bang voor narcose, wie kan mij geruststellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door zuurtje, 5 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ben al enige maanden tegen een infectie aan het vechten.
    Na verschillende ab kuren leek het erop dat ik die infectie aan het overwinnen ben.
    Nu is afgelopen maandag weer bloed geprikt en zijn de infectiewaarden weer aan het stijgen ipv te dalen zoals ze de laatste weken deden.
    Doordat de infectiewaarden aan het dalen waren heb ik een operatie (bioptie van halsklieren) kunnen uitstellen.
    Helaas moet ik er nu wel aan geloven maar ik ben bang voor de narcose.
    Omdat het in de hals een pijnlijke plaats schijnt te zijn moet ik voor 10 min onder volledige narcose en is plaatselijke verdoving geen optie.
    En wat met de baby? Die zal daar toch ook last van ondervinden?
    De operatie staat gepland voor de 23ste.

    Wie kan me geruststellen? Ik ben nog nooit onder volledige narcose geweest.
     
  2. dochters

    dochters Fanatiek lid

    11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb 1x onder narcose gelegen, en dat was tijdens een curretage een paar jaar geleden. Ik zag er ook gigantisch tegenop, maar achteraf stelde het niet veel voor vond ik. Het was heel gek, het ene moment val je in slaap en het is net alsof je vervolgens na 1 seconde weer wakker word, omdat je nergens wat van merkt.

    Was ook een gek moment toen ze mij in slaap brachten. De arts zei: als het goed is voel je dat je wat slaperig word. En ik zei: "nee hoor, ik merk er helemaal ........ zzzzzzzzzzz...... Heel raar moment als je jezelf ineens in slaap voelt vallen.

    Geen idee hoe dat gaat tijdens een zwangerschap verder. Sterkte in ieder geval.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik vind onder narcose gaan net alsof je in slaap valt en aangezien ik van slapen houd... ;) :D Ik ben twee keer onder narcose geweest en heb beide keren geen last gehad van bijwerkingen, was heerlijk uitgerust toen ik wakker werd en voelde me op de napijn van de operatie na prima.

    Hoe het met een baby zit, weet ik niet, maar ze zullen dat vast meenemen in hun beslissing. Waarschijnlijk kan niet opereren voor jou meer kwaad dan narcose voor de baby. Als je je zorgen maakt, zou ik dit met de anesthesist bespreken. Wellicht kan hij al heel wat van je zorgen wegnemen.
     
  4. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Voor je baby weet ik het niet, zou dit even met de anesthesist overleggen.

    Onder narcose ben ik 2x geweest, en ik vond het echt heerlijk. Dat gevoel dat je zo in slaap valt, haha. Maar het is alsof je in slaap valt, en een seconde later weer wakker wordt.

    En inderdaad, de eerste keer moest ik aftellen van 10 naar 1, ik dacht nog, die is gek, hoe moeilijk kan het zijn, dat kan ik slapend! Maar ik heb 8 nooit gehaald ;)

    Tweede keer was het meer een roesje denk ik, want toen heb ik lang mijn best gedaan om wakker te blijven, omdat dat gevoel zo lekker is. Maar uiteindelijk (Waarschijnlijk na 3 seconden ipv 2 :D) viel ik toch in slaap.
     
  5. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Was ook altijd bang maar stelt echt niks voor

    Voelt als slapen en meteen weer wakker worden :)
     
  6. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik kan je niet geruststellen maar snap je helemaal. Ik heb de 25e een operatie van een uur en zie er ook als een berg tegenop.

    Ik zou zeggen, succes alvast!! En voor de baby zou ik inderdaad aan de anesthesist vragen!
     
  7. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    of niet opereren meer kwaad kan weet ik zo niet.
    het is meer dat de infectioloog wil weten waar die infectie vandaan komt, want behalve pijnlijke gezwollen klieren heb ik nergens last van.
    ik voelde me eerst ziek, ademen deed pijn (longontsteking) en sliep meer dan anders maar had geen keelpijn of ergens anders last van.
    de 11 de heb ik een afspraak staan bij mijn gyn en zal dan ook wel even navraag doen ivm narcose tijdens de zwangerschap.
    verder moet ik een dag voor de operatie een bloedonderzoek laten doen en een ekg, verder staan er geen afspraken met een anesthesist of andere dokter ingepland.
    zal volgende week de infectioloog anders nog eens bellen maar weet niet of die meer kan vertellen want het is een andere arts die me zal opereren
     
  8. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je arts weet dat je zwanger bent, dus dat zal hij/zij echt meegenomen hebben in de overweging. Als dat niet duidelijk uitgesproken is, zou ik daar gewoon even naar vragen.
    Hier op het forum ga je echt geen antwoorden krijgen waar jij iets aan hebt en ga je je angst ws alleen maar lopen te voeden. Medische vragen bespreek je met een medicus, niet met andere leken...
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ben in dr afgelopen 1.5 jaar 7 keer onder narcose geweest. Echt meid stelt niks voor. Als het echt schadelijk zou zijn doen ze het rcht niet. En aangezien het maar een heel korte narcose is zal dit geen zware zijn. Al die ab kuren zijn ook vreselijk slecht voor je. Hopelijk ben je hierna van het probleem af. Sterkte!
     
