Bang voor een miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floddertje, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vriend en ik zijn al een paar maandjes bezig om een kleine frummel te krijgen, tot op heden nog zonder resultaat helaas.

    Nu merk ik de laatste dagen wel een grote verandering in gedachten bij mezelf. Voorheen kon ik niet anders dan denken of ik zwanger was ja of nee, klussen op de juiste dagen etc. Maar de laatste dagen ben ik daar helemaal niet mee bezig.

    Hoewel m'n NOD pas volgende week is en ik totaal geen kwaaltjes heb (althans, niet zoals de andere maanden of misschien valt 't me gewoon minder op kan ook) merk ik dat ik de laatste dagen alleen nog maar kan denken "ik ben zo bang dat het misgaat als ik zwanger ben".

    Nogmaals, ik heb geen idee of ik zwanger ben ja of nee. En het gekke is dat ik me daar ook bijna niet mee bezig hou de laaste dagen. De laatste dagen ben ik alleen maar bang dat het misgaat als ik eenmaal zwanger ben...

    Misschien naïef, maar hier heb ik nog nooit eerder over nagedacht sinds ik gestopt ben met de pil.

    Zo, ik ben blij dat ik 't even van me af heb kunnen schrijven. Zijn er misschien meiden die dit herkennen? En is het bij jullie over gegaan of hoe gingen jullie ermee om? Ik vind dit nl. écht geen leuke gedachtes en ik wil er dan ook snel weer vanaf!
     
  2. Niet meer actief

    messchien zegt je gevoel wel dat je zwanger bent..dat zul je dan volgende week zien! maar je moet wel positief blijven denken!

    Nou veel succes,en nie druk maken

    xxx san
     
  3. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Floddertje,

    Ik herken je gedachten wel.
    Mijn moeder is namelijk 5 keer zwanger geweest en daarvan heeft ze 3 miskramen gehad. Ikb en wel eens bang dat dit op een of andere manier erfelijk is ofzo.
    Ik denk dan ook wel eens: als ik ooit een positieve test in mijn handen krijg dan ben ik zo ontzettend blij, maar ben dan ook bang om dan een miskraam te krijgen.

    Maar ik probeer er niet te veel aan te denken want dat brengt bij mij toch wat stress mee en dat is zeker niet goed.

    Dus ik snap jou gedachten maar probeer het los te laten want natuurlijk is er altijd een kans dat je een miskraam kan krijgen maar er zijn ook een heleboel kansen dat het wel goed gaat.!

    In ieder geval veel succes!

    Liefs
     
  4. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie lieve antwoorden, ik probeer er echt niet teveel aan te denken. En bovendien; eerst maar eens zwanger worden toch?

    Ik vond het alleen wel opvallend dat m'n gedachten deze keer zo anders zijn. Het is nu niet meer 'zou ik zwanger zijn' maar 'als ik zwanger ben, blijft het dan wel goedgaan'.

    Overigens heb ik nog geen idee of ik zwanger ben ja of nee, maar ik heb wel een soort oerdrang om aan mensen te vertellen dat ik zwanger ben... Ook zo gek. Ik weet echt niet waar het vandaan komt.

    Ik vrees dat er niks anders opzit dan wachten...
     
  5. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Nou floddertje, wie weet ben je wel zwanger!
    Er zijn vrouwen die een soort van zesde zintuig hebben die aanvoelen waneer ze zwanger zijn!
    Dus nog ff wachten en dan weet je het!
    Laat je het hier ook ff weten? Ik duim voor je!

    Liefs
     
  6. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Natuurlijk laat ik het hier weten!

    Ik heb niet zo'n sterke intuïtie helaas. Het zal gewoon afwachten worden.

    Ik blijf wel tegen metzelf zeggen "volgende week word ik gewoon ongi, volgende week word ik gewoon ongi, volgende week..." Om de teleurstelling zo klein mogelijk te maken.
     
  7. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    maar maak je niet te druk, want stress kan een reden zijn dat de menstruatie op zich laat wachten en dat wil je natuurlijk ook niet!

    duim voor je!

    liefs cynthia
     
  8. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik snap ook wel wat je bedoelt. Bij onze eerste was ik daar helemaal niet mee bezig. Tuurlijk had ik wel in mijn achterhoofd dat het mis kon gaan, maar toch een soort lekker naïf gevoel van :mij overkomt dat niet. Nu hebben na mijn zwangerschap van onze eerste allebei mijn zussen een keer een miskraam gehad. De volgende keer zal ik daar dus ook wel wat meer rekening mee houden. Het kan iedereen gebeuren.
    Maar het is natuurlijk wel de bedoeling om van de zwangerschap te genieten! Maar helemaal als de eerste 3 maanden voorbij zijn.
     

Deel Deze Pagina