Bang van je eigen kind (met een knipoog)?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door humptydumpty, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zijn jullie dit wel eens? Mn jongste spookt s' avonds best laat nog wel eens buiten haar kamer (mag ze niet, maar goed). Laats liep ik 's avonds laat in het donker vanuit mn slaapkamer naar een gangkast helemaal aan de andere kant van een lange gang om iets te pakken. Ga de gast in, pak wat ik nodig heb, doe de deur dicht en het licht weer uit en draai me om, staat mn dochter doodstil in het licht van de maan helemaal aan de andere kant van de gang voor mijn slaapkamerdeur in het donker. Ik had niets gehoord en schrok me werkelijk een ongeluk!! Beeld had zo uit een horrorflim kunnen komen. Kon nog net een gil onderdrukken.

    Andere keer zat ik in het donker op mn bed even op mn telefoon wat te lezen. Ging de slaapkamerdeur ineens open op heel klein kiertje, maar er gebeurde verder niets. Ik dacht dat ik hem niet goed dicht gedaan had en stapte in het donker uit bed om hem dicht te doen, zie ik heel langzaam 10 vingers zich om de deur heen krullen. Op die momenten maakt mn hart toch even een sprongetje, haha.
     
    baby90, Mop81, MelMel en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ja herkenbaar :D
    In de periode dat oudste net in een groot bed lag ipv zijn ledikant. Ik dacht steeds dat ik hem hoorde. Hij sloop ook zo stilletjes, opeens stond hij dan voor mijn neus. Of dan stond ik onder de douche en stond hij ineens voor mijn neus.
     
    Zusterke en humptydumpty vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    O ja hoor, hier zijn het ook van die sluiperds. En verder ben ik bang van de jongste wat die allemaal nog gaat uitvreten als tie ouder wordt.
     
    humptydumpty vindt dit leuk.
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Ja!
    Een keer kwam ik de douche uit 's avonds, stond mijn dochter daar opeens in de badkamer. "Hallo mama"
    Pff ik schrok me dood. Geen idee hoe lang ze er al stond.
     
    Zusterke en humptydumpty vinden dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gromt zoontje soms zo ontzettend horror-style dat ik me afvraag of ik een exorcist moet bellen :roflmao:
     
  6. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    De oudste kwam een keer het bed uit dus ik hem weer naar boven gestuurd. Het was eigenlijk wel direct stil dus ik dacht na 10 min even spieken of hij er ook écht in ligt. Dus ik trek de deur open van de trap (trap in woonkamer met ombouw omheen) en leun naar voren om om het hoekje te spieken of de lamp uit is...voel Ik aan mijn benen wat kriebelen, ik kijk omlaag en zie hem daar muisstil zitten op de onderste tree. Ik schrok me helemaal lazarus.
     
    baby90, Ysabella, Spoetnik en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ohhh wat erg allemaal! Ik heb gelukkig van die kinderen die of blijven liggen of niet stil kunnen doen! pffff en dat jullie niet gillen, vind ik echt superknap!!
     
    humptydumpty vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    1 situatie vergeet ik nooit meer. Mijn vader pastte op toen wij naar een ouderavond gingen. Komen terug en vroegen hoe het gegaan was. Mn vader antwoord: prima niemand gehoord. Slaapkamerdeuren en kamerdeur stonden open. Kom ik boven zit zoontje een heel legokasteel te bouwen:roflmao::cool:
     
    baby90, Ysabella, owly en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn oudste bleef/blijft ook altijd braaf liggen. Ik bedacht me voor de jongste ging spoken wel eens hoe fijn dat was, omdat ik zo'n nachtspookje doodeng zou vinden (ben nogal snel van het schrikken/griezelen). Nu blijkt mn jongste een enorm nachtspook. Ze doet ook nooit een lampje aan en maakt nauwelijks geluid en als je haar ziet blijft ze stokstil staan zonder iets te zeggen. Net een enge geest, brrrrr.
     