  10. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Sorry ik heb juist geen goed ervaring. Ik werd bijna niet meer wakker na narcose (3 uur geduurd). Ik was daarna dood ziek er van dus ik doe het alleen nog in extreme noodsituaties. Brr
     
  11. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik heb ook ivm een curettage een narcose gehad. En vond er niks engs aan.
    Moest tellen 3,2,1 en was al weg. Met wakker worden was ik er gelijk. Was helemaal helder en toen ik naar huis mocht ben ik zelf naar beneden gelopen, want mijn man was daar aan het eten. Mocht eerder naar huis dan gedacht.
     
  12. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier ben ik dus ook bang voor, dat ik niet meer wakker wordt en manlief alleen achter blijft met de kids
     
  13. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Dat zou met een narcose voor 10 min wel heel erg mee vallen.
    Ik denk dat je hier weinig geruststelling gaat vinden. Er zijn zoveel goede verhalen, maar je pakt precies de minder goede ervaring er uit.
     
  14. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Als de narcose goed is ingesteld is er geen probleem.
    is dit je eersye keer ? Of ben je als kind ook onder narcose geweest dan zou je je ouders kunnen vragen hoe je er toen uit kwam.
    narcose en baby weet ik niet maar spoed kz is ook algehele toch?

    ik vond spuit fijner als kapje
     
  15. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Hebben ze je verteld dat je bijna niet meer bijgebracht kon worden? En in welke zin was je doodziek?
     
  16. Sifra

    Sifra Niet meer actief


    Ik neem aan dat we dat met z'n allen wel begrijpen.
    Het geeft toch niks om ervaringen hier over te delen, misschien helpt het ts om zich er iets relaxter bij te voelen.

    Hier twee keer onder volledige narcose geweest, beide keren ongeveer 1,5 uur.
    Zag er beide keren tegen op, hoewel hier na de eerste kee al geen reden meer toe was, want beide keren verliepen prima. Hoewel ik wat gespannen de narcose in ging, kwam ik er prima weer uit. Het is idd net of je diep heb geslapen en uitgerust weer wakker wordt.
    Hier op wat lichte misselijkheid verder geen bijwerkingen.

    Sterkte!
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    #17 owly, 5 aug 2016
    Laatst bewerkt: 5 aug 2016
    Nu twee keer gehad, in slaap vallenging zo snel, dokter zei denk aan wat leuks en ik was weg.

    Het wakker worden duurde enige tijd en duurde ook een tijd voor ik niet meer dubbel keek. Was zo moe!! Heb dagen lang last gehad van de narcose ik was heel moe en sliep veel, was misselijk en voelde me echt beroerd.

    Iedereen reageert anders op een narcose, heb geen idee wat een narcose doet bij een baby.

    Toevoeging, dit vond ik op de website van een streekziekenhuis in winterswijk:

    Narcose en zwangerschap

    Er zijn geen gevallen bekend waarin de vrucht nadelige gevolgen van de narcose heeft ondervonden. Medicijnen zijn altijd wel op zwangere dieren uitgetest en aangetoond niet schadelijk voor de vrucht, maar deze testen zijn natuurlijk nooit op zwangere mensen uitgevoerd. Voor operaties, die uitgesteld kunnen worden, wordt dan ook voor alle zekerheid geadviseerd te wachten tot na de derde maand, als alle vitale organen zijn aangelegd. Het meest veilig is natuurlijk te wachten met de operatie tot na de zwangerschap.


    Als je zo onzeker voelt ( wat begrijpelijk is) zou ik nog eens bellen en vragen stellen en nogmaals zeggen dat je zwanger bent.
     
  18. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik mag 5 sept onder narcose en ik zie er ook tegen op. Ik weet dat ik zo ontzettend zenuwachtig zal zijn en bij mij uit dat zich in janken 😂 Haha en daarnaast ben ik ook bang dat ik er niet uit kom. En die angst is zelfs zo erg dat ik nu nog wat extra af wil vallen om in mijn ogen de risico's te beperken. Ik weet hoe idioot ik klink, dat scheelt wel.

    Ben als kind ook al s onder narcose geweest en dat ging geloof ik wel prima. Ik was wel bang en zenuwachtig maar m'n moeder was er bij en ik ging er zo ver ik weet aardig rustig in.
     
  19. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik ben vorig jaar nog onder narcose geweest en had inderdaad aan iets leuks gedacht, want ik was zo heerlijk aan het dromen toen ze mij wakker maakten. Ik had ook echt zo iets van: Ga weg! Ik wil slapen, want ik ben zo lekker aan het dromen!

    Daarna wel wat moe geweest van de narcose, maar dat was snel weer over.

    Succes en sterkte.
     
  20. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik ben heel vaak onder narcose geweest. Het wakker worden duurt altijd erg lang bij mij (laatste keer duurde het meer dan 6 uur) maar qua operatie: je gaat slapen en even later wordt je wakker. Zo voelt het iig. Ik heb zelf nooit doorgehad dat het slapen zo lang duurde. Overigens ging het bij mij om ingrepen die een paar uur duurden en niet maar 10 minuten.
     

Deel Deze Pagina