'Bang' voor reacties zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Hoi! Ik ben zwanger van mijn derde kindje, en ik ben nu ruim 10 weken. Binnenkort tijd om het te gaan vertellen (en het wordt moeilijk te verbergen).
    Ik kijk er alleen zo tegenop. Schoonouders feliciteerden ons al amper met ons 2e kindje en volgens mijn man zullen ze het niet perse leuk vinden.
    De reacties die ik tot nu toe krijg (vriendin en collega) vielen ook zo tegen.

    Ik weet dat ik me er niks van moet aantrekken, maar ik kijk er zo tegenop het te vertellen, terwijl het superleuk nieuws is natuurlijk!
    Zelfs mijn dochter riep steeds dat ze nooit meer een broer of zus zou willen, en ik ben ook nog eens bang voor haar reactie..

    Iemand herkenning of tips?
     
  2. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Herken het zeker.

    De mensen die dichtbij ons staan reageren heel positief, maar die weten ook dat we alles goed voor elkaar hebben dus dat we ook dit kindje genoeg te bieden hebben.

    Hier zijn het meer de reacties van mensen verder van ons af. Dus geen vrienden maar bekenden.
    Het wordt ons 5e kindje en hebben alweer een aantal reacties zoals "jullie weten niet van ophouden he" en "zooo jullie hebben er zin in,"
    Geen leuke reacties dus.

    Gewoon bekendmaken (je zal het toch uiteindelijk gaan zien hihi), en maar over je heen laten komen. Je kunt toch niets aan een reactie van een ander veranderen.
    Snel vergeten en door.

    Ik vind het zelf ook lastig om hiermee om te gaan. Liefst zou ik meteen een reactie erop terug willen geven maar ja wat schiet ik ermee op.
     
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wat jammer joh.

    Wij verwachten onze vierde en daar was ook niet iedereen in onze naaste omgeving bijzonder gelukkig mee (overigens meer uit bezorgdheid, mijn zwangerschappen zijn vrij heftig ).
    Maar weet je? Onze keuze, ons leven, ons kindje en wij zijn blij genoeg voor de hele wereld
     
  4. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dat lijkt me echt niet leuk zulke reacties. Het is toch een prachtig wonder. En het gaat een ander niet aan hoeveel kinderen jullie willen.

    Ik heb direct na nr twee zo vaak de vraag gehad of we nu 'klaar' waren of meer kinderen wilden. En hoewel ik vind dat het niemand wat aangaat hebben wij meteen gezegd dat we hopen dat er nog zeker eentje bijkomt. Hier rekent de omgeving er dus al op. Ik zou denk ik boos kunnen worden als anderen er zo lullig over doen. Zeker als je gewoon goed voor je kinderen kunt zorgen.
    Ik heb één vriendin die heel uitgesproken is over meer dan twee kinderen krijgen en stiekem heb ik altijd het gevoel gehad dat ze spijt heeft van maar twee kinderen en dat ze er liever meer had gehad. :rolleyes:
     
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ook hier is het herkenbaar... zwanger van de vierde... en de reacties waren niet altijd even leuk. Jullie hebben toch alle soorten al? Sjonge alweer? 4 kinderen ben je gek?!
    Maar ook nu al dit soort gesprekken; die zijn toch niet alle drie van jou?
    Ja zeker wel!
    Sjonge wat een drukte!
    Nee hoor vooral genieten!
    (En dan weet men niet meer wat te zeggen)

    Leuk was het niet, maar onze keus en wij zijn gelukkig dat het ons gegeven is. Hopelijk valt het vertellen mee en krijg je toch leuke reacties!
     
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Wat een bizarre reacties! Waarom reageren ze zo?
    Wij hebben juist hele leuke reacties gekregen toen we onze derde zwangerschap bekendmaakte.
     
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Wij zijn daar altijd vrij gesloten over geweest. Ook omdat we dat niet vooraf hebben bedacht of gepland. Ik heb nooit geroepen dat ik klaar was na de tweede maar ook niet dat ik er nog graag een kindje bij zou willen.
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    T is nooit goed hoor. Ik krijg overwegend leuke reacties (zeker van mn dierbaren) maar ook nog wel eens debiele opmerkingen over waarom er zolang tussen deze twee zit. Inmiddels kan ik ervan genieten om ze een opmerking terug te geven die ze een ongemakkelijk gevoel geeft.
     
  9. Smikkel7

    Smikkel7 Lid

    5 mei 2019
    31
    35
    18
    Herkenning , vaak is het ook gewoon omdat het meer dan 2 kindjes zijn.
    Ik herken het wel ik heb 6 kindjes van verschillende relaties dan wel maar het echte verhaal kennen mensen niet alleen de vooroordelen, nu zwanger van tweeling dus straks 8 kindjes onze keuze dus wat een ander vind zoeken ze maar uit is hun probleem.
     
  10. Bloeme

    Bloeme Bekend lid

    16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hier ook bij de derde wat lauwe reacties (ook heel veel leuke reacties gelukkig). Het lijkt niet meer zo interessant te zijn voor de meeste mensen. En dat kan soms best pijnlijk zijn als je zelf zo gelukkig bent met je zwangerschap.
    Nu hopen we op een vierde kindje. Aan het begin met proberen zwanger worden van de vierde kon ik me wat druk maken om de reacties die we eventueel zouden krijgen. Nu niet meer. De miskramen hebben de mogelijke reacties van andere gerelativeerd. Deze vierde is onze wens, wat andere ervan vinden kan me eigenlijk geen bal meer schelen.
     

Deel Deze Pagina