    Zusterke en Caithy vinden dit leuk.
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Oh ik heb wel een keer iets engs meegemaakt. Maar dat kwam door mijn slaapgebrek. Mijn dochter heeft een periode heeeel slecht geslapen. Na elke slaapcyclus werd ze wakker en stond ze aan mijn bed. Ik liep dan weer mee met haar naar haar bed, dan ging ze liggen en sliep ze weer verder. Dit gebeurde wel zo'n 8 keer per nacht. Haar broertje was toen nog een baby, dus nachtvoedingen tussendoor. Echt ik was een zombie.
    Een nacht stond ze weer aan mijn bed voor de zoveelste keer. Dus ik sta op, loop met haar mee naar haar kamer. Kom ik daar, ligt ze al in bed te slapen! Ze stond dus helemaal niet aan mijn bed. Maar door het slaapgebrek of gewoonte dacht ik dus van wel:confused:
     
    baby90, Ysabella, Mop81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. 20122014

    20122014 Lid

    2 jul 2018
    31
    18
    8
    Vrouw
    Hier ook zon spookje. Schrik mijn eigen regelmatig een ongeluk. Dan lig ik te slapen maar onbewust voel je dat er iemand kijkt. Dan doe ik Mn ogen open en staat Mn oudste daar als een soort geest in het maanlicht naast Mn bed. Zonder iets te zeggen of te bewegen.... voordat ik dan weer slaap met een hartslag van 200...
     
    Zusterke en humptydumpty vinden dit leuk.
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Niet zo vaak gelukkig. Maar dochter heeft als ze s nachts wakker wordt de motoriek en gelaatsuitdrukking van een spook, en warrig lang haar dat half over haar gezicht valt. Dus die kan dan nog weleens "eng" zijn.
     
    humptydumpty vindt dit leuk.
  13. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Niet zulke sluipkinderen gelukkig, maar ik kroop laatst in bed en hoorde iets grommen en voelde iets warms en harigs met mijn hand. Dus ik spring met een gilletje uit bed en doe de lamp aan.

    Lag de middelste er te slapen.
     
    baby90, Ysabella, Zusterke en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Hee getsie.. dat vind ik echt zo een horrorfilm scenario bbbrrr
     
  15. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Och... Zo vaak :roflmao:

    Die van mij is echt kampioen bordeelsluipen. Die presteert het om muisstil uit bed te komen en in stealth modus naar beneden te sluipen in een jaren 30 huis met houten vloeren en een krakende trap... En opeens staat ze dan in de deuropening van de woonkamer. De chips zijn we eens door de lucht gevlogen.
     
    baby90, Zusterke, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik heb ook gelukkig een kind dat gelijk begint te huilen of roepen. Ik vond het soms wel lastig, direct die sirene aan. Maar nu denk ik oef.... Ik ben echt ontzettend schrikachtig.
     
    Zusterke, Biggetje100 en humptydumpty vinden dit leuk.
  17. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Van mijn jongens wenste ik dat ze eens zo muisstil rond zouden sluipen :D
    Maar dochter kan er wat van. Sta ik in de badkamer mijn haar te doen, staat ze opeens naast me en roept 'boe!' Ze wéét dat ik daar enorm van schrik, dus het is een spel geworden. En het lukt haar steeds weer :D
     
    Zusterke en humptydumpty vinden dit leuk.
  18. Miracle1

    Miracle1 Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier precies zo alleen dan met schoonmoeder, twee keer waarbij de ene keer de oudste wakker was en in het donker op zijn kamer zat te spelen en de andere keer mijn jongste.
    Schoonmoeder zei dat ze hun slaapkamerdeuren niet verder open wouden doen om te kijken of ze sliepen omdat ze bang was dat ze hen dan wakker zou maken.

    Heb verteld dat het twee ondeugden zijn en dat ze dit prima mag doen om zeker te weten dat ze ook echt slapen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

    Ik probeer haar nooit te laten blijken dat ik van haar schrik. Ik ben bang dat ze dat veel te leuk vindt en het dan opzettelijk gaat doen om me te laten schrikken of nog veel erger met opzet veel enger gaat doen (enge blik, enge bewegingen, schreeuwen en op me af rennen, brrrrr). Vrees echt dat ik dan een hartaanval zou krijgen!
     
  20. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik kwam pas geleden smorgens om half 9 uit bed en dacht nog he fijn dat ze allebei zo goed geslapen hebben vannacht!
    Kom ik beneden, zit mijn zoontje van 3 al de bank! Geen idee hoe lang hij daar gezeten heeft, ik word normaal altijd wakker als hij zijn bed uitkomt maar nu heb ik hem gewoon niet naar beneden horen gaan. Hij vertelde zelf dat hij een nachtmerrie had en naar beneden was gegaan en niet meer naar boven duurde, dat het nog donker was en dat hij heeeeeeeel lang moest wachten op mama (geen idee hoe lang het werkelijk is geweest)...echt zo supersneu!
    Maar ik schrok ook even toen ik beneden kwam, in de veronderstelling dat er niemand was en toen ik ineens 'hoi mama's hoorde
     
    Zusterke en NiVa0230 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina