voor jou is het veel vervelender dan voor je vk.
     
  6. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me wel erg om niet te weten dat je al zo veel ontsluiting hebt. Maar zou toch idd gewoon bellen als je denkt dat het weeen kunnen zijn. Jammer voor de verloskundige, maar daar zijn ze verloskundige voor. Toch lijkt het me ergens ook wel fijn om de weeen bijna niet te voelen(sorry) ik lag te creperen van de pijn voor dat ik ook maar een cm ontsluiting had.
     
  7. Lukkiemie

    Lukkiemie Lid

    13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik herken je angst heel goed! Hoewel ik bij beide kids rond de AT datum ben bevallen (39+4 en 40+1), had ik voor de tweede ook echt serieuze plankenkoorts!
    Bij mijn eerste had ik niet goed door dat de bevalling al begonnen was, en toen de VK er eenmaal was had ik volledige ontsluiting en vertelde ze me dat ik persweeën had (oooh.. dus dát waren die golfjes van buikkramp!) Ik zat in de huiskamer op de bank, en ben daar ook bevallen, want er was geen tijd meer om naar boven te gaan. Het werd dus uiteindelijk een hele snelle en wat overdonderende bevalling. Bij de tweede herkende ik het gevoel in mijn buik gelukkig véél eerder en heb ik alle tijd gehad om me lekker ontspannen in mijn slaapkamer te installeren. Mijn tweede bevalling duurde een goed uur korter (als ik bij de eerste uit ga van het tijdstip dat ik me niet zo lekker begon te voelen en op de bank ben gaan liggen om manlief niet wakker te maken met m'n gewoel), maar verliep veel rustiger en bewuster.
    Ik denk dat je nooit kunt voorspellen hoe het gaat lopen, maar ik denk dat je het nu sneller zult herkennen.

    Veel succes alvast!!
    Groetjes, Mia
     
  8. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland

    Dit! Dus blijf alert en bij onzekerheid altijd bellen...

    Hopelijk blijft dit kindje braaf zitten tot de uitgerekende datum.
     

Deel Deze Pagina